Ruiskun jälkiasennus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Ruiskun jälkiasennus
Aattelin toistuvien kaasariongelmien takia ruiskua tohon reissutranssiittiin. Eli kone on 2l ohc.
Ja Ruiskuksi joku iS-Sierran peruskapistus.
Mitäs kaikkea tekemistä se tarvii? Pumppu,sytkä, boksit? onko sytkyn ja ruiskun ohajukset samassa boksissa?
Ja Ruiskuksi joku iS-Sierran peruskapistus.
Mitäs kaikkea tekemistä se tarvii? Pumppu,sytkä, boksit? onko sytkyn ja ruiskun ohajukset samassa boksissa?
Sedan GT '73
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Ruiskun jälkiasennus
iS sierran kannessa on melkoiset kolot suuttimille. En edes ole kokeillut menisikö kaasutin kanteen.Sumu kirjoitti:Aattelin toistuvien kaasariongelmien takia ruiskua tohon reissutranssiittiin. Eli kone on 2l ohc.
Ja Ruiskuksi joku iS-Sierran peruskapistus.
Mitäs kaikkea tekemistä se tarvii? Pumppu,sytkä, boksit? onko sytkyn ja ruiskun ohajukset samassa boksissa?
Voi olla että ainakin joudut niitä kairailemaan.
ei tuu suuttimet pihalle sieltä imusarjasta.. nii menee kyllä kaasarin kanteen. ainakin ite oon laittanu. mutta aika ankaralla kädellä on avarrettu kantta.. ja hienosti toimii.. mutta sinne ei niitä suuttimien lovia kannata tehä niinkun is:n kannessa on. menee kaasarin kansi puhki. ainakin yksi kansivelho näin meinasi
Kyllä niitä kanavia on syytä kairata ja sen jälkeen imusarja sopii hienosti, tosin kannattaa miettiä hetki mitä on tekemässä, sillä sen kanavan pystyy tosiaan jyystämään puhki vesitilaan helposti kun ottaa mallin suoraan imusarjan tiivisteestä... iS:ssä ei ole muuta kuin pienet viisteet siinä reunassa, sellaiset ainakin voi tehdä mainiosti. Muita muutoksia ei koneeseen tarvitse tehdä, paitsi ehkä virranjakaja vaihdettava.
Johtojen kanssa lienee tuossa tapauksessa eniten ongelmia, sekä bensatankki on vaihdettava tai ainakin tehtävä keräyssäiliö
Johtojen kanssa lienee tuossa tapauksessa eniten ongelmia, sekä bensatankki on vaihdettava tai ainakin tehtävä keräyssäiliö
Mertie pub & 3D
lavasierraan laitoin ruiskukoneen kun noita ruisku scorpioita saa puoli-ilman maailmalta. johtosarja scorpiosta sellaisenaan, piti kytkeä mittaristolle johdot ja MUSTAAN ruiskun johtosarjan johtoon virtaa ja jo kävi. bensapumpun asensin konetilaan ja sille virta ruiskun johtosarjalta, toimii jopa tuo että kun kääntää virrat päälle sammuu pumput jos ei autoa muutamaan sekuntiin käynnistetä.. ennen bensapumppua on litran vetoinen pystyyn asetetun putken mallinen kerääjäsäiliö jota ruokkii sähköinen kaasariauton bensapumppu. toteutus oli helppo ja luotettava.
ei siitä matalapuristekoneesta ilman ahdinta rakettia saa, vähemmällä pääsee kun laittaa korkeapuristekoneen.
ei siitä matalapuristekoneesta ilman ahdinta rakettia saa, vähemmällä pääsee kun laittaa korkeapuristekoneen.
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Jos sen tiivisteen mukaan tekee, menee kanava melko varmasti puhki. Lovet originaali ruiskukannessa eivät ole lähellekkään niin isot kuin imusarjassa/tiivisteessä.samiharju kirjoitti:ne lovet saa tehtyä kaasarin kanteen vingulla sitä ruiskun imusarjantiivistettä mallina käyttäen.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Mul on ainakin noissa kahdessa EFI-sarjassa Boschin jakajatardhu kirjoitti:Nostellaan vähän vanhaa aihetta. Mulla on nyt ruiskuun kaikki tarvittava paitsi virranjakaja. Ja nyt pulman iski että kuuluuko tähän motorcraftin jakaja vai boschilainen? Onko jotain mistä tietäisin että kumpi alun perin kuulunut? Johtosarjassa tai ohjainboksissa?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
eihän sillä mitään seksuaalista merkitystä pitäis olla kunhan liitin sopii?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
jep, enpä tiedä onko samat liittimet kun ei ole mitään mitä verrata.. Mutta, sain edellisen omistajan kiinni ja sanoi olevan bossilainen jakaja alkujaan..
Nyt täytyy semmonen vaan metsästää.
Harmi vaan mulla on yks sierran 205 sähkökaasari kiulu kone mutta siinäpä on jakaja mikä toimii sen alipaineboksin kanssa, joten ei ruiskun kanssa..
Nyt täytyy semmonen vaan metsästää.
Harmi vaan mulla on yks sierran 205 sähkökaasari kiulu kone mutta siinäpä on jakaja mikä toimii sen alipaineboksin kanssa, joten ei ruiskun kanssa..
Se sähkökaasari alipaineboksin jakaja joka on hall anturilla, niin se on ainakin täysin saman näköinen kuin EFI:n Bosch jakaja...en kylläkään tiedä onko se täysin sama?
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Kyllä, se HALL-anturillinen Bosch-jakaja on sama ruiskussa ja kaasarissa.
Bosch-jakajallisessa on erillinen sytkäboksi, Motorcraft-jakajassa on se boksi itsessään ja liittimessä vähän enemmän kuin kolme sähköjohtoa.
Bosch-jakajallisessa on erillinen sytkäboksi, Motorcraft-jakajassa on se boksi itsessään ja liittimessä vähän enemmän kuin kolme sähköjohtoa.
Mertie pub & 3D