Cologne 2300 toinen puoli puhaltaa mustaa savua käydessään
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Cologne 2300 toinen puoli puhaltaa mustaa savua käydessään
Moro kaikki.
Olisi tarve saada mielipiteitä ja opastusta viisaammilta, jotka tietävät tuon Colognen sielun elämästä.
Aloin purkamaan matkustajan puoleista kantta irti.
Aloitin kuskin puolen venakopan irroituksella ja vastaan tuli jo heti ihmetystä, kun PCV venttiili oli jo maitomaisessa öljy/ vesi kökössä.
Venakoppa sisältä samassa kökössä ja kuten myös venakoneisto sillä puolella.
Jatkoin purkua ja taas se epäilemäni matkustajan puoleinen kansi ja venakoneisto ihan normaalin näköinen. Ei mitään öljy/ vesi sekoittumista.
Kansi matkustajan puolelta irti ja ei muuta ihmeellistä, kuin että kaikki palotilat ihan karstoittuneet mustat.
Olisiko venttiilivarren ohjauskumit myös valmiit?
Kannen tiiviste huonokuntoinen kyllä, mutta en ainakaan itse ole löytänyt selvää kohtaa, mistä se olisi puhaltanut.
Minun oma diagnoosi on, että koska Colognessa tämä positive crankcase breathing systeemi, niin siksi vain kuskin puolella öljy/ vesi sekaisin???
Puhaltanut vesikanavaan matkustajan puolella ja työntänyt sen kampikammion tuuletuksen suunnan mukaan ja siksi tuo kuskin puoli on vain kärsinyt öljy/ vesi sekoittumisesta.
Tulen ottamaan luonnollisesti tuon kuskin puolen kannen myös pois.
Haen venttiilin irroittaja työkalun Motonetista ja samalla vaihdan ne venavarren kumit ja hion seetit kohdilleen.
Uskaltaako niitä Motonetin yläkerran setissä tulevia valkoisia venavarren tiivisteitä käyttää? Pitääkö ostaa muualta paremmat?
Kannet duuniin pesuun päiväksi, kun olen venat irroittanut.
Swiddu! Koko ajan tulee esteitä, että ei saa ajoon tuota malmikasaa.
Kiitos etukäteen vastanneille.
-Hessu-
Olisi tarve saada mielipiteitä ja opastusta viisaammilta, jotka tietävät tuon Colognen sielun elämästä.
Aloin purkamaan matkustajan puoleista kantta irti.
Aloitin kuskin puolen venakopan irroituksella ja vastaan tuli jo heti ihmetystä, kun PCV venttiili oli jo maitomaisessa öljy/ vesi kökössä.
Venakoppa sisältä samassa kökössä ja kuten myös venakoneisto sillä puolella.
Jatkoin purkua ja taas se epäilemäni matkustajan puoleinen kansi ja venakoneisto ihan normaalin näköinen. Ei mitään öljy/ vesi sekoittumista.
Kansi matkustajan puolelta irti ja ei muuta ihmeellistä, kuin että kaikki palotilat ihan karstoittuneet mustat.
Olisiko venttiilivarren ohjauskumit myös valmiit?
Kannen tiiviste huonokuntoinen kyllä, mutta en ainakaan itse ole löytänyt selvää kohtaa, mistä se olisi puhaltanut.
Minun oma diagnoosi on, että koska Colognessa tämä positive crankcase breathing systeemi, niin siksi vain kuskin puolella öljy/ vesi sekaisin???
Puhaltanut vesikanavaan matkustajan puolella ja työntänyt sen kampikammion tuuletuksen suunnan mukaan ja siksi tuo kuskin puoli on vain kärsinyt öljy/ vesi sekoittumisesta.
Tulen ottamaan luonnollisesti tuon kuskin puolen kannen myös pois.
Haen venttiilin irroittaja työkalun Motonetista ja samalla vaihdan ne venavarren kumit ja hion seetit kohdilleen.
Uskaltaako niitä Motonetin yläkerran setissä tulevia valkoisia venavarren tiivisteitä käyttää? Pitääkö ostaa muualta paremmat?
Kannet duuniin pesuun päiväksi, kun olen venat irroittanut.
Swiddu! Koko ajan tulee esteitä, että ei saa ajoon tuota malmikasaa.
Kiitos etukäteen vastanneille.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ihan pailkallisesta AD varaosaliikeestä ~1-2€ kpl, fordiltakin noita varmaan saa vielä eikä ne kovin kalliit sieläkään oo.
Mut muista tosiaan et ne vihreet, ei niitä tarvikemallin mustia yms joissa ei oo sitä metallivahvistusta.
Victor reinz:in yläpään sarjassakin tulee 6kpl metallivahvikeella olevia kumeja, mää tosin laitoin pakovenoihinkin kumit.
Mut muista tosiaan et ne vihreet, ei niitä tarvikemallin mustia yms joissa ei oo sitä metallivahvistusta.
Victor reinz:in yläpään sarjassakin tulee 6kpl metallivahvikeella olevia kumeja, mää tosin laitoin pakovenoihinkin kumit.
Tämmösellä vaihdoin itse, tosin muistelen ettei tämäkään ihan tismalleen käy colognen kansiin, otti muistaakseni kohtuu herkästi johonkin kiinni mut kyllä sillä sai ne vaihdettua ihan hyvin.hessu75 kirjoitti:OK, kiitos.
Riittääkö esim Motonetin: 76-5040 Nimike Venttiilijousipuristin 3"-9" yleismalli Hinta 16.50 €.
Selvä,
Tuo työakalu sitten matkaan Motonetista.
Venttiilin varren tiivistekumeista:
Elrink tekee tätä "top hat" tyyppistä tiivistettä CVH koneeseen. Tiiviste pysyy myös venttiilin jousen alla, kun on se laippa, joka jää juuri jousen alle.
Nyt on enää selvitettä se koko. Minulla ei ole tällä hetkellä tiivistettä lähellä. Osaako joku kertoa tiivisteen halkaisijan? 8mm, 13mm???
-Hessu-
Tuo työakalu sitten matkaan Motonetista.
Venttiilin varren tiivistekumeista:
Elrink tekee tätä "top hat" tyyppistä tiivistettä CVH koneeseen. Tiiviste pysyy myös venttiilin jousen alla, kun on se laippa, joka jää juuri jousen alle.
Nyt on enää selvitettä se koko. Minulla ei ole tällä hetkellä tiivistettä lähellä. Osaako joku kertoa tiivisteen halkaisijan? 8mm, 13mm???
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
itse tein kätevänä miehenä ruuvipuristimesta tuollaisen venttiilijousityökalun
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Kuin myös, hintaa tuli 3,50duster73 kirjoitti:itse tein kätevänä miehenä ruuvipuristimesta tuollaisen venttiilijousityökalun
Nyt olen suunnitellut sellasta että sais prässissä puristettua kun kerran prässi löytyy.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
kaverilla sellanen,minkä saa pylväsporaan.kammesta vääntämällä saa jousen painettua alas.taunus 78 kirjoitti:Kuin myös, hintaa tuli 3,50duster73 kirjoitti:itse tein kätevänä miehenä ruuvipuristimesta tuollaisen venttiilijousityökalun
Nyt olen suunnitellut sellasta että sais prässissä puristettua kun kerran prässi löytyy.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Tollasta ite kans lähes aina käyttäny. pätkä putkea josta leikkaa siivun pois että siitä tulee puolikuun mallinen, ja sit toiseenpäähän hitsillä joku vanha poranterä tai akselinpätkä joka käy istukkaan.duster73 kirjoitti:
kaverilla sellanen,minkä saa pylväsporaan.kammesta vääntämällä saa jousen painettua alas.
Irrotettaessa toki kannattaa kopauttaa lukot löysälle ennenkun painaa, venttiililautanen vääntyy melko helposti jos paukuttaa pöytää vasten
Meneekö nuo ohc/cvh kumit ilman muutoksia kutoseen?henu kirjoitti:Mää laitoin 2.8 cologneen OHC:een venakumit, siis ne vihreet joissa metallia se reunus.
Niiden pitäs ainakin pysyä.
Jos laittas tommoset muovisten sateenvarjojen tilalle
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...