ford taunus-82 2.6v6 jousista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

janne.y@netikka.fi
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Marras 2014, 18:07

ford taunus-82 2.6v6 jousista

Viesti Kirjoittaja janne.y@netikka.fi »

Hei. Mitkäs etujouset kannattais laittaa kyseiselle koneelle ja tietenkin rälläkkämadalluksella? Millaisia iskareita olette käyttäneet, meinaan ettei jouset hypyssä tipu paikoiltaan pois? Takajousina on mun mielestä vaununvetojouset, joita pitäis vielä lyhentää, mutta kun ei pysty, ilman että jousi tulisi paikoiltaan pois.

Kiitoksia jo etukäteen
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Re: ford taunus-82 2.6v6 jousista

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Laita taakse tukivarresta koriin joku "liina" rajottamaan että jousi ei tipu paikaltaan hypyssä tai tunkatessa autoa. Itellä on semmonen systeemi ja kelpas katsurille kun oli asiallisesti tehty.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: ford taunus-82 2.6v6 jousista

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul olis suht jäykät jouset, ne oli mulla V6 koneen kanssa. En yhtään tiedä minkä auton jouset lienee, ite niitä jo sillon lyhensin, mut on vielä varaa lyhentää :) Iskareiksi jotkut säädettävät, esim. Spax tai GAZ merkkiset.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: ford taunus-82 2.6v6 jousista

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itellä on edessä w123 mersun vahvistetut takajouset. Lyhennetty mittaan ja alapään pillillä muokkasin sopimaan alatukivarteen. Jäykät on kutosen kanssa :)

Mulla olis taakse joitakin tuhansia ajetut spaxin säädettävät iskarit jos kiinnostaa jotakuta :)
t-83
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Touko 2014, 15:06
Paikkakunta: keltakangas

Re: ford taunus-82 2.6v6 jousista

Viesti Kirjoittaja t-83 »

Taakse käy helposti 240 volvon takaiskarit...on noin 5cm lyhkäsemmät...yläpäähän joutuu vaa holkin vaihtamaan..
Vastaa Viestiin