c3 tomaatti
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
c3 tomaatti
Kertokaas mikä tota laatikkoo riivaa ku ei oo automaatti aski tullu viel tutuks. Vaihtaa huonosti vaihteita eli joutuu vedättää kierrokset ylös enneku saa isompaa päälle esim 3. ni saa ajella kierrokset 3500-4000rpm sen huomasin et ennen ku vaihtaa ni lootast kuuluu jotai tirinää? Loota ollu ajamatta noin 10vuotta ja öljyt siihen vaihdettu just
Re: c3 tomaatti
En ole automaatti expertti mutta kahdessa tapauksessa vaihtaa huonosti. Ongelmana on että se luistaa liikaa. jäykemmät öljyt ja tiukemmat pannat on ratkaisu siihen ongelmaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: c3 tomaatti
Meil puuttu PVC-venttiili venttiilikopan ja imusarjan välistä ja se aiheutti sen että ei ei tahtonnu vaihtaa isommalle. Oli kyl Borg & Warner loota kyseessä. C3 lootaan en oo ehtinny viel perehtyy
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: c3 tomaatti
Kaverilla vaan 3.0 V6 omegassa on automaatti ja siinä ne vaihtoi öljyt huollossa automaattii ja laittoin pykälä juoksevammat öljyt niin se vaihtoi normaalia laiskemmin....
Naapurin jenkissä aina vaan laiskistui automaatti, ja sitte ne purki sen kuulemma pannat oli kulunnu ja kun ne vaihto uusiin ns kireempi se vaihtoi paljon rivakammin.
Naapurin jenkissä aina vaan laiskistui automaatti, ja sitte ne purki sen kuulemma pannat oli kulunnu ja kun ne vaihto uusiin ns kireempi se vaihtoi paljon rivakammin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: c3 tomaatti
ei oo itelläkään tosta kyseisestä laatikosta komusta, mut voisko toi kickdown vaijerin säätö\kunto vaikuttaa asiaa. siis jos loota muuten toimii jotakuinkin niinku pitää.
tosin jos se noin kauan on seisonu käyttämättä, ni saattaa siel paikat hieman jumittaakin.
tosin jos se noin kauan on seisonu käyttämättä, ni saattaa siel paikat hieman jumittaakin.
Re: c3 tomaatti
Onko suodatin vaihettu? Entäs alipaineletku imusarjasta lootalla, onko kunnossa?
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Re: c3 tomaatti
Selvishän se alipainelähtö tukossa
Re: c3 tomaatti
Samatyyliset oireet muuten tuossa Transitissa, tsekataanpa tuo.ricu kirjoitti:Selvishän se alipainelähtö tukossa
Sedan GT '73
Re: c3 tomaatti
Joo oli siellä koko alipaineletku irti.
Öljytason tsekkasin myös ja näytti hyvältä sen suhteen.
Mutta ajamaan en päässyt vielä, koska seisonnassa.
Vaikuttaako muuten tuossa laatikossa liian korkea tyhjäkäynti siihen ettei vaihteet kytkeydy?
Öljytason tsekkasin myös ja näytti hyvältä sen suhteen.
Mutta ajamaan en päässyt vielä, koska seisonnassa.
Vaikuttaako muuten tuossa laatikossa liian korkea tyhjäkäynti siihen ettei vaihteet kytkeydy?
Sedan GT '73
Re: c3 tomaatti
Tietääkö joku mikä ero on Transitin C3 ja Taunus 1.6 C3-laatikoilla? Onko kytkinpakoissa eri määrä levyjä?
Ja mistä sen tietää avaamatta?
Ja mistä sen tietää avaamatta?
Sedan GT '73
Re: c3 tomaatti
No jatketaan yksinpuhelua. Onko tuo turbiinikopan vaihto ihan simppeli operaatio?
Kopan mukanahan irtoaa öljypumppu, joten tuleeko jotain erityistä ottaa huomioon?
Kopan mukanahan irtoaa öljypumppu, joten tuleeko jotain erityistä ottaa huomioon?
Sedan GT '73
Re: c3 tomaatti
Kytkinkopan öljypumppu joka on kiinni kytkinkopassa. Kun kyt.kopan nostaa ,jarrupanta on löysättävä ,Sumu kirjoitti:No jatketaan yksinpuhelua. Onko tuo turbiinikopan vaihto ihan simppeli operaatio?
Kopan mukanahan irtoaa öljypumppu, joten tuleeko jotain erityistä ottaa huomioon?
mukana yleensä nousee ensimmäinen kytkinpakka , kun kytkinpakka nousee ,pakan alla on tiiviste jossa on
parimilliä ulospäin olevaa sakaraa . Se paikalleen laitto onkin sitten kaikkea muuta kuin helppo.
Itse olen kaksi C3 laatikkoa purkanut ja kasannut .Taunukseen vaihdoin Granadan C3. Granadan laatikko oli
2,8 l -82 .Turbiini piti vaihtaa se mikä oli taunuksessa ( 2,0 OHC kone) Granadan laatikko on aivan sama
paitsi kytkin pakassa on 1 levy enmmän.Toimii erittäin hyvin . Turbiinin vapaakytkin jumitti sen korjautin
Latviassa 230 eur kaikkineen kuluineen.
Jarrupannan säätö on kahteen kiloon ja avataan kaksi kierrosta. vaatii pienen momentti avaimen.