taunus fantasia päiväkirja
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
taunus fantasia päiväkirja
ei voi mitään, niin kova fordperverssi kun olen, pakko on suunnitella vaikka ei olekkaan nyt resulsseja toteuttaa.
olis muuten pikkasen hieno valkonen mk1 taunus 2d minkä kävis täysin läpi, raappais kaiken ylimääräsen korista irti ja vahvikehitsais ja hiekkapuhaltais pohjan + vetäis senkin valkoseks, sitten akseleille sama homma, ja mustaa väriä pintaan.
sitten remppais mersun om601 moottorin + mersun samaan koneeseen kuuluvan automaatin, tiputtais ne taunukseen, riisuis kaiken ylimääräsen sähkön pois konehuoneesta. orkkis sininen sisusta ja -...
perkele et olis hieno, varmaa pitää joskus toteuttaa.
sit tosiaan se 5pulttinen jako, et saa töning vanteita, jotku siistit bbs:t vaa alle 15-16" ja pinkeet matalat kumit.
valkonen päältä, kirkkaat lasit, sininen orkkis sisusta. se olis se juttu, ja diesel, ja vielä automaatti.
olis muuten pikkasen hieno valkonen mk1 taunus 2d minkä kävis täysin läpi, raappais kaiken ylimääräsen korista irti ja vahvikehitsais ja hiekkapuhaltais pohjan + vetäis senkin valkoseks, sitten akseleille sama homma, ja mustaa väriä pintaan.
sitten remppais mersun om601 moottorin + mersun samaan koneeseen kuuluvan automaatin, tiputtais ne taunukseen, riisuis kaiken ylimääräsen sähkön pois konehuoneesta. orkkis sininen sisusta ja -...
perkele et olis hieno, varmaa pitää joskus toteuttaa.
sit tosiaan se 5pulttinen jako, et saa töning vanteita, jotku siistit bbs:t vaa alle 15-16" ja pinkeet matalat kumit.
valkonen päältä, kirkkaat lasit, sininen orkkis sisusta. se olis se juttu, ja diesel, ja vielä automaatti.
matalan pudjetin kulkineet...
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
noniin, fantasia taas otettu pöydälle ja selvitelty hiukan lisää asioita.
mersun om601 painaa 155kiloa apulaitteineen.
tehoa 55kw
arvioitu dieselvero 1400kg kokonaismassalla 389e(laskurin mukaan)
pitää soveltaa ->
-koneenkorvat
-vaihteistopalkki
-öljypohja
-pakoputkisto
-hehkureleet yms.
-polttoainesäiliö?
Leimalle tuskin tarttee jarruihin mitään muutoksia, vakiot 1.6 jarrut.
Alustaan ei mitään muutoksia, uudet vakio-osat. Jouset rälläkällä oikeen korkusiks.
tuskin polttoaineen vaihtaminen toiseen voi aiheuttaa mitään muuta kuin tämän ikävän veron, joka sekin on vähän.
mersun om601 painaa 155kiloa apulaitteineen.
tehoa 55kw
arvioitu dieselvero 1400kg kokonaismassalla 389e(laskurin mukaan)
pitää soveltaa ->
-koneenkorvat
-vaihteistopalkki
-öljypohja
-pakoputkisto
-hehkureleet yms.
-polttoainesäiliö?
Leimalle tuskin tarttee jarruihin mitään muutoksia, vakiot 1.6 jarrut.
Alustaan ei mitään muutoksia, uudet vakio-osat. Jouset rälläkällä oikeen korkusiks.
tuskin polttoaineen vaihtaminen toiseen voi aiheuttaa mitään muuta kuin tämän ikävän veron, joka sekin on vähän.
matalan pudjetin kulkineet...
Eikö tää ollut fantasia Eihan kaikki fantasioi aina isosta ja äkäisestä? Ainakaan naisissatanari kirjoitti:sä et nyt ymmärrä tätä juttuaJanuzki kirjoitti:Eikö se ois jo sama laittaa w124/w201 -malleista tuttua 2,5td:tä (OM603?), jossa on 122-126 hp? Ja siihe tomaatti jatkoksi? Sais sitä voimaaki irti
Joo polttoainetyypin muuttaminen ei haittaa mitään ja on laillista..
Joo naiset erikseen sittejryti kirjoitti:Eikö tää ollut fantasia Eihan kaikki fantasioi aina isosta ja äkäisestä? Ainakaan naisissatanari kirjoitti:sä et nyt ymmärrä tätä juttuaJanuzki kirjoitti:Eikö se ois jo sama laittaa w124/w201 -malleista tuttua 2,5td:tä (OM603?), jossa on 122-126 hp? Ja siihe tomaatti jatkoksi? Sais sitä voimaaki irti
Joo polttoainetyypin muuttaminen ei haittaa mitään ja on laillista..
Jaa niin että sen pitäs olla semmone peli, että sillä cruisaillaan vaan hiljaa kylillä (koska kovempaa ei pääse?)
Se on ihan hyvä kone+loota yhdistelmä tollaseen perus ajeluun. Eihän se mikään pyssy ole mut ihan ok sillä ajelee eikä kulu ku tippa naftaa. Ja olen ollut todistamassa ja myös itse ajamassa kun 190 mersu tolla koneella menee sladissa märällä asvaltilla ja sutii liikkellelähdöissä.
Ja paitsi ja paitsi ja sitäpaitsi paitsi, visio kun tulee niin visiota lähetään toteuttaan. Ei mullakaan muuten olis vihreetä pitkäkattoa. Ja lompsakin olis muutaman tuhatlappusen paksumpi. Muttakun se rakentelu on niin kivaa! Kuka tahansa voi pultata minkä tahansa tehtaalla asennetun osan irti ja kiinni tai jopa vaihtaa sen johonki toiseen siihen paikkaan sopivaan osaan. On sekin harrastusta ihan yhtä kaikki.
Mut ei joka jätkä ruuvaakaan taunukseen patalaiskaa mersun diisseliä tomaatilla. Niinkun usein todettua, järki on näistä hommista kaukana ja siellä sen on myös hyvä pysyä. Ei kukaan tekis muuten mitään erilaista.
Ja paitsi ja paitsi ja sitäpaitsi paitsi, visio kun tulee niin visiota lähetään toteuttaan. Ei mullakaan muuten olis vihreetä pitkäkattoa. Ja lompsakin olis muutaman tuhatlappusen paksumpi. Muttakun se rakentelu on niin kivaa! Kuka tahansa voi pultata minkä tahansa tehtaalla asennetun osan irti ja kiinni tai jopa vaihtaa sen johonki toiseen siihen paikkaan sopivaan osaan. On sekin harrastusta ihan yhtä kaikki.
Mut ei joka jätkä ruuvaakaan taunukseen patalaiskaa mersun diisseliä tomaatilla. Niinkun usein todettua, järki on näistä hommista kaukana ja siellä sen on myös hyvä pysyä. Ei kukaan tekis muuten mitään erilaista.
Se on OM602, OM603 on pitkä moottori, kapealla kannella (12venttiiliä). OM604 on taas moniventtiili versio vanhasta OM601, kuten OM605 on OM602 ja OM606 on tuosta OM603Januzki kirjoitti:Eikö se ois jo sama laittaa w124/w201 -malleista tuttua 2,5td:tä (OM603?), jossa on 122-126 hp? Ja siihe tomaatti jatkoksi? Sais sitä voimaaki irti
Joo polttoainetyypin muuttaminen ei haittaa mitään ja on laillista..