kokemuksia sintterilevy + vakioasetelma?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
kokemuksia sintterilevy + vakioasetelma?
Eli olisko porukalla käytännön kokemusta sintterilevystä vakioasetelman kans (sachs)??
Kyseessä 2.0l zetec taunus ja vakiolevy oli vähä luistatellu ajan saatos ja sintterilevyn sais melkeen samaan hintaan.
Pärjääkö liikenteees?
Kyseessä 2.0l zetec taunus ja vakiolevy oli vähä luistatellu ajan saatos ja sintterilevyn sais melkeen samaan hintaan.
Pärjääkö liikenteees?
Kokemusta nyt voi vielä sanoa mutta itsellä vakio asetelma, muistaakseni scach:n ja 4 lapanen jousittamaton sintterilevy.
Dynossa ei luistanut ja mielestäni ei kadullakaan se mitä olen testannut...
Tosin tehoa nyt paljon ole, 260Hv/400Nm
Alkuu tuotti pientä opiskelua eli koneen sammumista kun tarras aika on/off tyyliin... Nyt alkaa tottua.
Dynossa ei luistanut ja mielestäni ei kadullakaan se mitä olen testannut...
Tosin tehoa nyt paljon ole, 260Hv/400Nm
Alkuu tuotti pientä opiskelua eli koneen sammumista kun tarras aika on/off tyyliin... Nyt alkaa tottua.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Käytössä on ollut 2,0 pikkuviri ohc, 1,6:sen pieni vakio paineasetelma ja siinä 3-lapanen jousittamaton sintteri.
Toimi, vähän vaati totuttelua, mutta ei ainakaan mua haitannut mitenkään. Piti ainakin sen mitä tolla moottorilla oli tarjota. Huonona puolena oli palojen ja pintojen suht. nopee kuluminen, eli tuli vissiin liikaa luistateltua. Autohan toimi siis käyttöautona tuolloin.
Toimi, vähän vaati totuttelua, mutta ei ainakaan mua haitannut mitenkään. Piti ainakin sen mitä tolla moottorilla oli tarjota. Huonona puolena oli palojen ja pintojen suht. nopee kuluminen, eli tuli vissiin liikaa luistateltua. Autohan toimi siis käyttöautona tuolloin.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
raimo kirjoitti:Käytössä on ollut 2,0 pikkuviri ohc, 1,6:sen pieni vakio paineasetelma ja siinä 3-lapanen jousittamaton sintteri.
Toimi, vähän vaati totuttelua, mutta ei ainakaan mua haitannut mitenkään. Piti ainakin sen mitä tolla moottorilla oli tarjota. Huonona puolena oli palojen ja pintojen suht. nopee kuluminen, eli tuli vissiin liikaa luistateltua. Autohan toimi siis käyttöautona tuolloin.
Ongelmana tässä "luistattelussa" on myös se, että sintterissä on usein niin kova pinta, että
vauhtipyörä ottaa myös selkää aika paljon. Kevennetyn vauhtiypyörän kanssa tuo sintteri on
aika ikävä ajaa, eritysesti jos joutuu ajamaan kaupungissa autolla jossa on muutenkin
huono alakierrosvääntö.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
itellä ainakaa ei vaki cash pitäny syystä tai toisesta edes n:140 hepalla ku teki rajun kiihdytyksen ni päätin kokeilla tota sintteri levyä.sintteri pitää kyllä mut vaikee lähtee liikkeelle.suraavaks ois sitte vissiin etsittävä joku "racin" kytkin paketti jos vielä joskus jaksan inspiroituap3 kirjoitti:Miksi normi katukäytössä olevaan autoon tarvii laittaa sintteri :?:
taunus is my obsession!
kana12 kirjoitti:itellä ainakaa ei vaki cash pitäny syystä tai toisesta edes n:140 hepalla ku teki rajun kiihdytyksen ni päätin kokeilla tota sintteri levyä.sintteri pitää kyllä mut vaikee lähtee liikkeelle.suraavaks ois sitte vissiin etsittävä joku "racin" kytkin paketti jos vielä joskus jaksan inspiroituap3 kirjoitti:Miksi normi katukäytössä olevaan autoon tarvii laittaa sintteri :?:
http://www.burtonpower.com/ap-racing-cl ... 380-2.html
Kestää riittävästi jos jaksaa kärsiä raskaasta polkimesta.
+ parempi levy kaveriksi kestää 500nm... kapeilla renkailla.
BMW:ltä löytyy kestävämpi asetelma + ja levy tarvii vähän työstöä kestää noin 600-800nm vääntöä.'
"huhun mukaan todella jäykkä"
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
BMW M5:n Racing asetelma on halvempi kuin tuo AP:n asetelma. Tommonen on se asetelma: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... Racing.jpg
Toi tosin 240mm, joten ei käy suoraan ku V6 Cologneen, niin ja Cossuun
Toi tosin 240mm, joten ei käy suoraan ku V6 Cologneen, niin ja Cossuun
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Jep, mutta tuo ap racing asetelma on jo sen verran jäykkä, ettäMois kirjoitti:BMW M5:n Racing asetelma on halvempi kuin tuo AP:n asetelma. Tommonen on se asetelma: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... Racing.jpg
Toi tosin 240mm, joten ei käy suoraan ku V6 Cologneen, niin ja Cossuun
rintapelti taipuu kytkintä painettaessa.
Jos tuo 460nm joka tuossa on ilmoitettu riittää niin ehkä kannattaa
harkita tuota...
Mulla on itseasissa varalla yksi tuollainen asetelma + sopiva levy. En varmaankaan
laita kiinni autoon koskaan siirryn sitten suoraan tuohon bimmerin levyyn.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Missä Bimmerin levys on sama boori kun Fordin kytkinakselis???Vermilion kirjoitti:Jep, mutta tuo ap racing asetelma on jo sen verran jäykkä, ettäMois kirjoitti:BMW M5:n Racing asetelma on halvempi kuin tuo AP:n asetelma. Tommonen on se asetelma: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... Racing.jpg
Toi tosin 240mm, joten ei käy suoraan ku V6 Cologneen, niin ja Cossuun
rintapelti taipuu kytkintä painettaessa.
Jos tuo 460nm joka tuossa on ilmoitettu riittää niin ehkä kannattaa
harkita tuota...
Mulla on itseasissa varalla yksi tuollainen asetelma + sopiva levy. En varmaankaan
laita kiinni autoon koskaan siirryn sitten suoraan tuohon bimmerin levyyn.
Ei toi M5 Race asetelmakaan kovin "löysä" ole, koska lupaavat 590Nm kestävän "normaalilla" kytkinlevyllä"
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Siis nyt on väärinymmärrys käyny. Tarkoitin, että toi M5 asetelma saattaa olla liian jäykkä "poljin" kun toi ap racing asetelma on jo jäykkä.Mois kirjoitti:Missä Bimmerin levys on sama boori kun Fordin kytkinakselis???Vermilion kirjoitti:Jep, mutta tuo ap racing asetelma on jo sen verran jäykkä, ettäMois kirjoitti:BMW M5:n Racing asetelma on halvempi kuin tuo AP:n asetelma. Tommonen on se asetelma: http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... Racing.jpg
Toi tosin 240mm, joten ei käy suoraan ku V6 Cologneen, niin ja Cossuun
rintapelti taipuu kytkintä painettaessa.
Jos tuo 460nm joka tuossa on ilmoitettu riittää niin ehkä kannattaa
harkita tuota...
Mulla on itseasissa varalla yksi tuollainen asetelma + sopiva levy. En varmaankaan
laita kiinni autoon koskaan siirryn sitten suoraan tuohon bimmerin levyyn.
Ei toi M5 Race asetelmakaan kovin "löysä" ole, koska lupaavat 590Nm kestävän "normaalilla" kytkinlevyllä"
Ei se heittämällä käyny kiinni muistaakseni ne asetelman tapin reijät ei oo samassa kohtaa.
Mitä muuta tuli tuohon asetelman sovittamiseen, muistaakseni fordin k-levyn pysty shimmaamaan tuohon asetelmaan sopivaksi. (tais olla joku vajaa milli eroa tai jotain sitä luokkaa) Po-Metallin mies kertoi joskus yli vuos sitte että ei mikään isokaan homma.
Itsellä vaan pitäis rintapelti vahvistaa... kun se nyt jo joustaa älyttömästi...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!