jos laitoit termostaatin kolmesti peräkkäin väärään asentoon? termostaatissa on aina sellanen pieni merkki siinä reunassa ja se pitäs olla sillain 5 yli 12 asennossa.näin isot pojat kertoo ja oon ite huomannu että sillä on merkitystä miten päin sen sinne laittaa kun corollakaan ei millään lämmenny vaikka kuin vaihto termaria mutta kun käänsi sen oikeeseen asentoon niin lämpesMois kirjoitti:Tappelin ite Nissan Micran termarin kanssa, vaihdoin 3 kertaa uuden ja laitoin pahvin syylärin eteen, mut ei vaan lämmöt nouse ees kesällä. Olis kyl keittänny kesällä ku se pahvi oli/on eessä, mut eipä lämmöt nouse En siis vielkään tiedä miks se Micran kone ei lämpene, ei oo tosin ollu ajossakaan ku viimmeks tammikuussa 2008, mut oon sitä aina välil käytelly ja siirrelly paikast toiseen. Nähtäväst se Micran tonninen kone ei tarvis syyläriä ollenkaan, vois yhdistää ylä- ja alavesiletkun suoraan yhteen
2.8 termostaatista
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Jos vääräs asennos, niin luulis et aukee myöhemmin ja Lämpenee enemmän? Voihan se olla vääräs asennos, paha mennä väittämään, ku on niin monta vuotta aikaa ku sen viimisen termarin sinne vaihdointaunusti kirjoitti:jos laitoit termostaatin kolmesti peräkkäin väärään asentoon? termostaatissa on aina sellanen pieni merkki siinä reunassa ja se pitäs olla sillain 5 yli 12 asennossa.näin isot pojat kertoo ja oon ite huomannu että sillä on merkitystä miten päin sen sinne laittaa kun corollakaan ei millään lämmenny vaikka kuin vaihto termaria mutta kun käänsi sen oikeeseen asentoon niin lämpesMois kirjoitti:Tappelin ite Nissan Micran termarin kanssa, vaihdoin 3 kertaa uuden ja laitoin pahvin syylärin eteen, mut ei vaan lämmöt nouse ees kesällä. Olis kyl keittänny kesällä ku se pahvi oli/on eessä, mut eipä lämmöt nouse En siis vielkään tiedä miks se Micran kone ei lämpene, ei oo tosin ollu ajossakaan ku viimmeks tammikuussa 2008, mut oon sitä aina välil käytelly ja siirrelly paikast toiseen. Nähtäväst se Micran tonninen kone ei tarvis syyläriä ollenkaan, vois yhdistää ylä- ja alavesiletkun suoraan yhteen
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
ei oo aina sitä merkkiä. mulla ei oo yhdessäkään termarissa tähän mennessä ollu semmosta vaikka on ollut ihan saksalaisiakin termareita. ja "tavallinen" termari on tämän näköinen
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Minkäs Esson isot pojat tuommosia juttuja kertootaunusti kirjoitti:jos laitoit termostaatin kolmesti peräkkäin väärään asentoon? termostaatissa on aina sellanen pieni merkki siinä reunassa ja se pitäs olla sillain 5 yli 12 asennossa.näin isot pojat kertoo ja oon ite huomannu että sillä on merkitystä miten päin sen sinne laittaa kun corollakaan ei millään lämmenny vaikka kuin vaihto termaria mutta kun käänsi sen oikeeseen asentoon niin lämpesMois kirjoitti:Tappelin ite Nissan Micran termarin kanssa, vaihdoin 3 kertaa uuden ja laitoin pahvin syylärin eteen, mut ei vaan lämmöt nouse ees kesällä. Olis kyl keittänny kesällä ku se pahvi oli/on eessä, mut eipä lämmöt nouse En siis vielkään tiedä miks se Micran kone ei lämpene, ei oo tosin ollu ajossakaan ku viimmeks tammikuussa 2008, mut oon sitä aina välil käytelly ja siirrelly paikast toiseen. Nähtäväst se Micran tonninen kone ei tarvis syyläriä ollenkaan, vois yhdistää ylä- ja alavesiletkun suoraan yhteen
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
enpä ole ennen kuullut,että termostaatti pitäis olla tietyssä asennossa,kerran on tullut vastaan sellainen,että oli ylösalaisin onnistuttu laittamaa mutta että sen muuten pitäis olla jossain tietyssä asennossa...
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Japsimallisissa termareissa on usein tuo vahakello epäkeskeisesti ja sen vieressä ilmausreikä semmoisella helmellä varustettuna. Olen sellaisen sovittanut moneen muuhunkin vekottimeen kun ovatten halpoja ja niitä saa vähän erikoisemmillakin asteluvuilla. Ja joo, silloin sillä asennolla on merkitystä, sen ilmausreiän kun on syytä olla yläreunassa
Mertie pub & 3D
Micras tais olla just semmonen epäkesko, mut luulis lämpenevän vaik ois missä asennossa...jeddah kirjoitti:Japsimallisissa termareissa on usein tuo vahakello epäkeskeisesti ja sen vieressä ilmausreikä semmoisella helmellä varustettuna. Olen sellaisen sovittanut moneen muuhunkin vekottimeen kun ovatten halpoja ja niitä saa vähän erikoisemmillakin asteluvuilla. Ja joo, silloin sillä asennolla on merkitystä, sen ilmausreiän kun on syytä olla yläreunassa
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
joo ei se lämpöihin vaikuta mut ilmaus on helpompaa jos se on siellä ylhäällä
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61