Sivu 2/5

Lähetetty: 03 Heinä 2010, 17:03
Kirjoittaja wekku
Alkuviikosta tuli asenettua kirkkaat etuvilkut tanikkaan, samalla vaihdoin tarvikepuolan tilalle orkkis RS Turbo ekkerin puolan.

Läppärin hommattu myös ja tarpeelliset ohjelmat asennettu, huomenna pääsee säätöhommiin.

Nii juu, asensin tänään vielä PA-painemittarin konehuoneeseen.

Lähetetty: 08 Heinä 2010, 20:20
Kirjoittaja wekku
Sähköjä vähän setvitty. Suuttimille tuli sähkö suoraan puolan plussalta, nyt tulee releen kautta.
Läppärikin keskustelee megan kanssa hyvin, tosin koodin onkin extra 029q eikä hr10 mutta koodi vaihtunee piakkoin.

Huohotus pitäisin rakennella kuntoon, eli lohkosta sekä venakopasta letkut kunnon kerääjään.

Pakarin loppu osa täytyy rakentaa uusiksi, on sen verran kyläseppä meininkiä sillä suunnalla.

Lähetetty: 09 Heinä 2010, 18:43
Kirjoittaja wekku
Tänään asensin puluportaat.. 8)

http://wekku.kuvat.fi/kuvat/Taunus/Portaat.jpg

Lähetetty: 19 Heinä 2010, 22:38
Kirjoittaja wekku
Tänään vasta päästiin säätöhommiin, pikkusen aikaa pähkäiltiin ja säädettiin ja rupeshan se Taunus liikkumaan ihan eri malliin kun ennen. Nyt vetää iloisesti rajoittimelle asti..

Lähetetty: 29 Heinä 2010, 18:04
Kirjoittaja wekku
Eilen tuli haettua Matkiksesta Garrett T25 ahdin, täytyy avata ja tutkia hyrrän kunto, on vaan niin pirun kuuma ettei oikein jaksa tehdä mitään.

Tanella kävin tänään ajelemassa tuossa keskustassa muutaman lenkin, kun on tuota rallikansaa liikenteessä aika kivasti. Oli varmaan muutamalle ulkomaalaiselle aika ylläri, kun liikennevaloissa seisoessani naureskelivat Tanelle, vihreitten vaihtuessa otin pienet spurtit..

Ens viikolla vaihdan vakio suuttimien tilalle 16v Saabin suuttimet.

Lähetetty: 29 Heinä 2010, 18:46
Kirjoittaja wekku
Just tein kaupat 205 alakerrasta kuplan 92mm mahlen männillä ja F-kangilla, alakerralla ajettu noin 3000 km.
Täytyy muutoskatsastus tehdä suoraan 2 litrasella koneella.

Taidan kuitenkin laittaa 4WD cossun suuttimet niin riittää pitemmälle kun Saabin.

Lähetetty: 12 Elo 2010, 19:10
Kirjoittaja wekku
Pakoputke loppu osa tehty uudelleen, nyt on alusta loppuu 2.5" putkea eikä hakaa enää perään heitoissa. Samalla rassasin pa-mittarin toimimaan, oli klassisesti liitin tankin kupeesta ruostunut/hapettunut. Vielä pitäis noupeusmittari saada toimimaan, irroitin vaijerin laatikosta ja kun siitä pyörittää niin neula heiluu, eli oliskohan lootan päässä ratas rikki, ei se ainakaan käsin pyörinyt suuntaan tai toiseen, täytynee nostaa perä ilmaan, laittaa auto vaihde päällä käymään ja kattoa pyöriikö vaijerin lähtö.

Huomenna vien uuden koneen osat pesuun ja vkoloppuna alkaa kasaus.

Lähetetty: 16 Elo 2010, 16:44
Kirjoittaja wekku
Tänään vaihdoin epämukavien puolikuppien tilalle Mk1 Sierran kippaavat etupenkit, kyl nyt on mukava istua.
Alakerran tiivistesarjan piti tulla tänään mutta yllättäen oli just se paketti jäänyt matkalle missä satsin piti olla, noh huomena aamusta sen saapi noutaa.

Hommasin myös uudet kk ja rk laakerit sekä uuden korkeapaine ö-pumpun.

Lähetetty: 09 Loka 2010, 18:07
Kirjoittaja wekku
Uus alakerta on kasassa ja sain vihdoin laitettua kunnon dumpin nykyiseen settiin.
Asentelin myös turboruuvin mutta tuli ongelmia, ahdot kun nousee 0.5 bar niin rupee paukuttamaan siihen malliin että olis megassa joku ahtopinerajoitus päällä.

Lähetetty: 10 Joulu 2010, 21:02
Kirjoittaja wekku
Jepulista, tämäkin peli on tällä hetkellä tallissa levällään..
Turbo ja ruiskun vermeet purettu pois ja tilalle laitettu 1 x 40 vaakaimu solex ja peltisarja, tarkoitus on käyttää ennen vuodenvaihdetta katsastukseessa ja pitää hauskaa jääradalla..

Nii juu, unohtu mainita että alakerta on vakio ja kansikin oli 1.6:n eikä edes suuttimien kohdalle oltu kaivettu poteroita, mutta hyvin oli alakerta kestäny, ei ollu männissä minkäänlaisia jälkiä vaikka ahtopainettakin tuli nostettua.

Lähetetty: 11 Joulu 2010, 14:20
Kirjoittaja zmuli
Mielenkiintone rokkis. Ulkokuori on vähä rujon olone mut konehuoneesta löytyy solmua, nii mikä jottei 8)
aww shiit tommoset portaat tarvis jostain löytää omaanki :P

Lähetetty: 11 Joulu 2010, 15:27
Kirjoittaja wekku
zmuli kirjoitti:Mielenkiintone rokkis. Ulkokuori on vähä rujon olone mut konehuoneesta löytyy solmua, nii mikä jottei 8)
aww shiit tommoset portaat tarvis jostain löytää omaanki :P
Osta toi porras, saat halvalla..

Lähetetty: 12 Joulu 2010, 16:02
Kirjoittaja zmuli
wekku kirjoitti: Osta toi porras, saat halvalla..
Laita yv!

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 19:16
Kirjoittaja wekku
Ja savut otettu, tosin meinas vähän savuta muutakin kun en huomannu että Solexin kiihdytyspumpun kalvo vuotaa..
Aika mekkala pelkällä peltisarjalla :)

Lähetetty: 23 Joulu 2010, 19:57
Kirjoittaja wekku
Menee kaasari ja imusarja vaihtoon, ilmeisesti on aivan liian pienet suuttimet Solexissa.
Sain ostettua 2 litrasen Sierran kaasarin ja imusarjan kaikkine hilppeineen.
Ens perjantaina viimeistään nokka kohti katsastuskonttoria.