Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Hmmm noin matalilla kierroksilla, varmaan mukava ajaa!
Vääntää varmaan kohtuullisesti jo vähän yli 2000 kierroksessa.
Ilmeisti sulla aika pieni ahdin, jos noin matalla ottaa parhaan tehon 1 barilla.
Varmaankin oma päätös noin matala kierrosluku.
En ole niin kauhesti tätä seurannut, tätä projektia. mutta yleisesti mitän näitä olen nähnyt niin parhaat tehot yleensä otettua tuolta 6000-7500 kierrosta alueelta.
Vääntää varmaan kohtuullisesti jo vähän yli 2000 kierroksessa.
Ilmeisti sulla aika pieni ahdin, jos noin matalla ottaa parhaan tehon 1 barilla.
Varmaankin oma päätös noin matala kierrosluku.
En ole niin kauhesti tätä seurannut, tätä projektia. mutta yleisesti mitän näitä olen nähnyt niin parhaat tehot yleensä otettua tuolta 6000-7500 kierrosta alueelta.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Nyt en logista katsonut millä kieroksella on täydet ahdot mutta kun 0.8bar leikittiin aikaisemmin 3200-3300 ylöspäin oli täydet ahdot ja silloin paras vääntö 4200kier/min.
Nyt 1bar ja 4400kier/min .
Mutta jännityksellä odotan koneen avaamista, pelkään pahinta ja toivon parasta, toivon niin että olisi venttiilivika.
Kannessa on teräs seetit
Tuskin tästä tiedosta on apua mutta kone ei huohota, ei kolise, vikise etc, nesteet pysyy sisällä.
Öljynpaineet normaalit, lähtee laakista käyntiin etc.
Laitoin sylinteriin spray vaseliinia seinämälle ja ei muuttunut puristuspaine.
Katsotaan kun nykäisen kannen irti että mitä on syönnyt.
Ahtimena on T03
Edit: (Pyöräteho)
229,6Hp 4729kier/min
350,49Nm/4611kier/min
2000: 120Nm
3000: 160Nm
4000: 260Nm
4611: 350Nm
5000: 320Nm
6000: 180Nm
Nyt 1bar ja 4400kier/min .
Mutta jännityksellä odotan koneen avaamista, pelkään pahinta ja toivon parasta, toivon niin että olisi venttiilivika.
Kannessa on teräs seetit
Tuskin tästä tiedosta on apua mutta kone ei huohota, ei kolise, vikise etc, nesteet pysyy sisällä.
Öljynpaineet normaalit, lähtee laakista käyntiin etc.
Laitoin sylinteriin spray vaseliinia seinämälle ja ei muuttunut puristuspaine.
Katsotaan kun nykäisen kannen irti että mitä on syönnyt.
Ahtimena on T03
Edit: (Pyöräteho)
229,6Hp 4729kier/min
350,49Nm/4611kier/min
2000: 120Nm
3000: 160Nm
4000: 260Nm
4611: 350Nm
5000: 320Nm
6000: 180Nm
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Valitettavasti tuo T03 ahtimen tyyppi ei kerro yhtään mitään, koska noissa on niin isoja eroja, teorissa mun ahdin on myös T03 mutta siinä on T04 osia myös ja 2.0 Cossun koneessa pitäis antaa noin 580-620 hevosvoimaa 2.2-2.4 bar. Tosin ei mulla oo cossun konetta, eikä tollasia paineita voi käyttää
Veikkaan, että männän alta löytyy valitettavasti se vika noista sun maínitsemista tunnusmerkeistä huolimatta.
Noh sitten kun saat auki moottorin odotan mielenkiinnolla mitä käyny. Pidetään peukkuja että ei ole olis.
Veikkaan, että männän alta löytyy valitettavasti se vika noista sun maínitsemista tunnusmerkeistä huolimatta.
Noh sitten kun saat auki moottorin odotan mielenkiinnolla mitä käyny. Pidetään peukkuja että ei ole olis.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Kai vipat kurkkasit, ettei sillä osastolla mitään ole?
Jännä kyllä tuo kone kun kuolee tuohon 5000. Vetoalue on kyllä tosi suppea noin ja kun oli samanlainen "vaparinakin", niin ei tuo ahtimesta johtune. Minkälainen nokan ajoitus on? Eikä vaikka sytkä tee jotain kummaa ylempänä? Tuo ahdoton alue on melko liki tuota mun vanhaa vaparia 134 nokalla ja se kuitenkin pyöri voimalla yli 6500 ja sittenkin venttiilit sekosi. Maksimit tuo väänti @ 4100. Jos sais maksimitehot edes 5500 tienoille, niin lukematkin olis vähän erilaiset.
Jännä kyllä tuo kone kun kuolee tuohon 5000. Vetoalue on kyllä tosi suppea noin ja kun oli samanlainen "vaparinakin", niin ei tuo ahtimesta johtune. Minkälainen nokan ajoitus on? Eikä vaikka sytkä tee jotain kummaa ylempänä? Tuo ahdoton alue on melko liki tuota mun vanhaa vaparia 134 nokalla ja se kuitenkin pyöri voimalla yli 6500 ja sittenkin venttiilit sekosi. Maksimit tuo väänti @ 4100. Jos sais maksimitehot edes 5500 tienoille, niin lukematkin olis vähän erilaiset.
Ei tuohon auta mikäään nokka, ahdin on liian pieni. Sen takia kierroluku tollanen tuossa alueella.Stefa kirjoitti:Kai vipat kurkkasit, ettei sillä osastolla mitään ole?
Jännä kyllä tuo kone kun kuolee tuohon 5000. Vetoalue on kyllä tosi suppea noin ja kun oli samanlainen "vaparinakin", niin ei tuo ahtimesta johtune. Minkälainen nokan ajoitus on? Eikä vaikka sytkä tee jotain kummaa ylempänä? Tuo ahdoton alue on melko liki tuota mun vanhaa vaparia 134 nokalla ja se kuitenkin pyöri voimalla yli 6500 ja sittenkin venttiilit sekosi. Maksimit tuo väänti @ 4100. Jos sais maksimitehot edes 5500 tienoille, niin lukematkin olis vähän erilaiset.
Ahtimen jos vaihtais isommaks noisis tehoalue heti. Nokallakin toki vaikutusta, mutta ajomukavuus tuossa
paljon parempi kun alhalla tuo teho.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Jos ahdin olisi tulppana niin ahtoja nostaessa väännöt nousisi, mutta tehot ei. Nyt molemmat on nousseet ja vieläpä esiintymiskierroksetkin. Mun mielestä teho ei ole alhaalla jos ahdin herää 3000 tienoilla ja kone kuolee jo 5000 jälkeen. 6000:ssa tuo on jo vaparin lukemissa
Onko pakopainemittausta? Pakolämmöt taisi olla jopa sylinterikohtaisesti, niin mitä ne näytteli?
Millä kierroksilla muuten se eka 92 hv @ 0,2 bar pyöriltä tuli?
Onko pakopainemittausta? Pakolämmöt taisi olla jopa sylinterikohtaisesti, niin mitä ne näytteli?
Millä kierroksilla muuten se eka 92 hv @ 0,2 bar pyöriltä tuli?
En ole konetta mitenkään avannut viellä.... Huomenna tarkoitus kurkata venakopan alle ja sitten alkaa purkaa muuten.
Ahdothan putoaa kieroksien mukaan... En nyt katsonut miten kun pikaiseen kokeiltiin closeloop säätöä mutta siitä ei tullut mitään niin jatkettiin open loop:lla menoa.
Ahtopaine siis säätyy sähköisesti.
Vaparissahan on 150Nm jollain kieroksella mutta tarkoitus ei ole tehdä kieroskonetta joten tärkein alue varmaankin se 2000-5000 kadulla...
Katsotaan mitä tapahtui ja korjataan viat.
Ahdothan putoaa kieroksien mukaan... En nyt katsonut miten kun pikaiseen kokeiltiin closeloop säätöä mutta siitä ei tullut mitään niin jatkettiin open loop:lla menoa.
Ahtopaine siis säätyy sähköisesti.
Vaparissahan on 150Nm jollain kieroksella mutta tarkoitus ei ole tehdä kieroskonetta joten tärkein alue varmaankin se 2000-5000 kadulla...
Katsotaan mitä tapahtui ja korjataan viat.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Kysymys tähän eli jos männälaki olisi irti/halki niin eikös paineet karkaisi alakertaan eli kone huohottaisi silloin? Näin oman logiikalla mietin... Nyt kun ei huohota,pakosarja lämpeni kyllä 2 pytyn kohdalta(infrapuna mittarilla...) kipinä tuli ja polttoainetta. Öljyt ei haisseet bensalle.
Jos on venttiili palanut/ylikuumentunut niin siihen minulla on teoria miksi... mutta siitä vasta kun itse vika varmistunut.
Jos on venttiili palanut/ylikuumentunut niin siihen minulla on teoria miksi... mutta siitä vasta kun itse vika varmistunut.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeps, ei tosin ole vakio mutta erittäin mieto 276 asteinen.p3 kirjoitti:Nuilla alueilla oharin vakio nokka antaa tehot.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Ahdetussa huohottais varmaankin vähintään sen ahtopaineen verran, jos mäntä olisi rikki.niceman kirjoitti:Kysymys tähän eli jos männälaki olisi irti/halki niin eikös paineet karkaisi alakertaan eli kone huohottaisi silloin? Näin oman logiikalla mietin... Nyt kun ei huohota,pakosarja lämpeni kyllä 2 pytyn kohdalta(infrapuna mittarilla...) kipinä tuli ja polttoainetta. Öljyt ei haisseet bensalle.
Jos on venttiili palanut/ylikuumentunut niin siihen minulla on teoria miksi... mutta siitä vasta kun itse vika varmistunut.
Vaparissa voisin vaik luulla, että irronnut männänlaki pysyisi ehkä jopa paikoillaan, eikä tekisi sitten painetta mihinkään suuntaan.
Mutta sanoisin tässä tapauksessa, että kyllä se varmaan kolistaisi jonkinverran jos mäntä olisi rikki.
Eli pakoventtiilille pistäisin panoksen melkeinpä näillä tiedoilla.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ahdot toki putoaa (jokusen kympin?), mutta silti jos on enää 150 heppaa 6000:ssa ja maksimiväännöt ja -tehot lähes päällekkäin, niin jotain siinä on pielessä. Yleensä edes joku liki 1500 kierrosta noilla huipuilla on eroa ahdetussakin. Jos tuo 134 Burtoni antaa maksimit vajaassa 6000:ssa ja pyörii 6500..7000 ihan voimallakin sillä 266 asteella, niin ei tuo sun nokka huonommaksi pitäisi jäädä. Kai se joku reilusti nostava on? Osaatko siitä mitään muuta kertoa, vaikka nokkien välinen kulma? Ja se ajoitus kiinnostaisi edelleen, vai vaan tökätty paikoilleen? Nostot YKK:ssa?
Juu, tokko siellä männässä mitään on etenkään tulppavaurio huomioon ottaen.
Juu, tokko siellä männässä mitään on etenkään tulppavaurio huomioon ottaen.
Nuo oli väännöt kieroksilla ja luettu epätarkasti printatulta paperilta.
Nokka on ajoitettu nokka kortin mukaan, voin laittaa asteet etc. tänne kun muistan/löydän kortin.
Tai loppuiskohan ahtimesta ilmantuotto... pitää joku päivä katsoa logista miten ahtopaine elää.
Nokka on ajoitettu nokka kortin mukaan, voin laittaa asteet etc. tänne kun muistan/löydän kortin.
Tai loppuiskohan ahtimesta ilmantuotto... pitää joku päivä katsoa logista miten ahtopaine elää.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Ahtimesta loppuu varmaan ilmantuotto....
Suurentamalla pakopesää voi helpoiten tuota aluetta kasvattaa, mutta sitte se on huomattavasti kuollempi alakierroksilla.
Esim minulla on 2.0 moottorin ahdin jonka on tarkoitus antaa paras teho noin 6800-7500 kierroksessa.
Mutta kun minulla on 2.8 moottori se antaa tehon alueella 5500-6000 tällä hetkellä.
Tosin jos nostais ahtopainetta 0.8 bar tehoalue mulla nousis noin 300 kierrosta. Jyrkemällä nokalla saisin tehoa aluetta nostettua varmaan tuohon 6500-7000 kierrosta. Mutta en nää siinä mitään järkeä.
Suurentamalla pakopesää voi helpoiten tuota aluetta kasvattaa, mutta sitte se on huomattavasti kuollempi alakierroksilla.
Esim minulla on 2.0 moottorin ahdin jonka on tarkoitus antaa paras teho noin 6800-7500 kierroksessa.
Mutta kun minulla on 2.8 moottori se antaa tehon alueella 5500-6000 tällä hetkellä.
Tosin jos nostais ahtopainetta 0.8 bar tehoalue mulla nousis noin 300 kierrosta. Jyrkemällä nokalla saisin tehoa aluetta nostettua varmaan tuohon 6500-7000 kierrosta. Mutta en nää siinä mitään järkeä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Tai sitten jos ahdin eh hyydy seuraavaksi voi että imusarja tai kansi ei virtaa enään riittävästi.
Mutta nämäkin tehot riittää minulle jos kone pysyy nipussa.
Mutta nämäkin tehot riittää minulle jos kone pysyy nipussa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016