Tane Coupe 2.8 V6 -74
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tane Coupe 2.8 V6 -74
Joo o taas tuli innostus takas coupeen, sitä olin jo myymässäki mutta omatuntoa rupes kolkuttaa. Edessä olis sen maalaus projektia (mois ehdotti että ammattikouluun kävis sitä näyttää) ja tietty sitä ennen nuo korihommat mitä mainitsinki siinä "myynti-ilmoituksessa". Alusta on laitettu jo onneks, joka kulmaan jarrut uusittu. Jouset, iskarit ja vähä eteenki uretaanipuslaa. Motti on lähössä talveks irti ja hankinnassa onki jo tuo 2.8:n kone, eli vissii joutaa tuo 2.3:sen kone ehkä jossai vaihees jollekkin. Että semmosta vähäksi aikaa taas
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Noniin eilen tuli rykästyy täys päivä Taunukse äärel. Tuli maalailtuu 2.8 mustaks ruiskulla, sen kuivues sitte purin konehuonetta ja valmistelin 2.3:sen pois nostoon. Kyllä se sieltä ujahti hienosti ylös ensi kertalaisella, Bilteman moottorin nostimellakin. Ei ollu suurempia onglemia purettaes, pultitki aukes mukavasti ja sillee. Täytyy sit ens kerral ku paikanpäälle menee, nii maalailla konehuonetta ja siistiä yleisesti vähä piuhoja sun muuta. Ja mitä muuta ny siinä sitte etee tuleekaa.
Edit: ja kattoo sen kardaanin kunto, kerta ku jotai siltä seudulta ujellusta kuuluu ajettaes.
Edit: ja kattoo sen kardaanin kunto, kerta ku jotai siltä seudulta ujellusta kuuluu ajettaes.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Ainakin täällä ammattikoulu veloittaa kolmen puskurin ja helmojen maalauksesta 400e kaikkine töineen (muovihitsaukset jne). Joten ihan kohtuu halpaa on ainakin täällä, missä lie hintaluokassa auto sitten on, ainoa miinus on pitkä aika joka tuohon menee. Kaikki kun on kiinni oppilaiden mielenkiinnosta.
Ookoo, no näitä hyviä paikkoja voi tähän laitellakkin. Auto olis tarkotus viedä maalattavaks ainaki tuossa keväämällä.Sultzi kirjoitti:Ainakin täällä ammattikoulu veloittaa kolmen puskurin ja helmojen maalauksesta 400e kaikkine töineen (muovihitsaukset jne). Joten ihan kohtuu halpaa on ainakin täällä, missä lie hintaluokassa auto sitten on, ainoa miinus on pitkä aika joka tuohon menee. Kaikki kun on kiinni oppilaiden mielenkiinnosta.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Nonii nyt on kone vihdoin nostettu keulille, ihan kivasti se meni sinne.. Samalla tavalla ku 2.3 tuli pois. Ajan puutteen vuoksi kestäny tämän homman kanssa, mutta näyttää siltä että kesäksi sais taas tanen kuitenkin ajoon. Enää pitäis joitakin apulaitteita laittaa kiinni, kaasarit sun muut. Mutta kyllä se siitä.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Nyt on moottori ollu kokonaa kasassa jo jonki aikaa. Sytkää on muutama päivä yritetty laittaa kohillee, en oo viel kunnolla ehtiny perehtyy. Kun on tullu noita muita vikoja tuossa eteen, yks päivä ilmeni maadotus vikaa tuossa. Aika erikoinen oli kun paino kaasun pohjaan virrat päällä ja moottorin ollessa sammuksissa nii silloin vaan toimi kaikki valot ym. Vedin sitte lisä maadotus piuhaa vielä akulta suoraan runkoon. Sitten moottorille, ja moottorista vielä runkoon, nii johan rupes toimii.
Nyt kun on tuo 2.8 kiinni nii ei mahtunu sitte syylari flektin kanssa kii, piti ottaa siis irti ja hakee motonetistä imevä sähköflekti syylarin toiselle puolelle.
Tuota ennakkoa kun lähden säätää nii eikös se nyt ollu niin että 9 astetta EYKK?
"Vai mikä se oli"
Nyt kun on tuo 2.8 kiinni nii ei mahtunu sitte syylari flektin kanssa kii, piti ottaa siis irti ja hakee motonetistä imevä sähköflekti syylarin toiselle puolelle.
Tuota ennakkoa kun lähden säätää nii eikös se nyt ollu niin että 9 astetta EYKK?
"Vai mikä se oli"
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74