Pakoputken koko
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Aattelin camaroon tehä rallimoottorin perään 3" tuplaputket ilman X:iä tms.
Tosin koneeseen tulee tilavuutta yli 2 litraa. Holset merkkisten vaimentimien lisäksi tulee jotkut läpivirtaus pöntöt.
5 litranen tilapäismoottori saa enskesän pärjätä yhdellä 2.25" putkella.
Tosin koneeseen tulee tilavuutta yli 2 litraa. Holset merkkisten vaimentimien lisäksi tulee jotkut läpivirtaus pöntöt.
5 litranen tilapäismoottori saa enskesän pärjätä yhdellä 2.25" putkella.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
mites toi x-pipe siellä moottorin lähellä sitten olis parempi? mulle sanottiin että tulis paremmat alaväännöt kun x-pipe on suurinpiirtein ennen taka-akselia.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
ok. luin tossa muutaman googlatun infon ja mahd. eteen nekin kehottivat laittamaan.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
wekku kirjoitti:X-pipe kannattaa laittaa melko lähelle konetta ja vapareissa on hyvä olla ekat vaimentajat kammiolliset että koneeseen saa riittävästi vastapainetta, suorat putket läpivirtaavilla vaimentajilla syö vääntöä..
Hyvänä esimerkkinä oli mun 5.2l V8 Aspen, siinä oli ostaessa peltisarjojen jatkona suorat 3" rosteri sivuputket, saatanallinen meteli ja vääntö kateissa, kulutuskin oli reilu 20l/100km, sit tein uuden putkiston peltisarjoista taakse päin, 3" -> 2.5 supparit -> X-pipe -> suoraa putkea riittävästi ja takapenkin alle 2 x 2.5" kammio Raptorit josta sit ulostulot hieman ennen perää alas päin, vääntö parani merkittävästi, meteli pieneni ja kulutus laski 15-17l/100km..
kaverilla 5.0 capricessa vastaavia kokemuksia..
ei suorilla putkilla lisääntynyt kun kulutus..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vaimentimet tulee poistamaan turbiinin vihellystä. Kaasua nostettaessa vinkuu ikävästi 72mm ropelli ilman vaimenninta. Kahta semmosta ei jaksa vanhus enää kuunnella.JeeSe kirjoitti:Holsetin vaimentimissa vissiin yleensä on sen verran kuristusta, että sen jälkeen toimii suora putkikin.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Joo ei todella isompi ränni tarkoita isompaa tehoa.
Mulla veekutosessa 2 x 1,75", 197hv ja 268nm. Orkkiksena 2 x 2", 168hv ja 230nm...
Tosin ei siinä vaimentimet paljoo ahista, kuten auton melutason kuulleet lienevät huomanneet.
Mulla veekutosessa 2 x 1,75", 197hv ja 268nm. Orkkiksena 2 x 2", 168hv ja 230nm...
Tosin ei siinä vaimentimet paljoo ahista, kuten auton melutason kuulleet lienevät huomanneet.
Mertie pub & 3D
Tähän asiaan liittyen hitsasin viikonloppuna pakoputkeen reijän toiselle labdalla.
Tarkoituksena laittaa http://www.innovatemotorsports.com/products/MTXL.php
Näkyy tuo pakoputken suojasukka ruostuttavan tuota lyhyttä ei haposkestävää lähtöä pakoputkelta 60-80cm pätkää. Onko kellää jotain muuta lämpösuojaa kuin
http://www.motonet.fi/fi/tuote/131000/P ... riste-212m
toi on meinaan huonoa. Tai noh... kyllä se lämpoä eristää mutta muuten huonoa.
Tarkoituksena laittaa http://www.innovatemotorsports.com/products/MTXL.php
Näkyy tuo pakoputken suojasukka ruostuttavan tuota lyhyttä ei haposkestävää lähtöä pakoputkelta 60-80cm pätkää. Onko kellää jotain muuta lämpösuojaa kuin
http://www.motonet.fi/fi/tuote/131000/P ... riste-212m
toi on meinaan huonoa. Tai noh... kyllä se lämpoä eristää mutta muuten huonoa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
VHT flame proof tuntuis pysyvän paljon paremmin osissa kiinni kuin black satin ja sekin eristää lämpöä kohtuullisesti. Itellä ollu pakosarjassa, pakopesässä ja downpipessä, hienosti pysyny. Samallalailla parilla kaverillakin, paremmin pysyneet kuin black satin hiekkapuhalletussa vaparin pakosarjassa ruiskulla vedettynä..