Yleellinen tavarankuljetin p100

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Yleellinen tavarankuljetin p100

Viesti Kirjoittaja tanari »

Taas päähänpisto. Tavaraa on pakko roudailla paikasta toiseen, aina joutuu lainaa jonku kuljetushärvelin, päätin tuossa ostaa p100 kun sopurahaan sain.

no 138tkm ajettu 1989 vuotinen yksilö, ollut tässä pääkaupunkiseudulla uudestalähtien, juuri leimattu ja siisti valkonen. 2.0 matalapuristeinen ohc pelittää hienosti, vääntöä on, mutta ei tehoa.

Suunnitelmat olisi nämä ->

-Cossun nahkarecarot
-92sierran mustakojelauta(kierroslukumittarillinen mittaristo) + ovipahvit
-sähkölasit + kauko-ohj.keskuslukko
-4wd cossun ritiläpelti
-uusi valkoinen väri
-uudet kirkkaat vilkut
-uudet takavalot hiekkapeltiin?(ei varmaa)
-pulttijaon muutos ja siistit peltivanteet
-taka-akselin kippaus lehden yläpuolelle (tai etujousituksen upgreidaus)
-eteen cossun 283 levyt + polypuslat
-lavan yläosan madallus + korjaus hitsaukset
-lavan alla olevan takarungon hiekkapuhallus ja ruostesuojamaalaus.
-lavan etuosassa oleva takalasin suoja kalterin poisto ja lasien tummennus 50% kalvolla
-poikkeuslupa hakemus 2.0i DOHC efi moottorille(EN TODELLA YMMÄRRÄ JOS EI HYVÄKSYTÄ)

sitten tuon homman jälkeen tuolla voisi jo ajella.
matalan pudjetin kulkineet...
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

mul ois nui dohei halvalla :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleellinen tavarankuljetin p100

Viesti Kirjoittaja henu »

tanari kirjoitti: -poikkeuslupa hakemus 2.0i DOHC efi moottorille(EN TODELLA YMMÄRRÄ JOS EI HYVÄKSYTÄ)
Ööö, miks siihen pitää pikkeuslupa hakee ?
Parempi idea olis mun mielestä vaihtaa tuohon ohc:hen cossun hattu 8)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleellinen tavarankuljetin p100

Viesti Kirjoittaja tanari »

henu kirjoitti:
tanari kirjoitti: -poikkeuslupa hakemus 2.0i DOHC efi moottorille(EN TODELLA YMMÄRRÄ JOS EI HYVÄKSYTÄ)
Ööö, miks siihen pitää pikkeuslupa hakee ?
Parempi idea olis mun mielestä vaihtaa tuohon ohc:hen cossun hattu 8)
tehokkain p100 moottori on 77hv OHC :lol: siks.

DOHC on lavapeliin parempi vaihtoehto varsinkin kun nyt haetaan myös käyttömukavuutta + taloudellisuutta.
matalan pudjetin kulkineet...
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Olisit vaa soitellu sille Peräojalle Fordille, se kirjoittanee vielä lapun millä saa laittaa muitakin Sierran koneita peesatkuun... Ei tarttis poikkeuslupia tai mitää muutakaan.

Ite laitoin aikanaan 2,5 indenorin tollaseen, tuli kyllä semmonen maailmanlopun paskaläjä ettei jaksa edes muistella :lol:

Ei sillä, ihan kelpo kärrynveturi se olis ollu silläkin koneella niillä ylilyhyillä välityksillä, vaan kun eipä sen vehkeen koukun kantavuuksilla paljoo muuta vedellä ku polkupyörätelinettä.. :roll:
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleellinen tavarankuljetin p100

Viesti Kirjoittaja henu »

tanari kirjoitti: tehokkain p100 moottori on 77hv OHC :lol: siks.
Niinkö se olikii, mistähän mulle on jääny mieleen et se olis 90hp.

No oli 77 tai 90, ei se mihinkään liiku :)
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Muusikko vaunu perään ja avot :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

jeddah kirjoitti:Olisit vaa soitellu sille Peräojalle Fordille, se kirjoittanee vielä lapun millä saa laittaa muitakin Sierran koneita peesatkuun... Ei tarttis poikkeuslupia tai mitää muutakaan.

Ite laitoin aikanaan 2,5 indenorin tollaseen, tuli kyllä semmonen maailmanlopun paskaläjä ettei jaksa edes muistella :lol:

Ei sillä, ihan kelpo kärrynveturi se olis ollu silläkin koneella niillä ylilyhyillä välityksillä, vaan kun eipä sen vehkeen koukun kantavuuksilla paljoo muuta vedellä ku polkupyörätelinettä.. :roll:
joo pitänee kysyy siltä kun satun taas näkemään. ei tän projektin kanssa hevosen selässä olla.
matalan pudjetin kulkineet...
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

niin tosiaan perävälitys oli 4.62 :lol:

tietääkö kukaan onko toi etutolppa sierran vai scorpion? näyttää kyllä ihan sierran etutolpalta, jotain meinaan tartteis tehdä, keula on aivan liian matalalla, pitäis saada 2" ylöspäin, niin että auto olisi linjassa perän kanssa.
matalan pudjetin kulkineet...
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

tanari kirjoitti:niin tosiaan perävälitys oli 4.62 :lol:

tietääkö kukaan onko toi etutolppa sierran vai scorpion? näyttää kyllä ihan sierran etutolpalta, jotain meinaan tartteis tehdä, keula on aivan liian matalalla, pitäis saada 2" ylöspäin, niin että auto olisi linjassa perän kanssa.
Ei se taida olla oikein kummankaan, lienee niiden apurungon korotuspalojen takia jo valmiiksi paljon pidemmät. Scorpion tolppa varmaan sopinee paremmin, napa kun on Scorpiosta... Jako on vain levitetty hienolla spacerilla.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

jeddah kirjoitti:
tanari kirjoitti:niin tosiaan perävälitys oli 4.62 :lol:

tietääkö kukaan onko toi etutolppa sierran vai scorpion? näyttää kyllä ihan sierran etutolpalta, jotain meinaan tartteis tehdä, keula on aivan liian matalalla, pitäis saada 2" ylöspäin, niin että auto olisi linjassa perän kanssa.
Ei se taida olla oikein kummankaan, lienee niiden apurungon korotuspalojen takia jo valmiiksi paljon pidemmät. Scorpion tolppa varmaan sopinee paremmin, napa kun on Scorpiosta... Jako on vain levitetty hienolla spacerilla.
juu kattelin että motonetistä ei saa p100 etuiskaria, pitänee palkkaa luhtis sorvaa normi scorpion iskarista jousilautanen irti ja hitsaa se ylemmäksi, lyhennetään sitten vähän jousta. Saa tosta keulasta sitten taas korkean.
matalan pudjetin kulkineet...
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

noniin, nyt on DOHC n.180tkm ajettu.
Tehostettu tanko, + tehostimenpumppu.

puuttuu hal anturi, imuilman lämpöanturi, lisäilmaventtiili ja ilmansuodatinputkisto/kotelo. Nämä nyt tuli heti huomattua. saa tarjota jos löytyy.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kaikki noi taitaa vielä löytyä meikäläiseltä :lol: Missä toi ilmalämpöanturi? pistä yv
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Voi olla että löysin puuttuvat vermeet tiluksilta, voi olla myös etten :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Vastaa Viestiin