Mt-75
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Mt-75
Tämä ihan teoria pohjalta, onko tuo Mt-75 kuinka paljon vanhvempi kuin Type 9 HD?
aika vaihtelevaa tietoa löytyy.
MT-75 on ollut ainakin cosworth escortissa 4x4*
Itsellä on fiilis, että olisi melkein T5 kanssa yhtä kestävä.
T5 on vaan surkea vaihtaa (nopeat vaihdot, syncrot hajoaa)
MT75 kait parempi? Mt-75 taitaa olla runko kokonaan alumiinia
jäähtyy paremmin kuin tollanen type 9 jossa kiehuu öljyt....
Muutenhan tämä käy minusta suoraan colognen kiinni
kartaani pitää vaan tehdä uusiksi ja tuo vaihdekepin paikka eri?
Mt-75 ei vissiin ole enään nopeusmittarin vaijerilla olevaa vai onko?
Mietin vaan, että saisko kasattua usemmasta laatikosta sopivan.
Olikos se 4x4 osa ja etuosa jostain 2.4 scorpparista? Mt-75 tais olla
eri välityksiä ne pitäis kait sitte pierasta dieselistä.
3.61 2.08 1.36 1.0 0.76 3.26
Tossa vaan olis minusta todella hyvät välitykset. "3,09" perän kanssa.
Mt-75 sais vaan suoraan kiinni colognen perään
kun vaan löytäis sopivan laatikon.
Jos sais jostain tälläsen laatikon vois myydä hyllyltä yhden type 9 "v6" laatikon pois.
Jos ei 15v ole tullu laitettua kiinni ei varmaan tulevaisuudessakaan sitä tule laitettua.
aika vaihtelevaa tietoa löytyy.
MT-75 on ollut ainakin cosworth escortissa 4x4*
Itsellä on fiilis, että olisi melkein T5 kanssa yhtä kestävä.
T5 on vaan surkea vaihtaa (nopeat vaihdot, syncrot hajoaa)
MT75 kait parempi? Mt-75 taitaa olla runko kokonaan alumiinia
jäähtyy paremmin kuin tollanen type 9 jossa kiehuu öljyt....
Muutenhan tämä käy minusta suoraan colognen kiinni
kartaani pitää vaan tehdä uusiksi ja tuo vaihdekepin paikka eri?
Mt-75 ei vissiin ole enään nopeusmittarin vaijerilla olevaa vai onko?
Mietin vaan, että saisko kasattua usemmasta laatikosta sopivan.
Olikos se 4x4 osa ja etuosa jostain 2.4 scorpparista? Mt-75 tais olla
eri välityksiä ne pitäis kait sitte pierasta dieselistä.
3.61 2.08 1.36 1.0 0.76 3.26
Tossa vaan olis minusta todella hyvät välitykset. "3,09" perän kanssa.
Mt-75 sais vaan suoraan kiinni colognen perään
kun vaan löytäis sopivan laatikon.
Jos sais jostain tälläsen laatikon vois myydä hyllyltä yhden type 9 "v6" laatikon pois.
Jos ei 15v ole tullu laitettua kiinni ei varmaan tulevaisuudessakaan sitä tule laitettua.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Sain purettua oman varaosalaatikon, sisuskalut todella hyvät. Jos haluaa hifistellä kakkosen syncro taitaa aina kulua ekana sen vois ehkä vaihtaa. Mutta puutteena on nyt.
- "Imput shaft"
Osaako kukaan täällä sanoa kuin pitkä tuo on V6 mallisessa?
Optiona myös se välityksen vaihtaminen parempaan....
http://www.ebay.com/itm/Ford-OE-MT75-La ... 27d41b4734
Tuollainen pitäis vaan nyt tietää missä se vitosen välitys on se 0.76...
minkä laatikon tuon hankkiin kun ei kukaan viitsi mainita välityksiä.
Transit/Disel scorpionissa ehkä tuo 0.76? Pystyykö kukaan varmistamaan.
- "Imput shaft"
Osaako kukaan täällä sanoa kuin pitkä tuo on V6 mallisessa?
Optiona myös se välityksen vaihtaminen parempaan....
http://www.ebay.com/itm/Ford-OE-MT75-La ... 27d41b4734
Tuollainen pitäis vaan nyt tietää missä se vitosen välitys on se 0.76...
minkä laatikon tuon hankkiin kun ei kukaan viitsi mainita välityksiä.
Transit/Disel scorpionissa ehkä tuo 0.76? Pystyykö kukaan varmistamaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vähän sellaiselta vaikuttaa että kukaan ei täällä edes nähny tälläistä vaihdelaatikkoa...
Noh kysytään nyt vielä tämä. Tietääkö kukaan onko
2.4 V6 ja 2.9 V6 Imput shaftissa sama määrä rattaita
vai onko noissa eri. Kun noita akseleita on kahta eri mallia
25 ja 26 hampaista. Myös kytkinakselin pituudet olis
kiva tietää siis vertailuna 4-kone, 6-kone ja diesel.
Pitää varmaan englannista alkaa kysyselemään tietoa
tästä laatikosta....
Noh kysytään nyt vielä tämä. Tietääkö kukaan onko
2.4 V6 ja 2.9 V6 Imput shaftissa sama määrä rattaita
vai onko noissa eri. Kun noita akseleita on kahta eri mallia
25 ja 26 hampaista. Myös kytkinakselin pituudet olis
kiva tietää siis vertailuna 4-kone, 6-kone ja diesel.
Pitää varmaan englannista alkaa kysyselemään tietoa
tästä laatikosta....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Tietääkö kukaan käykö tollaseen MT-75 V6 laatikkoon joku jälkiasennus vaihdekeppi toi mikä tossa
tuli laatikon mukana on ihan kauhee... ongelmaa tuottaa että siinä on se pakin vedä ylös juttu tossa vaihdekepissä. Sitten sen vaihdekepin nupin sisällä on sellaset muovi clipsi jutut jolla se pysyy kiinni.
Onko jossain uudemmassa Fordissa samanlaista? Kellään tietoa? Tosin pitäis olla sama kaavio....
vaihteissa tai sitte vaihdekeppi jossa ei ole kaaviota ollenkaan.
tuli laatikon mukana on ihan kauhee... ongelmaa tuottaa että siinä on se pakin vedä ylös juttu tossa vaihdekepissä. Sitten sen vaihdekepin nupin sisällä on sellaset muovi clipsi jutut jolla se pysyy kiinni.
Onko jossain uudemmassa Fordissa samanlaista? Kellään tietoa? Tosin pitäis olla sama kaavio....
vaihteissa tai sitte vaihdekeppi jossa ei ole kaaviota ollenkaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Eipä siihen oikein sopivia mistään saa suoraan asennettua, mulla oli vuosia sitten tämän näköinen sovitelma Taunuksessa. Oletan, ettet itsekään ole sitä alkuperäiseen autoonsa asentamassa. Toi pallohan niistä menee väljäksi, sen saa kyllä tiukaksi eikä se sitä pakkilukkoa oikeasti mihinkään tarvitse. Ei siinäkään saa heitettyä vitoselta suoraan pakille, kuten ei missään muussakaan askissa.
Mertie pub & 3D
Onko tietoa onko Mondeossa samanlainen nuppi?jeddah kirjoitti:Eipä siihen oikein sopivia mistään saa suoraan asennettua, mulla oli vuosia sitten tämän näköinen sovitelma Taunuksessa. Oletan, ettet itsekään ole sitä alkuperäiseen autoonsa asentamassa. Toi pallohan niistä menee väljäksi, sen saa kyllä tiukaksi eikä se sitä pakkilukkoa oikeasti mihinkään tarvitse. Ei siinäkään saa heitettyä vitoselta suoraan pakille, kuten ei missään muussakaan askissa.
http://www.ebay.com/itm/RICHBROOK-ALUMI ... 19ef8958f6
http://www.ebay.com/itm/FORD-MONDEO-MK3 ... 5b01e8d079
Edit: Niin tämähän tulee tän jatkoksi,
https://onedrive.live.com/redir?resid=D ... 1E4D%21951
Eli en tosiaankaan ole laittamassa alkuperäiseen autoon....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Ei ole ainakaan MK2 Mondeon MTX75:ssa mitään samaa, siinähän on vaihteensiirtokin vaijereilla.
Mertie pub & 3D
jeddah kirjoitti:Ei ole ainakaan MK2 Mondeon MTX75:ssa mitään samaa, siinähän on vaihteensiirtokin vaijereilla.
Otan kotona pari kuvaa nykyisestä vaihdekepistä. Isompi juttu tossa on se " reverse lift" juttu se nuppi ei saa olla leveä eikä pitkä. Mondeossa on vaan se "reverse lift juttu vaihdekepissä",
Niin sellainen juttu, että onko kellään tuossa vaihdelaatikossa vaihteen lyhennintä? Parantaako vaihto
fiilistä paljonkin? Ainakin type 9:ssä se on melkein pakollinen.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
https://onedrive.live.com/redir?resid=D ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=D ... hoto%2cjpg
Tuossa se vaihdekepin nuppi... jospa tuosta selväisi jollekin onko mondeon nuppi samanlainen...
Niin joo minkäköhänlaista vaihdelaatikko liimaa näissä on tehtaalla käytetty, kerta ei ole
tiivistettä.
https://onedrive.live.com/redir?resid=D ... hoto%2cjpg
Tuossa se vaihdekepin nuppi... jospa tuosta selväisi jollekin onko mondeon nuppi samanlainen...
Niin joo minkäköhänlaista vaihdelaatikko liimaa näissä on tehtaalla käytetty, kerta ei ole
tiivistettä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Onko kukaan kokeillut muita öljyjä tähän laatikkoon kuin Fordin omia?
Itsellä on nykyisessä manuaali lootassa Mobil VS200...
kiinnostaisi pelaako se miten?
Fordihan suosittelee tähän laatikkoon
- Ford 186A -luokituksen mukainen ATF -öljy (semisynteettinen)
- Jossain lukee, että on myös uudempi täyssynteetinen öljy joka menisi
laatikkoon ilman ongelmia =>
Tuotekoodi: 1045737
75W-90 BO täyttää vaatimuksen M2C200
Niille jotka eivät ole tietoisia laatikosta niin selvityksenä seuraava:
"Ford MT-75 manuaalivaihdelaatikoissa on vaatimuksena Ford 186A -luokituksen
mukainen ATF -öljy, jossa erityinen kitkanmuuntolisäaine."
Lisäaine tekee öljynlaittamisesta vaikean, erillään tuota lisäainetta ei varmaankaan
saa?
Selvityksen vuoksi, Mondeon jne muun uudemman vaihdekeppi ei käy MT-75 lootaan...
vaikka niissä on pakin takia se Reverse Lift toiminto.
Otin asiasta selvää...
Asiasta toiseen... onko Suomeen tuotu 2.5D Scorpionia?
Onko siinä ainoastaan tuo 0.76 välitys vai onko
jossain transitissa tuo välitys myös?
Itsellä on nykyisessä manuaali lootassa Mobil VS200...
kiinnostaisi pelaako se miten?
Fordihan suosittelee tähän laatikkoon
- Ford 186A -luokituksen mukainen ATF -öljy (semisynteettinen)
- Jossain lukee, että on myös uudempi täyssynteetinen öljy joka menisi
laatikkoon ilman ongelmia =>
Tuotekoodi: 1045737
75W-90 BO täyttää vaatimuksen M2C200
Niille jotka eivät ole tietoisia laatikosta niin selvityksenä seuraava:
"Ford MT-75 manuaalivaihdelaatikoissa on vaatimuksena Ford 186A -luokituksen
mukainen ATF -öljy, jossa erityinen kitkanmuuntolisäaine."
Lisäaine tekee öljynlaittamisesta vaikean, erillään tuota lisäainetta ei varmaankaan
saa?
Selvityksen vuoksi, Mondeon jne muun uudemman vaihdekeppi ei käy MT-75 lootaan...
vaikka niissä on pakin takia se Reverse Lift toiminto.
Otin asiasta selvää...
Asiasta toiseen... onko Suomeen tuotu 2.5D Scorpionia?
Onko siinä ainoastaan tuo 0.76 välitys vai onko
jossain transitissa tuo välitys myös?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
MT-75:n öljyistä on pitkä keskustelu CRSC:n jossain osiossa. Itse ajelin monta vuotta Valvoline Maxlife ATF:t lootassa, toimi ihan hienosti ja äänettömästi. Halvoilla mineraali-ATF:illä vaihteensiirto ja vaihteiden kytkeytyminen oli tosi tahmeaa pakkasella, muuten ei niissäkään mitään ongelmaa ollut. Kukaan ei ole vielä tähän päivään mennessä ainakaan todistanut mistä ihme materiaalista se MT75 on tehty mikä vaatisi juuri sitä omaa öljyään...
2.5D Scorpioita on tuotu indenoreilla, mutta niissähän on T9. Turbo-indenorista tai VM-Dieselistä (mulkkari) en tiedä mitään, mutta veikkaisin ainakin sen TD indenorin olevan myös T9:llä.
2.5D Scorpioita on tuotu indenoreilla, mutta niissähän on T9. Turbo-indenorista tai VM-Dieselistä (mulkkari) en tiedä mitään, mutta veikkaisin ainakin sen TD indenorin olevan myös T9:llä.
Mertie pub & 3D
http://www.fordscorpio.co.uk/mt75.htm
Tuossa lukee näin
MY to '97
2,3 DOHC 16V 3,61 2,08 1,36 1,00 0,76 3,26
MY '98 on
2,5l TCI Diesel 3,61 2,08 1,36 1,00 0,76 3,26
http://www.scimitarweb.co.uk/sgwrs/view ... =3&t=12659
Tossa esim on sama ihmettely, jossain foorumilla joku väitti onnistuneesti laittaneenkin ton 0,76 välityksen...
ja tässä... http://forum.wscc.co.uk/forum/index.php ... 5-gearbox/
Tuossa lukee näin
MY to '97
2,3 DOHC 16V 3,61 2,08 1,36 1,00 0,76 3,26
MY '98 on
2,5l TCI Diesel 3,61 2,08 1,36 1,00 0,76 3,26
http://www.scimitarweb.co.uk/sgwrs/view ... =3&t=12659
Tossa esim on sama ihmettely, jossain foorumilla joku väitti onnistuneesti laittaneenkin ton 0,76 välityksen...
ja tässä... http://forum.wscc.co.uk/forum/index.php ... 5-gearbox/
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Just pari viikkoa sitten sellaista vauhtipyörää mittailin ja kyllä se oli 10mm paksumpi...se sama vauhtipyörä on 2.4 ja 2.9 koneissa.
Kyllä siinä voi käyttää sitä ohuempaakin vauhtipyörää, kun teet kytkinkäpälälle pidemmän sen niveltapin, siten että käpälä siirtyy lähemmäs konetta.
Kyllä siinä voi käyttää sitä ohuempaakin vauhtipyörää, kun teet kytkinkäpälälle pidemmän sen niveltapin, siten että käpälä siirtyy lähemmäs konetta.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70