Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Entisellä omistajalla ollut jakaja irti kone rempassa, jonka jälkeen ei ole saatu kohdalleen. Mites tämä onnistuu helpoiten koti konstein. Koneena on katiton versio map-anturilla ilman ilmamäärämittareita ja on vanhassa foortissa...
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Ajattelin et jos ihan lampulla sais kohdalleen. Kun eikös noissa ECU säädä syttyä... Yllä mainitulla tavalla jo koitettu, mutta ei kierrä kuin 4000rpm.
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Ei saa millän tohon 12 että edes kävisi... Paikallaan ei ota kun 4000. 15 astettahan tohon taitas olla oikea ennakko ilman että ECU sätää, mutta miten säädetään niin....?
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Taitaa olla jotain rikki tai asennettu väärin, ei siinä ecussa tietääkseni ole muuta säätöä kun se octaani pistoke, saikos siitä 3 astetta myöhemmälle.
Kyllä siinä on koska ennakko ecu:n säätämänä pitäs olla 34 astetta, mut asteikko ei riitä sinne asti... No en pois sulje kyllä sitäkään että olis jotain väärin kasattu, mut ei kehtais juuri rempattua konetta ruveta aukoo...
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
p3 kirjoitti:Taitaa olla jotain rikki tai asennettu väärin, ei siinä ecussa tietääkseni ole muuta säätöä kun se octaani pistoke, saikos siitä 3 astetta myöhemmälle.
Todnäk kaikki toimii niinkuin pitääkin.
Euro mallin 2.9:ssä sytkänsäätö by the book tapahtuu merkkihuollossa.
Kuulemma, kotikonstein, tps:n töpseli irrotettuna menee huoltotilaan jolloin sytkän säätö on mahdollinen.
Usa mallissa on liitin jakajan ja ecun välissä, joka irrottamalla pääsee ennakon säätämään haluamakseen.
Eli sammutetusta moottorista töpseli irti, pelit tulille ja säätö, tulet pois ja töpseli kiinni.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Pitääs kokeilla tuota kun ehtii. Jakajan asennus merkit on kyllä tiedossa, siis ne lovet lohkossa, jakajassa ja pyörijän asento. Ei merkkihuollossa ole enää niin vanhaa testeriä et tohon pääsis.......
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Sytty saatu säädetyä lampulla 15 asteeseen, mutta ei toimi, pätkii ja köhii eikä ota kierrosta.. Ajoitus ei muutu miksikään vaikka laittaa tps- töpselin kiinni ja käyttää virrattomana auton.... Eli on kokoajan vikatilassa, missähän mahtas olla vika? Pitäsköhän vielä kokeilla toisella jakajalla....
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70