ohc imusarja

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

ohc imusarja

Viesti Kirjoittaja vortec »

mitä eroa on 1.6l ja 2.0l orkkis imusarjoissa vai onko mitään?
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

1.6 1-kurkkuinen ja 2.0 kaksikurkkuiselle kaasarille
Sedan GT '73
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

tämä selvä!kiitos.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Sumu kirjoitti:1.6 1-kurkkuinen ja 2.0 kaksikurkkuiselle kaasarille
Ja tämä siis jos on taunuksen imusarjasta kyse, sierrassa on sit 1.6 ohc:itä 2 kurkkusellakin.
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

henu kirjoitti:
Sumu kirjoitti:1.6 1-kurkkuinen ja 2.0 kaksikurkkuiselle kaasarille
Ja tämä siis jos on taunuksen imusarjasta kyse, sierrassa on sit 1.6 ohc:itä 2 kurkkusellakin.
onko toi 1.6 sierran tuplakurkkuinen sama kuin tanen eli webrun 32/36?ilmeisesti sierran imusarja käy taneen ongelmitta?
Drive it like you stole it
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

kaikkien OHC-koneitten imusarjat käy keskenään,mutta kaasareissa on pulttijako eroja.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

eli siis tosiaan sierran weberissä on eri pulttijako ku taunuksen dgv:ssä...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Nää kaks kurkkuset imusarjat vois jakaa kahteen sarjaan, isompi ja pienempi jako, sierrassa pienemmällä jaolla.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Sekotetaan vielä pakkaa senverran,että MK1 sierroissa on yleensä sitä isompijakoista webrua,kun alkuperäinen muuttuvakurkkuinen paska on vaihdettu korvausWeberiin...
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tomi kirjoitti:Sekotetaan vielä pakkaa senverran,että MK1 sierroissa on yleensä sitä isompijakoista webrua,kun alkuperäinen muuttuvakurkkuinen paska on vaihdettu korvausWeberiin...
Hyvä huomio, dfth sarja on jo pienemmällä jaolla ja dgav isommalla.
Nuo kaks taitaa olla yleisimmät kaks kurkkuset.
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

2.0 sierroissa on 84 vuoteen asti tää dgv/dgav.. 85 vuodesta alkaen muistaakseni sit se missä alipaineella aukee toinen kurkku. ja scorpioissa on kaikissa se...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

Elikkä summasummarum ohc imusarjat sopivat keskenään yhteen oli sitten tanen tai sierran mutta kaasareiden pulttijaoissa on eroja,ymmärsinkö oikein :lol:
noita kaasareitahan tuntuu olevan pilvin pimein...
Drive it like you stole it
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

ymmärsit ihan oikein... :)
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

Taunus-Sälli kirjoitti:ymmärsit ihan oikein... :)
Joskus väännettävä rautalangasta tai oikeammin ratakiskosta että ymmärtää... :wink:
Drive it like you stole it
vortec
Viestit: 80
Liittynyt: 17 Kesä 2009, 22:36
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vortec »

Viittiskö joku vielä selventää noiden weberien erot eli kun löytyy dgv,dgav,dfth ja mitähän vielä?ryypyn toiminnoissako ne erot vaan piilee?dgv nyt ainakin manuaali ryypyllä mutta minkälaiset automaattiryypyt noissa muissa on ja onko ne luotettavia ettei ala kiusaamaan jos semmoisen löytää/ostaa?
Drive it like you stole it
Vastaa Viestiin