Sivu 14/19

Lähetetty: 08 Huhti 2014, 21:58
Kirjoittaja Vermilion
Olikos sulla iso-atlas + quife muistelisin niin? Onko vakio vetarit? Ei?

Lähetetty: 08 Huhti 2014, 23:32
Kirjoittaja niceman
Vermilion kirjoitti:Olikos sulla iso-atlas + quife muistelisin niin? Onko vakio vetarit? Ei?
Jeps, iso atlas + quife ja vakio vetarit...
Jos/kun katkeaa niin sitten parempaa tilalle.

Lähetetty: 09 Huhti 2014, 10:11
Kirjoittaja Vermilion
Atlas kestää sen 500 heppaa sitte voi runko hajota. /Normaali renkaat
Lukko kestää sen verran paljon että se ei hajoa.

Vetarit on heikoin lenkki. Tahtoo vääntyä solmuun, ei ihan vähällä katkea,
mutta sen vääntyneen vetarin kyllä kuulee... Toisaalta voihan noissa
vakioissakin olla kestävyys eroa, itselle sattunnu ainakin sellaset
vakio vetarit että ei oo kestänny. Vieläkin vintillä useampi vetoakseli
tallessa, mutta mitään järkee laittaa paikalleen.

Harmi vaan, kun on noita periä varastossa useampikin, mutta tais olla
väärän levyisiä atlaksia. Perää en vaihda toiseen sen pidän rajana,
Saahan tota perää vahvistettua 18-boorisilla vetareillakin jos haluaa
mutta ei taida olla paljon kestävämpi kuin 16 booriset...

Lähetetty: 09 Huhti 2014, 21:35
Kirjoittaja niceman
No polttelua etc en tule harrastamaan ja renkaiksi suunitellut 16" 205 leveitä...

Vahvempia vetareita saa näihin onneksi mutta parempi kun ei riko paikkoja =)

Paljonkos sinulla olikaan ruutia? Omassani tarkoitus vielä 20-30Hp ottaa lisää ja sitten saa riittää.

Lähetetty: 09 Huhti 2014, 22:20
Kirjoittaja Vermilion
510nm oli 0.15 bar matallammilla ahdoilla. Nyt jotain muuta, toiseksi, autoa on säädetty SS motorsilla noin 1h 15min jolloin se saatiin ajo kuntoiseksi... toistaiseksi saa riittää, Ei tuu lisään mitään nykyisestä juurikaan vaikka nostais ahtoja, pakopaine nousee vissiin liikaa tai sitten välijäähdytin ahdistaa huipputehon kierrokset tippuu. Pitäis ratkaista sellaiset ongelmat ja e85 muutos tois kait lisää jotain 20% suoraa. Pakopaine on helppo korjata, välijäähdyttimen suurennus voi olla haastavampi tilaongelmien takia.

Sporttiautolla sais varmaan säädössä joitain kymmeniä heppoja lisää mutta sinne on liian pitkä matka ajaa..
jos kaikki muutokset tekee, niin alkaa varmaan nää mun vakio sisuskalut olemaan aika kovilla..

Lähetetty: 09 Huhti 2014, 22:28
Kirjoittaja niceman
Itse tarkoitus vielä dynossa käydä säätä e85 kohdalle ja samalla mittaa pakopaineet että alkaako ne ahistaa...
Ahtimen kun vaihtaisi parempaa voisi luonne muuttua ja samalla tehdä uusi kansi.
Nää on aina näitä jos, lisää lisää =) koskaa ole riittävästi.
Itsellä vain nyt 400Nm koneesta ja ihan kohtuudella tuolainen 1000Kg kori liikkuu silläkin.

Lähetetty: 17 Kesä 2014, 21:25
Kirjoittaja niceman
Käyrät
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=995

Sytkäkartta
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=992


Karttahan jäi kesken kun 3 pyttyyn tuli ongelma ja tämä oli viimeisin veto.
Ihan jos jollain on mihin verrata...
Tämä siis e98:lla

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 22 Elo 2015, 22:28
Kirjoittaja niceman
Aika se vaan rientää ja aina on niin paljon kaikkea mitä pitäisi tehdä ...

Jotain sentää ehtinyt tätäkin tehdä...

Vanha jäähdytin pois...(200km ajettu eli uusi siis...)
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=1030

Uuta isompaa tilalle, toinen flekti tarkoituksella sivussa, hihnapyörä ja laturi määräsi paikan... Pieni pala poistettu.
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=1029

Siel se on nyt melkein valmiina:
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=1031

Ahdas sovitus...
http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=1032

Viimeistely ja sitten läppärunkon holkitus kun on väljä akseliltaan..

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 22 Elo 2015, 23:37
Kirjoittaja Tauski
Mikäs tämmönen jäähdytin on? On jo riittävän kokosen näkönen.. :)

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 23 Elo 2015, 01:25
Kirjoittaja niceman
Tauski kirjoitti:Mikäs tämmönen jäähdytin on? On jo riittävän kokosen näkönen.. :)
http://www.autotune.fi/tuote/696/alumii ... san-s13-sr

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 23 Elo 2015, 13:32
Kirjoittaja JiiTee
Onko noi flektit kiinnitetty suoraan kennoon niinku kuva antaa kertoa? Saattaapi ajan kanssa alkaa vuotamaan putkista, kun kiinnittää ne suoraan kennoon.

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 23 Elo 2015, 21:47
Kirjoittaja niceman
JiiTee kirjoitti:Onko noi flektit kiinnitetty suoraan kennoon niinku kuva antaa kertoa? Saattaapi ajan kanssa alkaa vuotamaan putkista, kun kiinnittää ne suoraan kennoon.
Jos joskus 20vuoden päästä niin... en usko että alkaa vuotamaan kun ei ole mikään rautalanka viritys mutta se on sen ajan murhe =)

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 24 Elo 2015, 21:05
Kirjoittaja niceman
Jäähdytyssydeemi täytetty uusilla aineilla, läppärungossa uudet puslat joten ei ole enään väljä, kasattu paikalle ja virrat päälle... p.pumppu ei sano mitään... on näköjään sitten jumissa perke... mds pumppu ja melkein jo 200km ajettu...
Pitää huomenna irroittaa ja katsoa saako toimii vai pitää tilata joku uusi pumppu joka kestäisi re85:sta ja olisi ulkoinen 10mm lähdöillä tai 8mm ...

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 25 Elo 2015, 20:07
Kirjoittaja niceman
Uusi p.pumppu tulossa postissa mutta sain vanhankin toimimaan =) Nyt on sitten varapumppukin olemassa.

Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3

Lähetetty: 29 Elo 2015, 22:59
Kirjoittaja niceman
Termarin tiiviste sitten oli pettänyt, se kuminen rinkula termarin alla... ei lämmennyt kunnolla mutta sekin nyt korjattu uudella tiivisteellä.
Tänään sitten säätelin tyhjänkäyntiä ja sain se 960-1000 kier/min alueelle nyt kohtuu tasaiseksi Open-Loop menetelmällä mutta vielä pikku säätö jos saisi käymään vakaana 950kier/min niin olisi hyvä...
Sen jälkeen Close-Loop:a ihmettelee.