2.0 ohc asiaa
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
- Paikkakunta: Lahti
2.0 ohc asiaa
niinkin tyhmiä kyselen että kun heittää 1.6 kannen 2 litraseen niin käykö imusarja/pakosarja keskenään,ja sit noi venahommat että joutuuko niit lyhentään/pidentään.nokan ajattelin pitää vakiona kun kyseessä ois käyttis tane.Selailin jo noit juttui tuolt muualta ja en saanut niist oikein selkoo joten olisin kiitollinen vastauksista
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
- Paikkakunta: Lahti
Re: 2.0 ohc asiaa
koneena pitäi olla riesasta revitty lootineen päivineenNyrkkirauta kirjoitti:niinkin tyhmiä kyselen että kun heittää 1.6 kannen 2 litraseen niin käykö imusarja/pakosarja keskenään,ja sit noi venahommat että joutuuko niit lyhentään/pidentään.nokan ajattelin pitää vakiona kun kyseessä ois käyttis tane.Selailin jo noit juttui tuolt muualta ja en saanut niist oikein selkoo joten olisin kiitollinen vastauksista
kyllähän se sinne sopii.. eikä vaadi muutoksia..
sierran ö.pohja voi tehdä vähä tiukkaa.. korkeilla kumeilla saattaa jopa mennä..
mutta periasatteessa vaatii taunuksen öljypohjan..
ja koneen korvat tietty on hyvä vaihtaa..
mutta jos 2.0 on ehjä niin tolla pelkällä kannen vaihdolla ei sinäänsä saavuteta mitään..
jotkut puhuvat lisävoimista mutta kyllä ne näissä lowcost ratkaisuissa tulevat todellisuudessa muualta..
sierran ö.pohja voi tehdä vähä tiukkaa.. korkeilla kumeilla saattaa jopa mennä..
mutta periasatteessa vaatii taunuksen öljypohjan..
ja koneen korvat tietty on hyvä vaihtaa..
mutta jos 2.0 on ehjä niin tolla pelkällä kannen vaihdolla ei sinäänsä saavuteta mitään..
jotkut puhuvat lisävoimista mutta kyllä ne näissä lowcost ratkaisuissa tulevat todellisuudessa muualta..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
- Paikkakunta: Lahti
Karkeesti: laturin vieressä isot valunumerot, Taunus 20 ja Sierra 205.
1.6 vakio kantta ei ole mitään järkeä laittaa 2 litrasen päälle, mieluummin höyläyttää siitä 2 litrasen kannesta siivun pois. Nokka-akseli on koneen sielu, vakio nokka rajaa aikas tehokkaasti virittämisestä saatavan hyödyn.
1.6 vakio kantta ei ole mitään järkeä laittaa 2 litrasen päälle, mieluummin höyläyttää siitä 2 litrasen kannesta siivun pois. Nokka-akseli on koneen sielu, vakio nokka rajaa aikas tehokkaasti virittämisestä saatavan hyödyn.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Tanen konees taitaa lukea 20 jossain siellä pakosarjan alapuolella lohkossa ja olikohan Sierroissa 205. Mul on Transitin kone, niin siin muistaaksein 207 tai 209 ne numerot.Nyrkkirauta kirjoitti:no onkos tolla tanen 2.0l ja sierran 2.0l koneella mitään eroo ulos päin mistä tunnistais tai jotain?kun edeltäjän mukaan sierrasta pitäis olla
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
- Paikkakunta: Lahti
eiköös sierroja taida myöskin olla tolla 20 koneella..
valu vuosi kertoo aikapaljon..
kannessa lukee venttiilikopan alla olikohan nyt 1 ja 2 pytyn välissä kaksinumeroisena..
lohkosta en osaa sanoa..
tais 2.0:ssa olla imu venat pari milliä isommat..
valu vuosi kertoo aikapaljon..
kannessa lukee venttiilikopan alla olikohan nyt 1 ja 2 pytyn välissä kaksinumeroisena..
lohkosta en osaa sanoa..
tais 2.0:ssa olla imu venat pari milliä isommat..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
- Paikkakunta: Lahti
Vakionokkaa käyttäessä on tosiaan toi 2 litrasen kansi parempi. Kaveril on 2 litrasen OHC:n päällä vakio 1.6 kansi josta on viel höylätty pois ja lohkostakin höylätty pois. Nokka on joku kireempi ja Tupla Weberit. On aika kiree peli (vakioon verrattuna), on siis vakio 1.6 venttiilit ja kanavat ihan vakiot.Nyrkkirauta kirjoitti:eli pajoitan ton nykyisen kannen
Mul itel on Taunukses 2.0 OHC ja vakio 1.6 kansi ja 2 kurkkunen vakio Weber. Nokasta ei oo mitään havaintoa kun en oo ite rakentannu. Kyl sekin kone pelaa ihan kivasti
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
- Paikkakunta: Lahti
Jos fiksua ohc:tä haluaa kasata, niin omasta mielestäni tuo mun tekele jonkun vuoden takaa oli pirun hyvä käyttömoottori. Jäykemmät venajouset ja isompi kaasari, niin 150 heppaa on liki ja silti menee alta 8l satasella ihan normiajossa. Ihan turhia nuo pikkukoneiden kannet...