Ärsyttääkö Ford-pilkkaajat?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
miten niin alitehoinen kun ennen yleisiä nopeusrajoituksia niillä ajettiin 200km/h
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
yleinen käsitys taunuksista voi olla ali tehoinen mutta ihan yhtä lailla ne kulkee kun nyky autotkin. esim tuota mun taunusta 2.0 pitää virittää että se pärjää edes tuolle mun suht vakiolle 80 lukuselle 2.0 4.ruisku asconalle(ja silläkin on pistetty kampoihin usealle nyky 2.0tdi sun muuta autoille)..on ne autot ennen vanhaanki kulkenu siinä missä nyky autotkin. ja sitä paitsi autot tehtiin just näiden asconoiden ja taunusten aikaan ajamista varten eikä kolaroimista niinku nyky autot. ja se on köyhä joka ajaa laina autolla. nämä on varmasti omia ja vielä oikeen käteisellä maksettuja. eräskin '70 c rekord joka mulla oli niin pisti hanttiin nyky bemarille ja ikä eroa n.40V tosin moottori oli rekordissa eri vuos kymmeneltä mitä auto mutta enivei.tulipas tästä pitkää soopaa mutta joka tapauksessa vanhoilla autoilla pärjää ihan yhtä lailla nyky liikenteessä kun uusillakin
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Minusta se on ihan puhtaasti asenteesta.
Itse en pidä minään sellasia jotka tulee retostelemaan autollaan
jos se on suoraan kaupasta ostettu. Eikä itse osaa tehdä
autolle mitään ja muilla teetty.
Mitä tulee suorituskykyyn niin vanhoista vehkeistä saa
paljo kovempia kuin nykylaitteista. Nyky vehkeet on mitoitettu
niin että ne kestää takuu ajan ja sitte ne leviää käsiin.
Kaiken maailman elektronikkapiirit sun muut.
Itse en pidä minään sellasia jotka tulee retostelemaan autollaan
jos se on suoraan kaupasta ostettu. Eikä itse osaa tehdä
autolle mitään ja muilla teetty.
Mitä tulee suorituskykyyn niin vanhoista vehkeistä saa
paljo kovempia kuin nykylaitteista. Nyky vehkeet on mitoitettu
niin että ne kestää takuu ajan ja sitte ne leviää käsiin.
Kaiken maailman elektronikkapiirit sun muut.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
jos mää nään kaupan pihalla ihan sama minkä merkkisen vanhan auton vaikkapa datsun. ja se auto on täysin timantti kuntoinen niin enempi arvostan sitä ja sen omistajaa entä sen datsunin vieressä olevaa tuliterää m5 bmw ja sen omistajaa,koska niitähän saa kuka tahansa idioootti rahalla..mutta museo ikäisen auton arki ajossa pitäminen vaatii oikeesti sitä että autosta huolehditaa yms vaikka se oiskin vaan datsun tai joku..tai vaikka taunusVermilion kirjoitti:Minusta se on ihan puhtaasti asenteesta.
Itse en pidä minään sellasia jotka tulee retostelemaan autollaan
jos se on suoraan kaupasta ostettu. Eikä itse osaa tehdä
autolle mitään ja muilla teetty.
Mitä tulee suorituskykyyn niin vanhoista vehkeistä saa
paljo kovempia kuin nykylaitteista. Nyky vehkeet on mitoitettu
niin että ne kestää takuu ajan ja sitte ne leviää käsiin.
Kaiken maailman elektronikkapiirit sun muut.
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Menee hitusen ohi aiheesta mut välillä huvittaa tämän foorumin teknologia pelko
Apua siinä on sähkö, en varmasti tuommosella aja ikinä, sit jumpataan niiden kaasareiden ja jakajien kanssa ja tehdään vaikka mitä "rautalanka virityksiä" kun ei kehdata kerralla laittaa laitteita kuntoon ja pitää päästä joka paikassa markalla.
Apua siinä on sähkö, en varmasti tuommosella aja ikinä, sit jumpataan niiden kaasareiden ja jakajien kanssa ja tehdään vaikka mitä "rautalanka virityksiä" kun ei kehdata kerralla laittaa laitteita kuntoon ja pitää päästä joka paikassa markalla.
minusta moni piste ruisku on paljon parempi systeemi entä tupla kaasari viritelmä. mutta raja menee siinä että sen ruiskun voi korjata parkkipaikalla vara osalla alle puolen tunnin. esim minulla meni ilma määrä mittarin hiilipinta puhki niin taivutin siitä mittarista sellasta jousta joka liikkuu sitä hiilipintaa pitkin ja taas toimii kun se jousi liikku "uudella hiilipinnalla"henu kirjoitti:Menee hitusen ohi aiheesta mut välillä huvittaa tämän foorumin teknologia pelko
Apua siinä on sähkö, en varmasti tuommosella aja ikinä, sit jumpataan niiden kaasareiden ja jakajien kanssa ja tehdään vaikka mitä "rautalanka virityksiä" kun ei kehdata kerralla laittaa laitteita kuntoon ja pitää päästä joka paikassa markalla.
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Minkä tahansa auton voi ostaa jos on sitä rahhaa, jos ei ole sitä rahhaa on tyytyminen siihen mitä sattuu saamaan. Henu tuossa jo mainitsikin tegnolokia pelosta, pystyy nuita uudempiakin korjaamaan kun tietää mitä tekee, ihan samat perusteet niihin pätee yhä kun Taunuksiinkin. Vika mahdollisuudet tietty lisääntyy mitä enempi komponentteja.
Se on sitten eri asia tarviiko uutta 50k euron autoa, ite en tarvi.
Olen ajellu tämän kevään vanhalla 535:sella, on siinä hieno moottori ajoltaan
Se on sitten eri asia tarviiko uutta 50k euron autoa, ite en tarvi.
Olen ajellu tämän kevään vanhalla 535:sella, on siinä hieno moottori ajoltaan
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe