Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Valvojat: Timppa , Pj , taunus 78
DyyD
Viestit: 3 Liittynyt: 18 Kesä 2011, 12:39
Viesti
Kirjoittaja DyyD » 07 Touko 2013, 06:42
Hei
Kertokaapas viisaammat, mite -75 Tanelista irtoaa tuo nopeusmittarin vaijerin mittariston takaa? Siellä on valkoista muovia oleva jokin klipsu, mutten uskalla sitä väännellä ilmeisesti tarpeeksi jotta irtoaisi?
Kiitos jo etukäteen.
rasavili
Viestit: 134 Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05
Viesti
Kirjoittaja rasavili » 07 Touko 2013, 09:04
Sellaisilla pihdeillä, joilla yllät siihen valkoiseen osaan, niin painat niitä kahta "uloketta"
Napsahtaa herkästi irti kun hieman pääsee puristamaan
RumaUgly
Viestit: 155 Liittynyt: 26 Syys 2009, 10:58
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja RumaUgly » 07 Touko 2013, 10:37
Lähtee sormin puristamallakin......ainakin mun nakkisormilla
Ford Taunus 1,6 4d 1975 MR
Triumph Herald 1200 convertible 1967
Kauneus on katoavaista mutta rumuus pysyy
taunus 78
Viestit: 1263 Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja taunus 78 » 07 Touko 2013, 16:31
Ei tarvi edes puristaa, se on vaan yhestä kohtaa tapilla kiinni.
Vähän vääntää eri suuntiin ja vetää samalla ulospäin.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
rasavili
Viestit: 134 Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05
Viesti
Kirjoittaja rasavili » 07 Touko 2013, 17:22
Jos ei näillä ohjeilla irtoa niin on kumma
DyyD
Viestit: 3 Liittynyt: 18 Kesä 2011, 12:39
Viesti
Kirjoittaja DyyD » 07 Touko 2013, 18:43
Kiitos, ja sitten koittamaan.
Kullanderi
Viestit: 671 Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti
Viesti
Kirjoittaja Kullanderi » 26 Syys 2014, 17:09
Laitetaan tähän samaan syssyyn et miten irtoaa laatikon päästä?
Muurahainen
Viestit: 484 Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja Muurahainen » 26 Syys 2014, 17:15
Kullanderi kirjoitti: Laitetaan tähän samaan syssyyn et miten irtoaa laatikon päästä?
Vermilion
Viestit: 1640 Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti
Viesti
Kirjoittaja Vermilion » 27 Syys 2014, 22:45
Jep.... itse jouduin sijoittamaan kaksi tollasiin pihtiin, että sain kaikki tollaset lukkosokat irti siististi tosta MT-75 lootasta toisaalta... ei noista hyvistä työ kaluista oo ikinä pulaa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Kullanderi
Viestit: 671 Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti
Viesti
Kirjoittaja Kullanderi » 28 Syys 2014, 08:27
Ostin itekki tollaset pihdit tosin semmoset mitä puristaa niin "kärjet" aukeaa sillon eli toimii päivvastoin mitä normaalit pihdit, ei maksaneet ku jotain 11e mutta silti otin meisselillä irti
Mutta joo, helppohan noilla on asentaa uus sokka.
apukuski
Viestit: 145 Liittynyt: 10 Elo 2011, 12:12
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti
Kirjoittaja apukuski » 29 Syys 2014, 08:50
No helppo ja helppo. Jos loota oon autossa kii niin on kyllä melko vittumaisessa välissä tuo sokka.
'73 Taunus 2d 1600
Kullanderi
Viestit: 671 Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti
Viesti
Kirjoittaja Kullanderi » 29 Syys 2014, 10:57
Yltäähän sen vaijerin laittamaan kii sillon ku loota ei oo vielä kiinni