Turbo foorttin suunnittelua

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Essexin ja Kentin rajaisin pois heikkoja, muinaismuistoja.... johon ei ole mitään erityisen halpoja osatkaan...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Höpö höpö.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kenttiin nyt osat ei maksa maltaita.. mutta ei oikeen noihin koppiin sopiva..
iso kori pieni moottori.. ei hyvä.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kopan katselisin jonkun mikä on suht hyväkuntoinen. Vuosimallit kaikki ennen vähäpäästöisiä on ihan ok. Kuitenkin nokka tekee ne päästöt ja ahtimella ei kovin kummallista nokkaa kannata käyttää, niin päästötkään ei tee kiusaa. Läppärungoilla saa vielä helpotettua hommaa. Monet korit on aika hinnoissaan, joten en ehkä alkaisi jostain escosta tai caprista tekemään. Mk1 escoon taitaa osatkin olla jo vähän hankalia toisinaan. Tuossahan on nettiautossa nytkin edulisesti koneeton hyväkorinen granada.

Itsellä ollut aina toisinaan mielessä tehdä V4 8) Ihan vain siksi ettei moisia juurikaan ole. Tosin ei tuosta älyttömiä tehoja haeta, mutta hauska olisi. Helpoin ja halvin lie OHC, mutta noita ny on joka nurkalla. Fiksuin lie olisi Zetecci. Aihiot halpoja ja tehoa helppo saada tuon verran.

Helppo olisi myös perus B-volvolainen. Myös fiiun tc olisi suht helppo. Bemarin nelonen tai kutonen? Mersumiehet tekee enempi tupaöljyvehkeitä, mutta ihan kovaa rautaa ne bensaversiotkin on. Lähes mikä vaan moderni moniventtiili menee noihin tehoihin helposti, mutta takavetoloota voi olla toisille vähän haastavampi.
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Escort mk1 saa mitä vain, mutta Capri mk1 alkaa jotkut osat olla vaikea saada tai ainakin tosi kalliita....siis jos korin osista puhutaan.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Capri Mk1 kalliita osia esim. nelivalokehykset, puskurit, kyömykonepelti.... noi nyt tulee ekaksi mieleen.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Capri mk1 lokasuojat on hinnakkaat, siis uudet jos jostakin löytää...uustuotantona ei tietääkseni enää tehdä, Motomobilistakin saa vain lasikuituisena...Briteistä saa peltisiäkin mutta niiden hinnat on karanneet pilviin..
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

moottorista:

kaksi tollasen moottoria, niin olis voimaa.. ja sylintereitä..
mahtunee helposti granadaan.. :lol:

http://www.nettiauto.com/daihatsu/charade/5880317


200hv kipale mutta onko 200x2 silti 400 :?: :shock:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Jos tolla linjalle lähdetään niin miksi ei laiteta suoraan kahta 1300 kuutioista hayabusan moottoria tekisiskutilavuudeksi jotain 2.6 litraa ja tehoa lähtis ahdettuna aina sairaasti. Vakionakin kahdesta tollasesta taitaa lähteä jotain 320 heppaa.

Kiihdytyskisassa oli ahdettu hayabusa tais olla jotain ~550 heppaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Vermilion kirjoitti:Jos tolla linjalle lähdetään niin miksi ei laiteta suoraan kahta 1300 kuutioista hayabusan moottoria tekisiskutilavuudeksi jotain 2.6 litraa ja tehoa lähtis ahdettuna aina sairaasti. Vakionakin kahdesta tollasesta taitaa lähteä jotain 320 heppaa.

Kiihdytyskisassa oli ahdettu hayabusa tais olla jotain ~550 heppaa.
http://www.h1v8.com/page/page/1564765.htm
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Vastaa Viestiin