Laillisesti 2.8 tai 2.9

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Joskus oman nettiuran alkuaikoina 1995 olin kirjeenvaihdossa yhden uusi-seelantilaisen cortina-tyypin kanssa ja silloin reposteltiin näitä säädöksiä. Kieltämättä hieman nolotti omia ankeita rajoituksia käydä läpi.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

mois13 kirjoitti:
mois13 kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Täytyy tilata tommonen: http://www.pitstop.net.au/pitstop/prog/ ... M&PLU=6698
Tilattu on :D
Saa nähä tuleeko ko. kirjaa koskaan :lol:
Ei Australian poika uskonnu et haluun tilata just ton kirjan :lol:
Laitto mailia et perutaanko tilaus kun hänen mielestään Eurooppaan ei oo myyty Cortinaa (Taunus) ku 2.8L V6:lla!
Piti laittaa vähän lisäselvitystä sille et laittaa vaan sen kirjan tulemaan :D
Siinä on kirjakaupan tietämys kohdillaan :lol:

Ja me Mois13:sen kanssa jäädään mielenkiinnolla odotelemaan Taunuksen nykysäännöillä 2.8:lle katsastanutta. Tai jopa 2.9:lle, kuten Pensa. Itselläni papereissa lukee 2.3i.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Onkos kellään heittää uutta tietoa pöytään tuon 2.8 1-koriseen katsastamisen suhteen??
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

No, onko kirjaa kuulunu? ite en oo vielä jaksanu käydä kyselemässä tuosta TE-korttiinasta konttorilta...
Mutta huomasimpas huvikseni, että JOS tuo aussikorttiina kelpais vaikka vahingossa akelle, niin sen jälkeen tököttää mulla konehuoneessa Oldsin 5.0 V8 ja TH350 laatikko
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Mulle riittää kyllä toi caprin 3.0... kun on sellanen tiedossa
niin tai toi cossun 2.9 ja ehkä siihen vielä kaks tuulimyllyä
päälle :D :D :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

Viipo kirjoitti:No, onko kirjaa kuulunu? ite en oo vielä jaksanu käydä kyselemässä tuosta TE-korttiinasta konttorilta...
Mutta huomasimpas huvikseni, että JOS tuo aussikorttiina kelpais vaikka vahingossa akelle, niin sen jälkeen tököttää mulla konehuoneessa Oldsin 5.0 V8 ja TH350 laatikko
miks gemari ku vois heittää Ford:n 302:n?
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

joo.. toi 302
remmiahdettuna.... :twisted: :twisted: :twisted:
siinä olis jo tehoa... :twisted:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Viipo kirjoitti:No, onko kirjaa kuulunu? ite en oo vielä jaksanu käydä kyselemässä tuosta TE-korttiinasta konttorilta...
Mutta huomasimpas huvikseni, että JOS tuo aussikorttiina kelpais vaikka vahingossa akelle, niin sen jälkeen tököttää mulla konehuoneessa Oldsin 5.0 V8 ja TH350 laatikko
Tulihan se kirja tiistaina, ei siinä mitään ihmeempiä ollut...
Etuakselisto on erilainen kun Euro versiossa, jarrut samankokoset mut eessä jäähdytetyt levyt! Perä Borg Warnerin valmistama.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Vide,mahtaa olla villi kampe :wink:
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

sami83 kirjoitti:Jonkun täytyis hakea suomeen tuollanen aussi cortina...
Suomessa on yksi Aussi Cortina 6, ja tämä on ihan 110% luotettava tieto! Olen nähnyt kopion auton rek. otteesta ja kaverini on ollu yhteydessä auton omistajan kanssa. Auto on tuotu muuttoautona Australiasta 70-luvulla ja ollu Suomen kilvissä 80-luvun loppupuolelle, jonka jälkeen jäänyt seisomaan. Tällä hetkellä projektina, etenee om. mukaan vaan aika hitaasti.

Koneena on tosin "vain" se pienempi 3.3 litrainen suora-6.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Voiskos tuota käyttää vertailukohteena? AKE:n mielestä ilmeisesti ei, koska se on "vain" muuttoauto?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Emppu
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 10:21
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja Emppu »

JOS onnistuu todistamaan että Taunusta on saanut 2.3 114hv koneella.

Fordin asiakirjoissa tätä ei mainita:
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... iset_erot/

Kun taas täällä mainitaan. Mutta tämäkin vain 80-82 malleihin:
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... kasikirja/[/quote]


Itselläni oli tuommonen taunus 75vm- gxl 2.3, aidoilla puu koriste listoilla ja koelaudoilla, en ole aikaisemmin enkä auton myynnin jälkeenkään nähnytkään tuollaista edes kuvissa, ainakaan tietoisesti. No joka tapauksessa siinä koneessa oli myyjän mukaan vakiona, eli tehtaalta tullessaan kireempi nokka-akseli ja kyseistä auto mallia olisi tuotu suomeen vain viisi kappaletta.
taunus gt -72 2.0
taunus 2d -73 2.0
taunus 2d -75 1.6
taunus gxl -4d 2.3 V6 -75
taunus 2d -77 2.0
taunus 4d -78 2.0 aut.
taunus 4d -79 1.6
taunus 2d -82 2.0
taunus 4d -82 1.6 TAUNUS ON MUN VAUNU
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Onkos mitään papereita tms. säästynyt? Ja onko sulla kaikki nuo Taunukset tällä hetkellä?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Emppu
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 10:21
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja Emppu »

Taco kirjoitti:Onkos mitään papereita tms. säästynyt? Ja onko sulla kaikki nuo Taunukset tällä hetkellä?
Löyty vaan jotain muiden taunusten rekisteriotteita, mutta ei just sitä, itseasiassa taunus innostukseni alkoi juuri kyseisestä autosta kun pääsin kerran kokeilemaan sitä, sittenhän niitä tuli osteltua opintotuki rahoilla, ja varmaan voi kuvitella minkalaisia autoja niillä rahoilla ostellaan... kunnes tuli mahdollisuus ostaa juuri se taunus. omistaja luopui siitä 1000e. kesä tuli ajeltua kunnes moottori hajosi, öljynpaineet katos jostain syystä, vaihtomoottorikaan ei kestänyt ja rahat loppu taas. harmittaa vieläkin kun ei tullu säästettyä sitä autoa, vaikka sainkin hyvät rahat siitä. Taunuksia tuli osteltua ja vaihdeltua senkin jälkeen ja tällähetkellä mulla on 82- 1.6 4d juuttuvakurkkusella kaasarilla. Auto kaipailisi uutta vaihdelaattikkoa "tavallista" kaasaria.
taunus gt -72 2.0
taunus 2d -73 2.0
taunus 2d -75 1.6
taunus gxl -4d 2.3 V6 -75
taunus 2d -77 2.0
taunus 4d -78 2.0 aut.
taunus 4d -79 1.6
taunus 2d -82 2.0
taunus 4d -82 1.6 TAUNUS ON MUN VAUNU
Emppu
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 10:21
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja Emppu »

Auton tarkka malli on FORD 4D TAUNUS GXL -2300- GBFK/2580.
Auto on kait ajossa jossain mäntsälän suunnalla.
taunus gt -72 2.0
taunus 2d -73 2.0
taunus 2d -75 1.6
taunus gxl -4d 2.3 V6 -75
taunus 2d -77 2.0
taunus 4d -78 2.0 aut.
taunus 4d -79 1.6
taunus 2d -82 2.0
taunus 4d -82 1.6 TAUNUS ON MUN VAUNU
Vastaa Viestiin