niceman kirjoitti: 197hp 4247rmp
340Nm 4104rmp
0.8Bar
Jos siitä puhaltimesta hönkä loppuu, niin loppuuko se jo tuossa alta 200 hepankin vedossa? Vai mikä logiikka tuossa ajatuksessa takana on? Ja miten pakopesän kasvattaminen juurikaan kompuraa auttaa? Jännä kyllä, että teho ja vääntö menevät noin käsikädessä. Ilman käyriä ja parempia tietoja kyllä hankala spekuloida.niceman kirjoitti: 229,6Hp 4729kier/min
350,49Nm/4611kier/min
1 Bar
Mutta tietty nuo teenollajotain garretit on aika museokamaa. Modernimmilla puhaltimilla saa enempi hyvää molempiin päihin aluetta. Nopeasti en usko, että OHC:n kannesta reikäkoko loppuisi ja se tulppaisi, jollei sitten sinne ole tehty jotain perustavasti pieleen ja virtaus sekoaa jotenkin mystisesti tuossa kohtaa.
Hyvinhän tuo nytkin jo sysää, mutta tehoalue vaikuttaa valitettavan kapealta. Kokeile vaikka jollain edullisella td05 16 big:illä?
Yleensä tietty jyrkemmällä nokalla saa tehoaluetta ylöspäin, mutta itse teho ei juurikaan kasva jollei muuta tehdä. Eli ei ole järkeä. Mutta tietty jos kaveriksi laitetaan isompi puhallin joka pystyy hyödyntämään tuon korkeammille kierroksille siirtyneen volumetrisen hyötysuhteen optimikohdan, niin silloin tehot kyllä nousee. Toki tietty pitää kannen hengittää ja muutenkin homman pelata.