Laturista. Taas...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Laturista. Taas...
Moikka kaikki viisaammat.
Yriti ntuossa etsiä aiempia postauksia, mitä täällä muut ovat laturiesta kyselleet. Ei auttanut niistä hyvät vastaukset suoraan minun asiassa.
Eli,
minulla on tuon Colkki 2,9 12V koneen mukana tällainen laturi tullut:
Kyseisessä laturissa siis nuo erilliset liitinpisteet, taas mitä orkkis Caprin johtosarjassa se kolmen johdon suorakaiteen muotoinen musta liitin laturille.
Miten kytken tähän nykyiseen laturiin siitä mustasta suorakaiteen muotoisesta liittimestä johdot?
Kiitos etukäteen teille kaikille.
-Hessu-
Yriti ntuossa etsiä aiempia postauksia, mitä täällä muut ovat laturiesta kyselleet. Ei auttanut niistä hyvät vastaukset suoraan minun asiassa.
Eli,
minulla on tuon Colkki 2,9 12V koneen mukana tällainen laturi tullut:
Kyseisessä laturissa siis nuo erilliset liitinpisteet, taas mitä orkkis Caprin johtosarjassa se kolmen johdon suorakaiteen muotoinen musta liitin laturille.
Miten kytken tähän nykyiseen laturiin siitä mustasta suorakaiteen muotoisesta liittimestä johdot?
Kiitos etukäteen teille kaikille.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
En oikeen nää noita merkintöjä, mut taitaa olla B+ ja D+ ainakin. B+ liittimeen ne molemmat paksut punaset johdot ja D+ liittimeen se ohut johto (latausvalon johto). Mikähän toi kolmas liitin on??? Taitaa olla vielä neljäskin, "Abikoliittimelle" ?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Jeps ja merkattu "W" johon mistä tulee kierrosluku tieto.Paussi kirjoitti:Joissaki latureissa on myös liitin kierrosluku mittarille.
Paksuin pultti on aina akulle menevä eli ulostulo.
D+ herätys lampun kautta tai ilman.
Tuo latta liitin W on siis kiekkamittarille.
Tuosta laturista sitten puuttuu ne eristeet liitännöistä eli ilman niitä älä kytke...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Joo aivan, W:hän se olikin. Koitin muistaa mut sieltähä se vastaus tuli.niceman kirjoitti:Jeps ja merkattu "W" johon mistä tulee kierrosluku tieto.Paussi kirjoitti:Joissaki latureissa on myös liitin kierrosluku mittarille.
Paksuin pultti on aina akulle menevä eli ulostulo.
D+ herätys lampun kautta tai ilman.
Tuo latta liitin W on siis kiekkamittarille.
Tuosta laturista sitten puuttuu ne eristeet liitännöistä eli ilman niitä älä kytke...
Kannattaa joo laittaa jotku muoviprikat noihin kierretappeihi ensin ja sit vasta rengasliitin kiinni.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Eiköhän Hessul oo noi eristeet, ottannu vaan laturin kiillotuksen ajaks irtiPaussi kirjoitti:Joo aivan, W:hän se olikin. Koitin muistaa mut sieltähä se vastaus tuli.niceman kirjoitti:Jeps ja merkattu "W" johon mistä tulee kierrosluku tieto.Paussi kirjoitti:Joissaki latureissa on myös liitin kierrosluku mittarille.
Paksuin pultti on aina akulle menevä eli ulostulo.
D+ herätys lampun kautta tai ilman.
Tuo latta liitin W on siis kiekkamittarille.
Tuosta laturista sitten puuttuu ne eristeet liitännöistä eli ilman niitä älä kytke...
Kannattaa joo laittaa jotku muoviprikat noihin kierretappeihi ensin ja sit vasta rengasliitin kiinni.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Toivotaan että ei mene uuden hankintaa sen takia =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Nyt ku laturista puhutaan täällä niin, kannataako tai ns. voiko 90A laturii laittaa nykyisen 55A laturin tilalle vai kärvähtääkö piuhat? Kun tuo 55A tuon V6:sen kans tuntuu oleva aika nuhapumppu, varsinki ku on ajovalot päällä ja käyttää puhallinta samaa aikaa nii tippuu jännitteet jopa karvaa alle sen 12v.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Onhan sul sulakkeet, ei kai ne johot kärvähdä sen kummemmin, jos ei oo mitään oikaria ennen sulakkeita...Paussi kirjoitti:Nyt ku laturista puhutaan täällä niin, kannataako tai ns. voiko 90A laturii laittaa nykyisen 55A laturin tilalle vai kärvähtääkö piuhat? Kun tuo 55A tuon V6:sen kans tuntuu oleva aika nuhapumppu, varsinki ku on ajovalot päällä ja käyttää puhallinta samaa aikaa nii tippuu jännitteet jopa karvaa alle sen 12v.
Mut ei paksummat johdotkaan pahaa tee
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kiilloteltiin vasta poijjaat
Jeps, löytyy tuohon se muovinen suojapohja vai mikä se oli.
OK,
Isoon B+ napaan siis molemmat plussajohdot orkkisliittimestä ja se sininen sitten D+ napaan.
Jätän muut liittmet laturissa käyttämättä.
Kiitos kundit. Prokkis etenee taas.
-Hessu-
Jeps, löytyy tuohon se muovinen suojapohja vai mikä se oli.
OK,
Isoon B+ napaan siis molemmat plussajohdot orkkisliittimestä ja se sininen sitten D+ napaan.
Jätän muut liittmet laturissa käyttämättä.
Kiitos kundit. Prokkis etenee taas.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
OK,
Eli, voisin siis laittaa nyt autossa olevaan plussajohto jakoblokkiin paksun johdon lisää ja sen vain viedä tuohon laturin isoon B+ liittimeen suoraan.
Entä ne orkkis Caprin johtosarjan johdot? Ne myös tuohon B+ liittimeen kanssa?
-Hessu-
Eli, voisin siis laittaa nyt autossa olevaan plussajohto jakoblokkiin paksun johdon lisää ja sen vain viedä tuohon laturin isoon B+ liittimeen suoraan.
Entä ne orkkis Caprin johtosarjan johdot? Ne myös tuohon B+ liittimeen kanssa?
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Jepajee,
Elikkäs, laitan siis akun paksun johdon suoraan tuohon laturiin ja siitä sitten se jatkuu yhtä paksulla johdolla tuohon konehuoneessa olevaan plussaliitinjakoblokkiin.
Correctomundo?
Kiitos taas poijjaat. Kyllä tuo kauhistus kohta ajossa on.
-Hessu-
Elikkäs, laitan siis akun paksun johdon suoraan tuohon laturiin ja siitä sitten se jatkuu yhtä paksulla johdolla tuohon konehuoneessa olevaan plussaliitinjakoblokkiin.
Correctomundo?
Kiitos taas poijjaat. Kyllä tuo kauhistus kohta ajossa on.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12