Turbo foorttin suunnittelua

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Laita RS-turbo Escortin CVH-kone ykköskoppaseen... sitä on hyvä rakennella ja löytyy palikkaa suht edullisesti... Multa löytys yks turbon alakerta mäntineen/kampuroineen :wink:
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

ookei, eli ei tsetekki. Onkos lisätietoa kellään tosta duratecistä? Nii juu sit on viel noi escortin koneet. Onks toi rs se neliveto, et sen vois saada kohtuu helpost takavedoks?
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

CVH-koneita ollu etuveto escorteissa, fiestoissa ja takaveto Sierroissa.. joku korjatkoon vielä jos on muissaki ollu
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Puhutteko nyt durateckkina mondeon V6 koneesta pelkästään vai näistä uudemmista neloskoneista myös?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Samu kirjoitti:ja zetecin varaosat on älyttömän kalliita, 2,8 ja 2,9 v6 saa paljon halvemmalla tiivisteet, jakopäänosat ja varmaan myös vesipumpun.
Tästä voisin olla eri mieltä. Tiivistesarjat tuli mulle zeteciin Englannista, hinta n. 70€ kotiin toimitettuna. Siis ylä- ja alapuolen sarjat yhteensä. Vesipumppu maksaa Silvertoppiin 45€ ja uudempaan Blacktoppiin reilu kolmekymppiä. Ja näitä saa joka varaosaputkasta. Jakohihnasarja maksaa satasen paikkeilla, ja nokkapyöräthän näissä ovat jo itsessään säädettäviä, niin ei tartte minkään kiilojen kanssa kikkailla.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

ft79 kirjoitti:Zeteckin kanssa ongelmana
edulliselle rakentamiselle tulee männät.. menee melkeinpä
tilaus tavaraksi.. Kallista..
Zeteciin saa pienellä vaivalla sopivia mäntiä. Ykskasiin VAG:inan 1.8T koneen jonkun version männät ja 2-litraseen Opelin c20let koneen männät. Onhan Fordilla omakin ahdettu 2-litranen Zetec, Focus RS-mallissa.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Puhutteko nyt durateckkina mondeon V6 koneesta pelkästään vai näistä uudemmista neloskoneista myös?
jaa että sitä on kutosenakin, ei oo hirveest tietoo kyl näist :). täytyy lueskella varmaa vähä muiltaki sivuilt specsejä. Ja täytyy tarkemmin kans tota zetekkii tutkia. No mut suljettakoon dochi pois, itelläki hiuka kans simmosta käsitystä et kannet on heikkoja kohtia.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Riku kirjoitti:
ft79 kirjoitti:Zeteckin kanssa ongelmana
edulliselle rakentamiselle tulee männät.. menee melkeinpä
tilaus tavaraksi.. Kallista..
Zeteciin saa pienellä vaivalla sopivia mäntiä. Ykskasiin VAG:inan 1.8T koneen jonkun version männät ja 2-litraseen Opelin c20let koneen männät. Onhan Fordilla omakin ahdettu 2-litranen Zetec, Focus RS-mallissa.

eikös noissakin männissä ollu omat sovittamis ongelmansa..
paljon koneistettavaa paljon hintaa.. ei kannata kun
amikset tekee yhtätehokkaan ohc:n bolt-on osista ja kolmekertaa halvemmalla..
eli viivan alle jää lopulta se 16v mallimerkintä takaluukkuun.. :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

FoorttiFani kirjoitti: No mut suljettakoon dochi pois, itelläki hiuka kans simmosta käsitystä et kannet on heikkoja kohtia.
Niin 8V dochien kansissa ongelmaa kai, mutta eikai niissä uudemmissa 16v kansissa enää ongelmia ole ollu? Eli mulkkarin 2.0 ja 2.3 koneissa..
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

jees tuo 8v dochi ei ilmeisest kovin hyvä valinta. Zetekki taitais muuten olla aika jees, mut ilmeisest noi osat esim. männät sit hankala sovittaa. Vanha kunnon ohc vois olla ehkä sit halvin ja helpoi tehä? :)
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

toi ohc tosiaan sellanen mukavan edullinen ja helppo tehdä..
jollei sieltä olla repimässä kaikkia mahdollisia irti.. :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Hei entäs se CVH? Kukaan ei ikinä laita niitä mihinkään :lol: Ja minun mielestä se ois kaikkein paras vaihtoehto
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

se on samaa tasoa doch:n kanssa.. paitsi kokonsapuolesta..
soveltuu lähinnä lokari jeeppiin.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Onko Kentti unohtunu, onhan tuota valinnanvaraa ihan mukavasti, Duratecit, Zetekit, Doch, Cvh, Ohc, Golognet, Essexit, Kentit.....
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Kyl nyt täs vaihees näyttäis toi ohc aikast hyvält, mitä vähä lueskellu ni aikast paljo noit on rakenneltu. Et osaa ja vinkkejä luulis löytyvän helposti. perkkele olis kauhee hinku päästä uutta rojektii väsäilee, rahapuoli vaan puuttuu. Ja ens vois rauhassa metsästää sopivan kopan, kovin tekis mieli löytää mk1 capri,consul tai granu.
Vastaa Viestiin