Remmitetty V6
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Remmitetty V6
Tuota, kunhan nyt tuli mieleeni, että saako onnellakaan alkup. 1.6 mk1 tanea leimaan remmiahdettuna 2.3:sena?
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Oma galleria[Last update-15.8-05]
1.6 -> 2.3 muutoskatsastus oli 60e viikko sitten ellen nyt kännissä ihan väärin muista. yli 50e joka tapauksessa (ja alle 100e).Viipo kirjoitti:toki. isoilla takajarruilla ja penkitettynä alle maksimipollejen.
taitaa vaan se penkityslappu + muutoskatsastukset olla siellä +300e
Konttorille kelpaavat penkithän löytyy ainakin Oulusta, Lappeenrannasta ja Pietarsaaresta. missäs muualla niitä olikaan?
-vk-
Pitikö olla Fordin liikkeestä puoltava lausunto moottorinvaihdolle?astriel kirjoitti:1.6 -> 2.3 muutoskatsastus oli 60e viikko sitten ellen nyt kännissä ihan väärin muista. yli 50e joka tapauksessa (ja alle 100e).Viipo kirjoitti:toki. isoilla takajarruilla ja penkitettynä alle maksimipollejen.
taitaa vaan se penkityslappu + muutoskatsastukset olla siellä +300e
Konttorille kelpaavat penkithän löytyy ainakin Oulusta, Lappeenrannasta ja Pietarsaaresta. missäs muualla niitä olikaan?
-vk-
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Kyselen vaa siks, et sillon kun meikä viimmeks teki muutoskatsastuksen (-88), nii sillon piti olla Fordin lausunto/todistus, et kaikki tarvittavat muutokset oli tehty!)
Nyky säännöksistä kun ei oo meikäläisellä tietoo... Eikä paljo muillakkaan
Nyky säännöksistä kun ei oo meikäläisellä tietoo... Eikä paljo muillakkaan
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
mois13 kirjoitti:Pitikö olla Fordin liikkeestä puoltava lausunto moottorinvaihdolle?astriel kirjoitti:1.6 -> 2.3 muutoskatsastus oli 60e viikko sitten ellen nyt kännissä ihan väärin muista. yli 50e joka tapauksessa (ja alle 100e).Viipo kirjoitti:toki. isoilla takajarruilla ja penkitettynä alle maksimipollejen.
taitaa vaan se penkityslappu + muutoskatsastukset olla siellä +300e
Konttorille kelpaavat penkithän löytyy ainakin Oulusta, Lappeenrannasta ja Pietarsaaresta. missäs muualla niitä olikaan?
-vk-
Kysyin etukäteen tarviiko mitään papereita yms. niin sanoivat että tässä
tapauksessa ei tarvi koska heillä on paperit. Varaosa-autoa ei tarvinnut
selitellä ku kerroin että ostin koneen huuto.netistä.Joihinkin papereihin piti kuitenkin kirjottaa että kone on varaosa-autosta.
-vk- (astriel)
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No varmaan se ahdin, imusarja, ruisku ja suuttimet / kaasari? vetolaitteet ahtimelle.Kullanderi kirjoitti:Jatketaan tähän: tuli tuossa mieleen villi ajatus tuon ylimääräsen koneen remmiahtamisesta, kyseeseen tulis vaan pienet 0,3-0,4 paineet. Mitä tartteis hankkia tai tehdä?
Näitähän ei valmiina kasva ihan puissa kyseisiin koneisiin.
Teettää jonkin verran kuitenkin askaretta ja kaikkea pääsee itsekkin tuottamaan.
Muurahainen kirjoitti:No varmaan se ahdin, imusarja, ruisku ja suuttimet / kaasari? vetolaitteet ahtimelle.Kullanderi kirjoitti:Jatketaan tähän: tuli tuossa mieleen villi ajatus tuon ylimääräsen koneen remmiahtamisesta, kyseeseen tulis vaan pienet 0,3-0,4 paineet. Mitä tartteis hankkia tai tehdä?
Näitähän ei valmiina kasva ihan puissa kyseisiin koneisiin.
Multa löytyy 12 kpl vakio 2.8 Efin suuttimia jos kiinnostaa siitä aloittaa.
Näissähän on hieman ylimääräistä varaa ja osahan on näitä suuttimia
poraillu suuremmaksi. En kyllä sen tarkemmin suuttimen porailusta tiedä
mitään.
Kannattaa tasapainottaa myös remmin kanssa se moottori... tuppaa
tulemaan ylimääräistä kuormaa kampparille. Sporttiautohan tekee
näitä tasapainoituksia. Varmaan sieltä saisi apuja sopiva remmin
hankkimisessa.
Säädettävä ruisku tietenkin.... jos pienellä budjetilla ja osaamista on
niin MegaSquirt. Mutta jos ei oo osaamista kannattaa ottaa joki selvempi
esim. KMS, Vipec, Autronic, Hestec, jne...
Polttoaineen paineensäätimellä saat myös nostettua vähän suuttimien tuottoa
2.5 bar on normaalisti tuo polttoaineen paineensäädin. Pystyy nostamaan ilman ongelmia
tuohon 3.0 bar jos polttoainepumpussa riittää potku. Mulla olis ylimääräisenä 2.8 K-Jetin
polttoainepumppu (Korkeapaine pumppu). Se on tarkoitettu 5 bar paineeseen.
Muistaaksen aivan max paine oli jotain 6 bar. Itsellä kaksi tälläistä autossa kiinni rinnan
4.4-4.8 bar on nyt itsellä ollut painetta parhaillaan käytössä ja aine ei ole kyllä loppunnu.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!