Trafin uudet rakentelu säännökset

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Re: Trafin uudet rakentelu säännökset

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Noniin. Nythän on hyvät säännöt moottorin vaihdon osalta:
"Moottorin vaihtaminen on sallittu, jos vaihdettava moottori on teholtaan ja iskutilavuudeltaan alkuperäistä pienempi.
Sallittua on myös sellaisen teholtaan tai iskutilavuudeltaan alkuperäistä suuremman moottorin (
vertailumoottori) vaihtaminen, jonka ajoneuvon valmistaja..."

Eli siis pienemmän JA tehottomamman tai sitten tehokkaamman tai suuremman saa laittaa.

Mutta alkuperäistä vastaavaa ilmeisesti sitten ei enää saa laittaa, eikä pienempää jos se ei ole myös tehottomampi tai saman kokoista jos se on tehottomampi. :roll:
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Trafin uudet rakentelu säännökset

Viesti Kirjoittaja Riku »

JeeSe kirjoitti:Noniin. Nythän on hyvät säännöt moottorin vaihdon osalta:
"Moottorin vaihtaminen on sallittu, jos vaihdettava moottori on teholtaan ja iskutilavuudeltaan alkuperäistä pienempi.
Sallittua on myös sellaisen teholtaan tai iskutilavuudeltaan alkuperäistä suuremman moottorin (
vertailumoottori) vaihtaminen, jonka ajoneuvon valmistaja..."

Eli siis pienemmän JA tehottomamman tai sitten tehokkaamman tai suuremman saa laittaa.

Mutta alkuperäistä vastaavaa ilmeisesti sitten ei enää saa laittaa, eikä pienempää jos se ei ole myös tehottomampi tai saman kokoista jos se on tehottomampi. :roll:
Ei kai alkuperäistä vastaavaa moottoria kukaan rupea muutoskatsastamaan... Alkuperäistä tehottomammassa moottorissa ei taida juurikaan järkeä olla, oli se sitten samankokoinen tai pienempi kuin alkuperäinen. Tosin tuon tekstin perusteella alkuperäisen kokoinen ja pienempitehoinen kone ei kelpaa.
Sallii tuo säädös kuitenkin myös pienemmän ja tehokkamman moottorin kuin alkuperäinen.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Trafin uudet rakentelu säännökset

Viesti Kirjoittaja niceman »

Pitäiskö itse jollakin tapaa reagoida kaun mitään aika taulua ei omassa projektissa ole??
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Trafin uudet rakentelu säännökset

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

niceman kirjoitti:Pitäiskö itse jollakin tapaa reagoida kaun mitään aika taulua ei omassa projektissa ole??
Miten niin? Olikos niin että entisillä säännöillä saa tehdä 2019 asti?
Mitä olet nyt oikein tekemässä? Jotain sellaista mihin ei enään ole nykyisissä lupaa?
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Trafin uudet rakentelu säännökset

Viesti Kirjoittaja niceman »

Muurahainen kirjoitti:
niceman kirjoitti:Pitäiskö itse jollakin tapaa reagoida kaun mitään aika taulua ei omassa projektissa ole??
Miten niin? Olikos niin että entisillä säännöillä saa tehdä 2019 asti?
Mitä olet nyt oikein tekemässä?
Tuota ikuisuus projektia... Turbo Coupea...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Trafin uudet rakentelu säännökset

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

niceman kirjoitti:
Muurahainen kirjoitti:
niceman kirjoitti:Pitäiskö itse jollakin tapaa reagoida kaun mitään aika taulua ei omassa projektissa ole??
Miten niin? Olikos niin että entisillä säännöillä saa tehdä 2019 asti?
Mitä olet nyt oikein tekemässä?
Tuota ikuisuus projektia... Turbo Coupea...
No ei kai siinä ole mitään sellaista mikä ei kelpaisi nyky säännöillä?
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Trafin uudet rakentelu säännökset

Viesti Kirjoittaja niceman »

En tiedä, kait jonkun mielestä liikaa tehoa ainakin... mutta sitähän saa sovitettua sitten leimalla kun saisin sinne joskus..
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Trafin uudet rakentelu säännökset

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

niceman kirjoitti:En tiedä, kait jonkun mielestä liikaa tehoa ainakin... mutta sitähän saa sovitettua sitten leimalla kun saisin sinne joskus..
No tehorajat eivät muuttuneet aiemmista säännöistä joten sen puoleen ei enempiä ongelmia.
Vastaa Viestiin