zmulin '81 Mk3

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Perjantaina kulmat saatiin suoriksi, meno rauhottui kummasti. Vaikka toki se vieläkin menee varmasti kuin ajokoira, vert. moneen muuhun taunukseen täällä foorumilla koska nuo alustan osat nyt on mitä on :D
Jos niitä kerkeis ens talven aikana vaihteleen sitte!

Tänään tuli tuunailtua (pätkittyä) kaverilta lunastettu lippa kiinni keulalle. Viimein.

Kuva
Huono kuva taas perunalla, tarvii parempia ottaa jossainvälissä!
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Tänään tuli pestyä auto ja heitettyä kovavahat pintaan

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
-Pori Connection-
mustariesa
Viestit: 45
Liittynyt: 01 Kesä 2014, 21:01
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mustariesa »

Istuuko Golfin lippa noin vaivatta paikalleen? :shock:
1976 Ford Taunus 1.6 stw
Autojulisteita!<- Kiinnostaisiko juliste omasta autostasi?
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

mustariesa kirjoitti:Istuuko Golfin lippa noin vaivatta paikalleen? :shock:
Kyllä sitä joutui lyhentään päistä noin 20cm per puoli, mutta kyllä se sinne muuten sopi nätisti. 2-osainen lippa, niin helppo vieläpä työstää ja pyöritellä/sovitella edestakaisin.

Veemäinen paikka vaan työstää kun tuo keula on niin matalalla :D
-Pori Connection-
mustariesa
Viestit: 45
Liittynyt: 01 Kesä 2014, 21:01
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mustariesa »

Ite sovitin VR6-lipan mk1 Focuksen kieroon puskuriin, sitä sai lyhentää melkeen 30cm keskeltä, mukava mittailla ja sahata suoraan parkkipaikalla :lol:
1976 Ford Taunus 1.6 stw
Autojulisteita!<- Kiinnostaisiko juliste omasta autostasi?
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Tuli ostettua tommone kevyttä painetta kestävä kaasutin ja sen kanssa yhteensopiva jäähdytin..
Tää karkaa niin käsistä.
-Pori Connection-
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

zmuli kirjoitti:Tuli ostettua tommone kevyttä painetta kestävä kaasutin ja sen kanssa yhteensopiva jäähdytin..
Tää karkaa niin käsistä.
Ahdinta peliin :D

Tsiiuh! Kuuluu kohta pellin alta.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Täytyy heivata tuo alkuperäinen ahdin ja pakosarja, hommata joku parempi heti kättelyssä. Tuo on siis stockmanni-sierran sarja, en tiedä onko ahdin missä kunnossa - kyllä se pyörii käsin jne. Oon miettiny et jos nyppäis tuon orig. 1.6 kannen ylös ja käyttäis laitettavana ja sen kanssa iskis kasaan. Eli ahtais ton 1600:sen :twisted: Jos sen 100hp sais, ni olisin tyytyväinen!


Toki siihe on sen verta pitkä matka sit vielä, ennenku sil pääsee savui ottaan ku tarvis tuo alusta käydä nyt läpi kyllä ensin. Puslajumppaa, jarrujumppaa, se taka-akseli tarvis vaihtaa ja 5v loota kii. Konehuoneeseen vähän tilaa, akku takaluukkuu yms. muita ylimääräsiä siivoilee pois samalla.


Eihän tuohon nyt muuta tarvitsisi muutokseen kuin ne isommat jarrut taa, leimasedän mieliksi siis.. ?
Mitä mieltä katsastuksessa ollaan muuten, jos poistaa vararenkaan autosta?
-Pori Connection-
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

zmuli kirjoitti:Täytyy heivata tuo alkuperäinen ahdin ja pakosarja, hommata joku parempi heti kättelyssä. Tuo on siis stockmanni-sierran sarja, en tiedä onko ahdin missä kunnossa - kyllä se pyörii käsin jne. Oon miettiny et jos nyppäis tuon orig. 1.6 kannen ylös ja käyttäis laitettavana ja sen kanssa iskis kasaan. Eli ahtais ton 1600:sen :twisted: Jos sen 100hp sais, ni olisin tyytyväinen!


Toki siihe on sen verta pitkä matka sit vielä, ennenku sil pääsee savui ottaan ku tarvis tuo alusta käydä nyt läpi kyllä ensin. Puslajumppaa, jarrujumppaa, se taka-akseli tarvis vaihtaa ja 5v loota kii. Konehuoneeseen vähän tilaa, akku takaluukkuu yms. muita ylimääräsiä siivoilee pois samalla.


Eihän tuohon nyt muuta tarvitsisi muutokseen kuin ne isommat jarrut taa, leimasedän mieliksi siis.. ?
Mitä mieltä katsastuksessa ollaan muuten, jos poistaa vararenkaan autosta?
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 1&t=162182
Kysy tuolta ahdinta ja sano terveisiä MT-75 laatikon ostajalta. Ahdin ainakin riittävä. Kyseisellä kaverilla olisi käytännössä täydellinen sarja 2.8 V6 ahtamiseen. Ahdin riittäisi ainakin sun käyttöön (kävisi tyhjäkäynnillä).


Mitä tulee vararenkaaseen, sitä ei tarvita itsellä on vararengas kotelo rälläköity umpeen ja hitsattu levy siihen kohdalle, että sai mahtumaan auton alle sopivasti alustamuutokset.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Lauantaina tuli käytyä kaupungilla Ränni-tapahtumassa, vanhempien herrasmiesten kommentit auton korkeudesta vanteista etc. olivat ehdottomasti parasta antia :D
Täytyy kattoa jos joskus löytyis internetistä jotain kuvia, monella siellä oli kamera kadulla.

Tuli siinä tovin matkaa Tominkin perässä ajettua, harmi kun ei osuttu peräkkäin itse lenkille! Eikä mulla ole Tomi sun numeroas, en voinu soittaakkaan. Tarvii vaihtaa joskus numeroita ja pitää vielä joku photoshootti ennen talviunille ajoa. Ja pikkulinnut lauloi, että siellä taidettiin vähän takarenkaiden pitoa kokeilla illemmalla.. :D


Kuva
Kuva
-Pori Connection-
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

Kaikkiaan taisin nähdä illan aikana 5 Taunusta rännillä, joo tuli siellä vähän kiihdyteltyäkin ;)
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Pyörähti eilen 82 000 kilometriä mittariin, reilu 7tonnia tullut ajettua siitä kun viimevuoden elokuussa auton leimasin. Vielä kun tietäisi mikä luku tuohon eteen kuuluu, se olisi iso plussa :D mutta ei niin tarkkaa tämmösessä kesäharrasteessa.

Onnellisia kilometrejä ilman ainuttakaan tekniikkaongelmaa, tai muitakaan varsinaisia murheita. Alusta tosin on kovilla ollut koko kesän :)
Motonetin original jarrulevyt ovat tainneet kieroon ittensä taittaa tosin jo tässä vuoden aikana. Täristää jarruttaessa niin julmetusti. Tarvinnee panostaa parempiin seuraavaan kokoonpanoon. Jos nyt tämän elokuun nyt vielä ainakin ajelisi ja miksei syyskuun puolellakin jos vain kelit sallivat. Sitten auto taas määrittelemättömän pituiselle talviunelle
-Pori Connection-
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Ajelehan hakemaan se tuulilasi jossain vaiheessa.
Onneksi ei viimeyönä lähtenyt tuulen mukaan...
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Täristävät etujarrut on Taunuksen ominaisuus, ei vika :wink:
Uretaaniset reaktiotangon puslat vähentää täristämistä :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

Simo on oikeassa.. taas :wink:
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Vastaa Viestiin