taunus fantasia päiväkirja

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

taunus fantasia päiväkirja

Viesti Kirjoittaja tanari »

ei voi mitään, niin kova fordperverssi kun olen, pakko on suunnitella vaikka ei olekkaan nyt resulsseja toteuttaa.

olis muuten pikkasen hieno valkonen mk1 taunus 2d minkä kävis täysin läpi, raappais kaiken ylimääräsen korista irti ja vahvikehitsais ja hiekkapuhaltais pohjan + vetäis senkin valkoseks, sitten akseleille sama homma, ja mustaa väriä pintaan.

sitten remppais mersun om601 moottorin + mersun samaan koneeseen kuuluvan automaatin, tiputtais ne taunukseen, riisuis kaiken ylimääräsen sähkön pois konehuoneesta. orkkis sininen sisusta ja -...

perkele et olis hieno, varmaa pitää joskus toteuttaa.

sit tosiaan se 5pulttinen jako, et saa töning vanteita, jotku siistit bbs:t vaa alle 15-16" ja pinkeet matalat kumit.

valkonen päältä, kirkkaat lasit, sininen orkkis sisusta. se olis se juttu, ja diesel, ja vielä automaatti.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kyllä on tohon farkkuun tullu haaveiltua
kanssa mesen konetta.. anoppilassa kun oli pihassa
124 250D+tomaatti josta kori oli aika lopussa..
no toisaalta onneks myi sen vähemmistön edustajille.. :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

ihan hieno suunnitelma mutta ootta te pervoja ja jotenki kieroutuneita :shock: :shock:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

noniin, fantasia taas otettu pöydälle ja selvitelty hiukan lisää asioita.

mersun om601 painaa 155kiloa apulaitteineen.
tehoa 55kw
arvioitu dieselvero 1400kg kokonaismassalla 389e(laskurin mukaan)

pitää soveltaa ->
-koneenkorvat
-vaihteistopalkki
-öljypohja
-pakoputkisto
-hehkureleet yms.
-polttoainesäiliö?

Leimalle tuskin tarttee jarruihin mitään muutoksia, vakiot 1.6 jarrut.
Alustaan ei mitään muutoksia, uudet vakio-osat. Jouset rälläkällä oikeen korkusiks.

tuskin polttoaineen vaihtaminen toiseen voi aiheuttaa mitään muuta kuin tämän ikävän veron, joka sekin on vähän.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Eikö se ois jo sama laittaa w124/w201 -malleista tuttua 2,5td:tä (OM603?), jossa on 122-126 hp? Ja siihe tomaatti jatkoksi? ;) Sais sitä voimaaki irti 8)

Joo polttoainetyypin muuttaminen ei haittaa mitään ja on laillista..
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Januzki kirjoitti:Eikö se ois jo sama laittaa w124/w201 -malleista tuttua 2,5td:tä (OM603?), jossa on 122-126 hp? Ja siihe tomaatti jatkoksi? ;) Sais sitä voimaaki irti 8)

Joo polttoainetyypin muuttaminen ei haittaa mitään ja on laillista..
sä et nyt ymmärrä tätä juttua :lol:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

tanari kirjoitti:
Januzki kirjoitti:Eikö se ois jo sama laittaa w124/w201 -malleista tuttua 2,5td:tä (OM603?), jossa on 122-126 hp? Ja siihe tomaatti jatkoksi? ;) Sais sitä voimaaki irti 8)

Joo polttoainetyypin muuttaminen ei haittaa mitään ja on laillista..
sä et nyt ymmärrä tätä juttua :lol:
Eikö tää ollut fantasia :lol: Eihan kaikki fantasioi aina isosta ja äkäisestä? Ainakaan naisissa :wink:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

jryti kirjoitti:
tanari kirjoitti:
Januzki kirjoitti:Eikö se ois jo sama laittaa w124/w201 -malleista tuttua 2,5td:tä (OM603?), jossa on 122-126 hp? Ja siihe tomaatti jatkoksi? ;) Sais sitä voimaaki irti 8)

Joo polttoainetyypin muuttaminen ei haittaa mitään ja on laillista..
sä et nyt ymmärrä tätä juttua :lol:
Eikö tää ollut fantasia :lol: Eihan kaikki fantasioi aina isosta ja äkäisestä? Ainakaan naisissa :wink:
Joo naiset erikseen sitte :lol:
Jaa niin että sen pitäs olla semmone peli, että sillä cruisaillaan vaan hiljaa kylillä (koska kovempaa ei pääse?) 8)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

siis ideahan tässä on .. no ei oikeen ole.

mutta kuitenkin, 2litranen on nätin näkönen 4sylinterinen, siitä saa varmaa just joku 80hv tehoa ja se käy rumasti.

just kiillottelin jo mersun venakoppaa, vielä imusarjasta pitäis hioa röpelö pois ja hioa ja kiillottaa. :lol:
matalan pudjetin kulkineet...
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Se on ihan hyvä kone+loota yhdistelmä tollaseen perus ajeluun. Eihän se mikään pyssy ole mut ihan ok sillä ajelee eikä kulu ku tippa naftaa. Ja olen ollut todistamassa ja myös itse ajamassa kun 190 mersu tolla koneella menee sladissa märällä asvaltilla ja sutii liikkellelähdöissä. :)
Ja paitsi ja paitsi ja sitäpaitsi paitsi, visio kun tulee niin visiota lähetään toteuttaan. Ei mullakaan muuten olis vihreetä pitkäkattoa. Ja lompsakin olis muutaman tuhatlappusen paksumpi. Muttakun se rakentelu on niin kivaa! Kuka tahansa voi pultata minkä tahansa tehtaalla asennetun osan irti ja kiinni tai jopa vaihtaa sen johonki toiseen siihen paikkaan sopivaan osaan. On sekin harrastusta ihan yhtä kaikki.

Mut ei joka jätkä ruuvaakaan taunukseen patalaiskaa mersun diisseliä tomaatilla. Niinkun usein todettua, järki on näistä hommista kaukana ja siellä sen on myös hyvä pysyä. Ei kukaan tekis muuten mitään erilaista. :)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

noniin, nyt on jo ostettu 722.4 automaattivaihteisto dieselinperään :wink:

sit on 5vaihteinen manuaalikin, mutta taitaa automaatti tästä tulla.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Januzki kirjoitti:Eikö se ois jo sama laittaa w124/w201 -malleista tuttua 2,5td:tä (OM603?), jossa on 122-126 hp? Ja siihe tomaatti jatkoksi? ;) Sais sitä voimaaki irti 8)

Joo polttoainetyypin muuttaminen ei haittaa mitään ja on laillista..
Se on OM602, OM603 on pitkä moottori, kapealla kannella (12venttiiliä). OM604 on taas moniventtiili versio vanhasta OM601, kuten OM605 on OM602 ja OM606 on tuosta OM603 :lol:
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

ja tää mikä mulle tulee on OMG
matalan pudjetin kulkineet...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

tanari kirjoitti:ja tää mikä mulle tulee on OMG
L O L :lol:
Taunus Maximus =)
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Neliveto Taunus vois olla mun juttu siis oikealla nelivedolla :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Vastaa Viestiin