Sytyspuola

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Sytyspuola

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Oma mielipide on että mun puola on rikki, mutta kysyn teiltä vielä

Auto käy, kyllä mutta mittarilla mitattuna puolassa on kahden mittauspisteen
välissä ääretön resistanssi, tulpan johdot ovat ok resitanssi mittauksessa.

Mitä mieltä olette onko puola sisäisesti rikki.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Jos mielipidettä kysytään, niin puola on ehjä ja sulla on yleismittarista valittu liian suuri mittausalue..

Edit. Molemmat käämit on eristetty, joten runkoa vasten tulee ääretöntä vastusta.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Juu, kyllä minäkin olen sitä mieltä, ettei puola ole poikki, jos auto kerta käy.
Vika on mittaajassa, tai huonolla tuurilla mittarissa.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

yleismittareista osa rupeaa näyttämään ihan höpöjä kun patteri(t) lopussa.. :idea:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Radiossa oli kesällä jotain häiriöä, vaikuttaa tulpanjohdoilta niissä vaikutti kaikki olevan ok jotain kilo Ohmeja.
4/6 sain mitattua puolasta ja puolan eristeessä on hionon hieno halkeama näköinen juttu lakkauksen alla
siinä mustassa aineessa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Radiohäiriöt yleensä juontaa juurensa laturiin ja maadoituksiin. Ei kai sellaisia vinkuvia häiriköitä? Olen kyllä siihenkin törmännyt, että puola löi läpi mutta toimi ihan normaalisti. Toisin kauaa ei tuolla tarvinut ajaa niin se toiminta lakkasi kun valokaari poltti tietänsä riittävästi.
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Laturiin en ole koskennu ja puola vaihdettu vasta vähän aikaa sitten. Tuli mieleen, että olisiko jo asennusvaiheessa puola ottannut selkää kun KMS sytysajuri savus ton puolan kanssa ja hajos käynnistyksessä. Jos samassa tilaneessa puola menny oikariin yhden parin kohdalta. Kun siis tossa puolassahan on ns 3 sytyspuolaa yhdessä paketissa.

http://accel-ignition.com/ford-6-tower- ... ontal.html

:( puolalla on vaan ajettu noin 3.5km.. että hieman harmittaa ostaa uusia, varsinkin postit ja tullit harmittaa...


Radiossa oli sellaista suhinaa/rätinää aina välillä. Siksi mittailinkin noita johtoja. Itse ajattelin tuota samaa, että voihan se toimia vähän aikaa mutta sitte loppuu se meno siihen... kun se puolansisäinen piuha kärähtää tarpeeks pitäks. Itsellä kuitenkin 0,6mm tulpan kärkiväli, joten onhan siinä varaa vähän kosketushäiriöllekin. Olen noita 0,4mm välillä olevia tulpiakin katellu mutta en saanu ostettua karmaisevan hinna takia.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Maadoitukset voi huonontua ajankin myötä vaikkei koskisikkaan.

Ajele muutama kymmenen km ja jos se toimii, niin se toimii. Tuo puola mikä itsellä oli poltti valokarta puolan ulkopuolella.

Milloin radion antenni vaihdettu, tai radio? En kyllä vikaa puolasta etsisi jos kone pelaa, mutta radio ei...

Eikös tulpassa voi kärkiväliä säätää ihan koputtelemalla haluamakseen?
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Mikä auto kyseessä? Kaverin doch Sierrasta etittiin vikaa helkutin kauan kunnes lopulta uskottiin että se puolan hiushalkeama on syypää.. jaa niinhän se oli. Auto ryki/kako ja sit välillä taas toimi ihan normaalisti sitä pitemmän aikaa ihmeteltiin ja vaihdettiin kaikennäköstä sähköosaa ennenku kajottiin siihen puolaan, jonka mittausten mukaan piti toimia...
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Sigh kaikki aina kyselee mikä auto... tai rekisteri numero varaosatiskilla ja huollossa noh kerrotaan auto on Capri auttaa varmaan kauheesti..

Jotain pientä nykimistä on todella matalilla kierroksilla on mutta se on varmaankin enemmän nokasta....
ja tuolla puolalla on käyty penkittämässäkin ihan ok arvot SS motorsilla.

Mietiskelen iltaan ja taidan sitte laittaa uuden puolan tilaukseen
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin