Nyt on muuten vastustanu silleen ihan kiitettävästi. Lauantaina pitäs ajaa Ahvenistoa ympäri tällä autolla.
Viikonloppuna sain ison atlaksen, moottorin, lootan, putkiston ja voimansiirron paikalleen, ja tein levyjarruja varten kaikki roippeet valmiiksi. Kaikki näytti jokseenkin hyvältä.
Maanantaina sitten helvetti aukesi. Ilmasin jarruja, ja luonnollisesti sain molemmista takajarruista ilmaruuvit poikki. No ei siinä mitään uutta, toisen porasin ihan ookoo ja tein uudet jengat ja uus ruuvi paikalleen, toinen... tu.. katkasin poranterän sinne satulaan
Ja luonnollisesti kobolttiterän ettei ihan helpoksi menisi. Aikani nysväsin sitä, ja sitten hitsasin mutteria, ja vaikka mitä, rutiili ja nikkelipuikolla, eikä mitään vaikutusta. Hioin sen tasaiseksi ja koitin porata - joopajoo kobolttiterästä läpi poraaminen on aika epätoivoista joten tämän jälkeen satulassa oli sellaset "siiamilaiset" reiät vierekkäin. Lisää hitsiä, ja lopulta otin satulan irti ja
se mäntäpesä onkin alumiinia... Tajunnu yhtään kun palojen kehys on valurautaa ja satula niin paskainen ettei moista erottanu.. No se lensi roskiin saman tien.
Tässä vaiheessa oltiin jo tiistai-illassa, vaihdoin sitten rumpujarrut takaisin, ilmasin ne ja aloin ilmaamaan kytkintä. Ja vitummarjat, se ilmaannu mihinkään, pääsylinteristä mene vieläkään mitään läpi
Bensapumppuilmaustyökalu returns tässä vaiheessa, ja eka räjähdys tapahtui konehuoneessa kun letkut levisi ja vehje työnsi jarrumehut pitkin konehuonetta. Tämän korjattua toka räjähdys oli kuskin jalkatilassa, pääsylinteri mojahti aivan soseeksi
Kello oli jotain yhden hujakoilla yöllä siinä vaiheessa, ja luovutin kytkimen kanssa, ja aloin ruuvaamaan vaikka sitten imusarjaa kiinni. Laitoin vanhan imarin, kun just nyt ei ole aikaa alkaa hieromaan sen uuden muovisen version kanssa. Kiristystä ja... naks... voi
öljykorkki halki.. Sillo lähdettiin koisimaan.
Eilinen ei ollu yhtään parempi päivä, purin kytkinsylinterin irti, ja tein kunnon roadkill-tyylisellä virityksellä Nissan Vanetten kytkimen pääsylinterin autoon. Tässä meni muutama tunti, ja melkein iltakymmenen aikaan hihkuin riemusta kun sain sen sylinterin kilometrin mittaisen vivuston pelaamaan (pytty on konehuoneen vasemmassa etunurkassa), ettei enää ole ku konepelti kiinni, renkaat vaihtoon, kattoo et valot toimii, auto lähtee käyntiin ja voi käyttää leimalla.
Ilo oli lyhyt, ilmauksessa huomasin että nyt ei jokin toimi, ja hetken päästä huomasin ...tunmoisen lammikon auton alla =>
=> kytkinliemet valuu pihalle lootan ja koneen välistä.
No yhden aikaan yöllä oli loota purettu irti, ja totesin painelaakerin jatkopalan hirttäneen kiinni akseliinsa niin, että kytkin oli jumahtanut pohjaan, ja mäntä oli pullahtanut poterostaan pihalle ja gummikiekko paskana.
Pikkusen tässä meinaa jo epätoivo hiertää, kun auto olisi ihan hyvä vielä leimata ennenku pääsee lauantaina Ahvenistolle. No nyt täytyy kasailla jonkun Vectran ja Mondeon sylintereistä jokin toimiva patentti, kasata loota kaikkine hilppeineen takaisin ja toivoa että se koko paska toimii.
Vaan saa kyllä jotain aika fataalia vielä hajota että luovuttais, saattaa vaan olla ettei tule ensi yönä ihan kauhian paljoa nukuttua