Etujarrujen soviteosia teettämässä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Etujarrujen soviteosia teettämässä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Olen teettämässä sovitetta Taunukseen Mondeo MK2 satulalle ja Sierran/RST Escon 260mm levylle. Olisiko porukalla kiinnostusta tällaiselle osalle? Niitä saisi huomattavasti edukkaammin, jos tilaa isomman erän kerralla. Kiinnikkeille tulisi hinnaksi 35€/pari jos 5 settiä ottaa kerralla. 1 jää itselle eli 4 innokasta tarvitsisi vielä mukaan. :)

Tarvittavia muutoksia kun tämän jarrumuutoksen tekee. Satula tulee Taunuksen olka-akseliin kiinni toiselle puolelle kuin alkuperäinen, eli tämä pinta pitää oikaista. Itse hoidin tämän viilalla. Pyörän navan laippaa pitää sorvata pienemmäksi että levy sopii siihen päälle ja samalla kannattaa alkuperäiset levyn kiinnityskorvat poistaa. Nämä ei välttämättä sovi olemaan paikallaan. Kiinnikeosan paksuus tulee olemaan 15mm, loput joutuu shimmailemaan vaikka prikoilla.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Etujarrujen soviteosia teettämässä

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Onko kyseessä rallyrace? Se tarjos mulle jotain tollasia hiomisjuttuja yms.... ite tein sovikkeet sellaset että ei tarvinnu rikkoa mitään originaali osia.... Cossun 283mm levyt on parempi vaihtoehto kuin 260 levyt.
Mulla on mondeon satulat ja ne on aika isot... mutta toisaalta halvat... 320mm levyt laitan ite jos joskus vielä muutan isommaksi jarruja....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Etujarrujen soviteosia teettämässä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Vermilion kirjoitti:Onko kyseessä rallyrace? Se tarjos mulle jotain tollasia hiomisjuttuja yms.... ite tein sovikkeet sellaset että ei tarvinnu rikkoa mitään originaali osia.... Cossun 283mm levyt on parempi vaihtoehto kuin 260 levyt.
Mulla on mondeon satulat ja ne on aika isot... mutta toisaalta halvat... 320mm levyt laitan ite jos joskus vielä muutan isommaksi jarruja....
Ei ole Rallyrace, ihan omaa suunnittelua on sovite ja tulee vesileikattuna. 260mm jarrulevy sen takia, että sopii jopa joidenkin 13" vanteiden sisään ja 14" taitaa olla jo aika varma että menee kaikkiin. Cossun levyllä ei taida 15" pienempiä tarvita edes haaveilla.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Etujarrujen soviteosia teettämässä

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Jep itsellä piti laittaa 15" vanteet että sai sopimaan. Mutta ei pienemmillä jarruilla tahtonnu pysähtyä nyt on vähän sinne päin jarrut, mutta vois olla paremmatkin vielä... Tosin mitä isommat vanteet sitä epämukavammaksi auto muuttuu ajaa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Etujarrujen soviteosia teettämässä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Näitä on nyt saatavissa. 1 pultinreikään piti teettää upotus, että sai kaikki pultinkannat sopimaan. Kiinnitykseen matalakantaiset kuusiokolopultit 10.9 kovuisena, 3kpl M12x30 ja 1kpl M12x35. Satulankiinnikkeen ja adapterin väliin tarvitsee 8,5mm paksut soviteprikat, oikaistuun olka-akseliin suoraan kiinni. 41,75 tuli hinnaksi parille+ postit 5,90 jos tarvitsee lähettää. YV:llä tavoittaa jos kiinnostus heräsi :)
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Vastaa Viestiin