Colognen jakajaan löytyy sisuskalut, minkä itekin jo totesit. Uutta jakajaa ei taida löytyä...Paussi kirjoitti:Allright.duster73 kirjoitti:Pinto=ohc
AccuSpark kärjetön sytytys
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Työmatkan aikana toimi nyt erinomaisen hienosti. Pari rivakkaa kiihdytystä moottoritieramppeihin meni aivan kuin ennenkin. Eli vaati isompaa perusennakkoa tuo AccuSpark. Näin pikaisen testin perusteella ainakin.fonzie kirjoitti:Nyt on etuvastusjohto ja häiriökonkka pois pelistä. Mittasin muuten etuvastuksen vastuksen ja se oli 1,5...2 Ohmia. Näillä muutoksilla ei mitään havaittavaa eroa ollut. Muuten toimii hyvin, mutta rivakammin kaasua painaessa ei oikein reagoi.. Säädin perusennakon nyt reilummaksi (12 EYKK), mutta testilenkkiä en enää kerennyt heittämään. Näkee sitten huomenna, kuinkas vaikutti.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Hetken huumaa oli tuo parempi toiminta ennakkoa säätämällä. Viikonloppuna heivasin kärjettömän pois ja ruuvasin uuteen jakajaan kärjet paikoilleen. Nyt riitti 0,3 mm kärkiväli 50° kosketuskulman aikaansaamiseen. Samat oireet jatkui kuitenkin edelleen. Nuhainen pienemmillä kierroksilla kaasuttaessa.
Tänään otin ja vaihdoin vanhan virranjakajan takaisin paikoilleen, kärkiväli 0,2 mm:iin ja kosketuskulmakin näytti nyt noin 50°:tta. Ja toimii taas niin kuin ennenkin. Ongelmana tuossa vanhassa jakajassa tosiaan on vain sen kuluneisuus. Hiukan seilaa käynti ja stobolla katsottuna sytytyskin (noin +/- 1°) tyhjäkäynnillä.
Seuraava vaihe varmaan on sitten kärjettömän moduulin istuttaminen vanhaan jakajaan. Rupesi vain arvelluttamaan, kun jakajasta on pohjan ja rungon välinen kuparijohto rikki. Kuvassa näkyy uuden jakajan pohja ja kuparijohto erinomaisen selkeästi. Mikähän tuon johdon merkitys on?
Tänään otin ja vaihdoin vanhan virranjakajan takaisin paikoilleen, kärkiväli 0,2 mm:iin ja kosketuskulmakin näytti nyt noin 50°:tta. Ja toimii taas niin kuin ennenkin. Ongelmana tuossa vanhassa jakajassa tosiaan on vain sen kuluneisuus. Hiukan seilaa käynti ja stobolla katsottuna sytytyskin (noin +/- 1°) tyhjäkäynnillä.
Seuraava vaihe varmaan on sitten kärjettömän moduulin istuttaminen vanhaan jakajaan. Rupesi vain arvelluttamaan, kun jakajasta on pohjan ja rungon välinen kuparijohto rikki. Kuvassa näkyy uuden jakajan pohja ja kuparijohto erinomaisen selkeästi. Mikähän tuon johdon merkitys on?
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
tuo kupari johto on maadotusta varten kun muutoin kunnon maa kontakti saattaisi puuttua liikkuvien osien takia.
avaa se jakaja ja kato että onko mimmoset jouset siellä sisällä,vanhassa jakajassa saattaa olla löystyneet jouset niin nakkaa ennakkoa nopeammin verrattuna uuteen jakajaan
avaa se jakaja ja kato että onko mimmoset jouset siellä sisällä,vanhassa jakajassa saattaa olla löystyneet jouset niin nakkaa ennakkoa nopeammin verrattuna uuteen jakajaan
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Vähän samankaltainen analyysi kävi itselläni mielessä. Täytyypä huomenissa availla uus jakaja. Taidan kuitenkin tehdä niin, että vanhaan jakajaan tyrkkään tuon kärjettömän. Vois korjata tuon kuparijohdon ja paikallisesta eletroniikkaliikkeestä käydä hakemassa piitahnaa moduulin alle.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
No nyt on tehty sellainen yhistelmä, jossa on vanha jakaja, uuden jakajan pohja ja kärjetön sytytys. Vanhan jakajan pohja ei aivan saumattomasti istunut kärjettömän moduulin kanssa. Toimii kuten vanha jakaja kärkienkin kanssa, paitsi ei heijaa enää käynti/sytytyskohta. Joten alustavasti voidaan todeta sopivan kombinaation löytyneen. Aika paljon enemmän tavaraa oli muuten AccuSparkin jakajan keskipakosäädön mekanismissa. Jouset näytti samanlaisilta kuin Boschin jakajassakin.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
on muuten kumma juttu kun tammikuun alussa tilasin sen kärjettömän sytkäpaketin eikä vieläkään oo tullu
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Onkos tämmösistä kokemuksia?
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Kent-Eng ... 27b6d7a025
Ajattelin tuohon kenttiläisen jakajaan laittaa tommosen kun hajottamolta ei löytynyt escort/fiestan kärjetöntä jakajaa. Ei ois ainakaan kallis.
Tommonen löytyi kans.
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Cross-fl ... 48430fe4a3
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Kent-Eng ... 27b6d7a025
Ajattelin tuohon kenttiläisen jakajaan laittaa tommosen kun hajottamolta ei löytynyt escort/fiestan kärjetöntä jakajaa. Ei ois ainakaan kallis.
Tommonen löytyi kans.
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Cross-fl ... 48430fe4a3
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Luulis toimivan yhtä hyvin, kuin toimii OHC:ssäkin. Tilasin siis kokonaisen virranjakajasetin, mutta lopulta toimivin kombinaatio syntyi, kun vanhaan jakajaan asensi vain kärjettömän hilppeet.vtormane kirjoitti:Onkos tämmösistä kokemuksia?
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Kent-Eng ... 27b6d7a025
Ajattelin tuohon kenttiläisen jakajaan laittaa tommosen kun hajottamolta ei löytynyt escort/fiestan kärjetöntä jakajaa. Ei ois ainakaan kallis.
Tommonen löytyi kans.
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Cross-fl ... 48430fe4a3
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972