2.6 v6 Remppaus ja viritys
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
2.8 kone vaan suoraan. Ite meinaan kyl rakentaa 2.3 lohkosta vähä kireämmän koneen. 2.8 kampiakseli + "Kuplan" Mahle-männät ja kireempi nokka. Kannet uudemmasta 2.3 koneesta eli ns. A9 kannet, peltisarjat, Weber DGAS 38 jne.A.P kirjoitti:Mitkä ois helpoimmat tavat virittää 2.3? Meinasin jos vauhtipyörää keventäs, isompi kaasari, tuplaputket peltisarjoilla ja ehkä kireämpi nokka. Kannattaako kansia madaltaa minkä verran. Paljoko vois nuilla saaha tuosta koneesta tehoa/vääntöä? Vai kannattasko hommata suosiolla suoraan isompi kone?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
No siihen 2.3:een menee rahaa paljon enemmän kuin jos ostaisit 2.8:n...turha näihin enää on toivoa osia löytävänsä lähikunnista, jos jotakin tarvitsee niin se on haettava sieltä missä niitä on tarjolla...esim. mullakin tuossa kolme 2.8 konetta ja yksi on haettu Espoosta, yksi Seinäjoelta ja yksi melkein Lappeenrannasta...eivät ole kylläkään kaupan.
Toki virittää saa ei siinä mitään.
Toki virittää saa ei siinä mitään.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Oliks se niil kansil mitä mult ostit? Niithän oli edellinen omistaja vähä porttailluFoorttiFani kirjoitti:lue tää koko topik läpi, tosi hyvii vastauksii tullu ku meikä kyselly tän 2.6 koneen rakentamisest. ja 153hp muistaakseni sielt penkis sain toi oli siis rajottimen kans 6300rpm. Ja huonoilla ennakoilla, paremmal virranjakal pääsis varmaa yli 160
Aika hyvät tehothan siit sit lähti
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Minkälaisissa hinnoissa pyörii nuo kuplan männät nykyään, itellä ois just tuo 2.3 nuilla A9 kansilla, ja paljoko tulee tivauudeks jos laittaa ne ja tuon 2.8 kampiakselin? Mitenkä vaikuttaa kulutukseen ja koneen kestävyyteen, kun kuitenkin tulossa jokapäiväseen ajoon ja korttikin pitäs tuolla coupella ajaa?
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Juu tais olla mois ne kannet mitkä sult ostin. en kyl kauheest ollu portatut mut kaivelin niitä ite, lähinnä ohjurin pahkoja ja imupuolen kanavia hiukan suurensin saman kokoseks kun 2.8 imusarjas. 2.6 venoilla, koska teetin siihe kovat seetit. 2.8 kampuralla tilavuus on vissiin noin 2.7. Ja mahlet on kyl halvat, en muista kyl mitä ite maksoin. Ens kannattaa sit kattoo et se lohko on vakiokoos 1 pytyn männänhelmaa joutu sit hiukan viilaa..
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
Kaikki on enemmän tai vähemmän suhteellista. Mutta varmaan yksi helpoimmista on kokeiltu tuossa seuraavan linkin projektissa 2,3 V6-koneeseen:A.P kirjoitti:Mitkä ois helpoimmat tavat virittää 2.3? Meinasin jos vauhtipyörää keventäs, isompi kaasari, tuplaputket peltisarjoilla ja ehkä kireämpi nokka. Kannattaako kansia madaltaa minkä verran. Paljoko vois nuilla saaha tuosta koneesta tehoa/vääntöä? Vai kannattasko hommata suosiolla suoraan isompi kone?
http://sporttiauto.com/index.php?p=kaas ... -tehdaeaen
Vauhtipyörää vaihtamalla ei tule yhtään lisää tehoa.
Isommalla koneella tietty tulee myös heti enemmän tehoa, ja voihan sitäkin virittää!
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
- taunusstyle
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
mitäköhän tuommonen vipeci mahtaa kustantaa kaikkineen tilpehööreineen 2.0 v6 koneeseenSporttiJanne kirjoitti:Kaikki on enemmän tai vähemmän suhteellista. Mutta varmaan yksi helpoimmista on kokeiltu tuossa seuraavan linkin projektissa 2,3 V6-koneeseen:A.P kirjoitti:Mitkä ois helpoimmat tavat virittää 2.3? Meinasin jos vauhtipyörää keventäs, isompi kaasari, tuplaputket peltisarjoilla ja ehkä kireämpi nokka. Kannattaako kansia madaltaa minkä verran. Paljoko vois nuilla saaha tuosta koneesta tehoa/vääntöä? Vai kannattasko hommata suosiolla suoraan isompi kone?
http://sporttiauto.com/index.php?p=kaas ... -tehdaeaen
Vauhtipyörää vaihtamalla ei tule yhtään lisää tehoa.
Isommalla koneella tietty tulee myös heti enemmän tehoa, ja voihan sitäkin virittää!
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
Laitoin sulle ECU-hinnastot sähköpostiin.taunusstyle kirjoitti:mitäköhän tuommonen vipeci mahtaa kustantaa kaikkineen tilpehööreineen 2.0 v6 koneeseenSporttiJanne kirjoitti:Kaikki on enemmän tai vähemmän suhteellista. Mutta varmaan yksi helpoimmista on kokeiltu tuossa seuraavan linkin projektissa 2,3 V6-koneeseen:A.P kirjoitti:Mitkä ois helpoimmat tavat virittää 2.3? Meinasin jos vauhtipyörää keventäs, isompi kaasari, tuplaputket peltisarjoilla ja ehkä kireämpi nokka. Kannattaako kansia madaltaa minkä verran. Paljoko vois nuilla saaha tuosta koneesta tehoa/vääntöä? Vai kannattasko hommata suosiolla suoraan isompi kone?
http://sporttiauto.com/index.php?p=kaas ... -tehdaeaen
Vauhtipyörää vaihtamalla ei tule yhtään lisää tehoa.
Isommalla koneella tietty tulee myös heti enemmän tehoa, ja voihan sitäkin virittää!
Muut voivat pyytää niitä tästä:
http://sporttiauto.com/index.php?p=hinn ... eenmyyjaet
Kokonaiskustannuksiin vaikuttaa kovasti toteutustapa ja tavoitteet. Ohjainlaitetta valitessa kannattaa varmistaa että pystyy käyttämään sitä myös seuraavassa projektissa. Halvemmaksi pidemmän päälle tulee ostaa pitkään palveleva ja päivitettävä laite, kun ostaa uusi joka käänteessä. Tähän ViPEC V44 on kova rauta (V88 vieläkin kovempi). Siihen voit suoraan kytkeä Fleksifuel-anturin, jolloin voit tankata bensaa ja viinaa missä suhteessa tahansa ja ECU osaa syöttää sopivan seoksen ja sytytyttää kipinän oikeaan aikaan. Täällä lisää aiheesta:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Täydensin aiemmalle projektisivuille kuvan myös tuosta tehdastekoisesta kaksikurkkuisesta DCNF-jaolla olevasta läppärungosta. (Se vaatii kiinnityspulttien muutoksen imusarjaan, tai vielä helpommin välilaipan. Välilaipan avulla myös korkeus on helpompi saada suunnilleen kaasarin mittoihin, niin vääntö säilyy. )
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Kuukausi sitten otettu video, Suomessa.Tomi kirjoitti:jos kerran fordin 2.8 koneet on niin kiven alla,niin sitten chevyn 2.8 ruiskupataa nokalle... löytyy paremmin osia niin koneeseen,kun laatikkoonkin ja tehojenkin puolesta mieto kone vakiona
Caprissa Chevyn 2.8 V6 moottori.
Yhdellä kaasarilla.
Tommoset 260-270 hp moottorista.
Vakiona tossa on ehkä 125 hp , ruiskulla.
Aika hyvä moottorivaihtoehto Taunukseen.
Pienillä muutoksilla ja säädettävällä moottoriohjauksella (ruiskulla)
helposti yli 300 hp.
Kone on perinteinen vanhan liiton kone.
Eli 2 venttiilitekniikka ja työntötangot.
Eli sen suhteen ei tule Taunus äijille mitään vieroitus oireita.
http://www.youtube.com/watch?v=IVpICJFzKHQ