Tane Coupe 2.8 V6 -74

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Ihanaa muittenki projektit venyy :lol:
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Joo ei hätää! :lol:
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

joo jos sitä menis tallille pitkäst aikaa ja purkais sen nykyisen kojelaudan pois nii näkee mitä sen alla viel on. Todennäköisesti ruostetta sieltä löytyy viel, kun oli hyvin vuotanu sisälle aina sateella vedet nii siksi.
Iha purku ihan just siks kanssa kun siihe nyt on tulossa se hieno vanhanmallinen kojelauta 8)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

onhan se pistehitsattu kiinni, 4pulttia löysin mitkä kiinnittää myös ton laudan. Onko muuten vanhan mallisen kojelaudan pohjapelti samanlainen kun uudemman?

Edit: tulipahan haettua se sytkäboksikin vihdoin motonetistä, huomenna kokeilee että miten lähtee käyntiin. (laiska ollut viime aikoina tanen suhteen..)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Joo asentelin tänään uuden sytkäboksin jne. Joutu tulppaa käyttää koneen kylkeen kun tuntu kipinä olevan kateissa mutta saatiin se sieltä sitten lopuksi napisee peliin.

Sytytyksen säädön ja monen käynnistys yrityksen jälkeen ei vaan lähtenyt. Sähköbensapumppu kokeiltiin että pumppaa bensaa kaasarille mutta tuntuu että siihen se sitten tyssää. Eli kaasarissa todennäköisesti tukos, näin vähän arvelinkin kun "järkevänä" olen pöllyttänyt vanhoja maaleja pois ja kone tietty paikallaan sekä suojaamatta. Niin eiköhän se kaasari oo sitten hienossa pölyssä. Täytyy ens kerralla katsastaa tilanne ja pistää likoo osat.

EDIT: ja kytkinkös nyt boksin aivan varmasti oikein:

Eli vasemmalta alkaen:
1 liitin = Puolan -
2 liitin = Puolan +/ virtalukon liitin 15 eli sytytysvirta
3 liitin, ei ole pakko kytkeä tai sitten startin solenoidilta virta liittimestä joka kytkeytyy startatessa.
4 = Jakajan "anturin" +
5 = jakajan "anturin" -
6 = Maajohto


Toi on se Sierran boksi kuudella liittimellä.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Paussi kirjoitti:
EDIT: ja kytkinkös nyt boksin aivan varmasti oikein:

Eli vasemmalta alkaen:
1 liitin = Puolan -
2 liitin = Puolan +/ virtalukon liitin 15 eli sytytysvirta
3 liitin, ei ole pakko kytkeä tai sitten startin solenoidilta virta liittimestä joka kytkeytyy startatessa.
4 = Jakajan "anturin" +
5 = jakajan "anturin" -
6 = Maajohto


Toi on se Sierran boksi kuudella liittimellä.
En tiedä missä järjestyksessä nuo pinnit on, mutta tuossa on alkuperäisten värien mukaan tehty kytkentäohje. Olisiko tästä apua.

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-2825
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Juu kiitos täytyy tuotakin kokeilla jos ei kaasarin putsaamisen jälkeen lähde.. Vähän jäi kuitenkin mietityttää edelleen tuo boksin kytkentä siksi siitä kysyin vielä. Jotain vanhoja topiceja luin myös niin siellä kans ihmeteltiin että mikähän se kytkentä mahtaa olla millekkin boksille. Ota nyt sitten selvää tästä :D
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Noita on eri kytkentöjä, vaik on sama liitin... Eli boxeissa eroja...
Kokeile kaataa bensaa suoraan kaasariin tai sit Starttisumutetta ennenku muutat kytkentöjä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Juu kokeilin kyllä silloin kaataa bensaa suoraan kaasariin, pikkasen se lupaili mutta löi tietty putkessakin välillä kun sitä siinä sahasin aika monta kertaa. Otin 4-pytyn tulpan irti tosiaan ja kokeilin kipinää nii kyllä se kuitenki napsutti ihan hyvin eli sen perusteella pitäis olla kytkentä ok?

Elikkä toi boksi on siis tämä Motonetistä hommattu:

Sytytysmoduli Ford -89 indukt.
1,3/1,6 OHC 82->90 (6 liitintä rivissä) [1982-1990]
2,0 OHC 82->84 (6 liitintä rivissä/jäähd levy) [1982-1984]
V6 82->88 (6 liitintä rivissä/jäähd levy) [1982-1988]

Oliko jollain Sierran huoltokirjaa niin sais tietää tuon -89 kytkennän? Ihan varmistukseksi kuitenkin..
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Ford-Club Finlandin kautta sain tälläisen vastauksen, ainakin tuo on taas eri kytkentä ihan hyvä sillä :)

"Tää on vähän mutua ohc:n pohjalta, jossa niin ikään induktivinenjakaja.. Oppaan kaavion mukaan johdot menevät näin (vasemmalta oikealle):

Vihreä: Puolanmiinus (heikkovirta) ja jatkuu siitä kierrosmittarille
Mustavihreä: Virtalukolle
Musta: Puolnaplus (heikkovirta)
Ruskea: Maadoitus
Mustapunainen: Tulo jakajanennakkosäätimeltä
Vihreäkeltainen: Meno jakajanennakkosäätimelle

Väreistä en tiedä kutosessa, mutta järjestys varmaan sama :)"
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

joo kytkentä on varmistettu nyt toimivaksi. Elikkä ei tänäänkään lähtenyt käyntiin, lupailee kyllä heikonlaisesti ja varmistin vielä että kipinää tulee. Tallilta kun lähdin matkalla mietin että varmaankin on sytkä kuitenkin ihan pielessä, jakaja oli irti jossai vaiheessa ja konetta tuli pyöriteltyy jakaja poissa. Elikkä se nyt on ihan toisaalla mitä pitäis.. Ens kerral pitää ottaa venttiilikoppa auki ja seurata missä mennään niin eiköhän se sitten siitä.

Kaasarin putsasin nyt sit kuitenkin tällä kerralla, olihan siellä vähän jotain pölyä mutta ei haitalliseksi asti.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

tänään tallipäivä meni sillee että piti korjata käyttöautosta bensaputki joka vuos heikonlaisesti. Kyllä niitä Opeleitakin pystyy näköjään korjaa tokasin Pexille tallilla :D

Ens viikon alusta vois käydä kattoo sit sitä Tanen käynnistys ongelmaa.. :)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Pystyyhän niitä korjaamaan, mut tuskin kovin hyvää silti saa.. :lol:
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

ilmeisesti opelin pystyy korjaamaan paremmaks ku tehtaalta tullessaan :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

joo no mitähän tähän vastais :D Oli kyllä aika vaikeesti tehty tuobensaputkisto. Se hajonnut putki mikä sieltä löyty nii oli kierrätetty tankin yläpuolelta että se piti sitten jättää sinne roikkuu ja korvata letkulla ohittaen tuo. En sen takia vaivautunu ottaa tankkia pois.. Noh vuoto korjattu ja se kelpaa, pääseepähän töihin ja tallille taas hyvin mielin.. :)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Vastaa Viestiin