Quad cam Taunus

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Mulla on ollut taas aina sellainen periaate, että laitan mahdollisimman pitkän välityksen aina perään ja jos ei muka kiihdy tarpeeksi hyvin, niin se on tehon puutetta....kilpa-autot sitten erikseen.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taidan kans laittaa Taunuksen perään 3.09 välityksen ja Quaifen, kunhan joskus saan rahaa kasaan sen verran et on vara viedä Rally Raceen laitettavaks. Ite en viitti alkaa asentelee, ei mee hammaskosketukset eikä välykset kuitenkaan kohalleen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mois kirjoitti:Taidan kans laittaa Taunuksen perään 3.09 välityksen ja Quaifen, kunhan joskus saan rahaa kasaan sen verran et on vara viedä Rally Raceen laitettavaks. Ite en viitti alkaa asentelee, ei mee hammaskosketukset eikä välykset kuitenkaan kohalleen.
Kuulostaa hyvälle. Jos teet kerralla kunnolla, niin otat sen 18 boorisen ja teetät kunnon vetarit.
Pitäis kestää sitten maailmantappiin, jollet laita mitään sika leveitä renkaita.

Itseä jä harmittamaan kun hätiköiden ostin se 16-boorisen :(
Vielä kun sais jostain tollasen uuden 3.09 välityksen hyllyyn.
Edit" Kohtuu hintaan"
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Nnoo ens viikonloppuna näkee sitten vähän taas tuotekehitettäviä kohteita kun lähdetään Ahvenistolle :D

Kävin jo ennalta hakemassa vähän laadukkaammat jarrupalat, josko ne eivät sitten ihan häviäisi. Takajarrut ovat olleet pidemmän aikaa päivityslistalla, tarvii kaverien pihalta käydä purkamassa levyjarruaihioita..

Pistin Jari muuten privaa...
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Jooh autohan toimi kuin Sveitsiläinen kello... Radalla ainakin, maantiellä sitten tökki vähän enemmän mutta onneksi tällä kertaa näin päin :)

Eilen tuli jonkun 80km kierreltyä Ahvenistoa ympäri, joka kierroksesta on tällä kertaa videomatskua olemassa joten menee jokunen päivä kun kaveri saa niitä hieman siivottua ja laitettua tuubiin. Henu oli kellottavinaan yhdelle kierrokselle 1:43 ajan, mutta lie siellä aavistuksen parempiakin kunhan videoita tutkailee.

Auton alustakin toimi vallan mahtavasti, ei tuo kummoista lukkoakaan kaipaile kun pyrkii nyt hienosti pitämään takapään tasaisesti tiessä kiinni. Aika huolettomasti sai vetää, vaan toki nyt piti hieman kengänkärkeä käyttää luistonestona ettei suttaa tiukkojen mutkien jälkeen yhdellä renkaalla. Toki ei se nyt niin erityisen näyttävää ajamista ollut... Jarrut pehmenivät aika kovasti välillä, vaan renkaat kompensoivat pehmenemällä vieläkin enemmän ja ne pyrkivät lukittumaan aika kovastikin kun muutaman kierroksen oli vetänyt. Vissiin parasta ennen -päiväys menossa umpeen noista Profilereista..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

on se niin saamarin hienoa ku on radat missä ajaa melkein takapihalla :roll: vaatii reilusti valuuttaa jos täältä puutteen perältä alkaa taunusta radalla ulkoiluttamaan :roll: vaikka oma tanari ois omiaan alustan myötä rata ajoon sopiva.joo oon kateellinen
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Eihä sieltä rovanniemeltä oo ku reilu 400 km kemoraan, kylhä semmonen reissu helposti onnistuu tanella :)
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Vähä reilu 70km tulee tästä Ahvenistolle, eli takapihalla... No joo.. Lapin mitoilla kyllä :)

Kemorassa olen itekki käyny muutama vuosi sitten Taunuksella, sama nelisensataa per sivu sitä tuli täältäkin matkaa. Pikkujuttu jos auto vain on ihan oikeasti kunnossa...
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

täällä ois ihan kävelymatkan päässä sora rata ja asvaltti rata..varttimailille on jo ehki 100km matkaa. Tän perän asvaltti rata ei vaan kovin iso ole että ei Taunus taivu kun korkeintaan kuutta kymppiä siellä http://www.youtube.com/watch?v=hhQ9M4krnjA
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Kaverilla toistakytä gigaa videota Ahvenistolta, suurin osa Taunuksella kurvailua, pari valkoisesta Caprista ja yks mökin pihalta Aulangolta :lol:

Ei oo kokonaista koostetta saanu vielä tehtyä, mutta kävin tänää kelailemassa filmit läpi ja katselin kierrosaikoja, 1:42 puolelle meni paras kun kaveri oli kyydissä ja muuten ihan järjestään melkee kaikki 1:43 ja 1:44. :D

Oli niin tasaisia rundeja et ei ajolinjatkaan tainnu iha mettässä olla, hajontaa tuli lähinnä ohituksista ja muutamasta hieman leveästä jarrutuksesta :)
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Hienosti se sit menee. Mitkä renkaat alla? En olis oman taunuksen ajokokemuksilla ihan herkällä uskonut moisia aikoja. Tietty tehokin varmaan vähän jeesaa :lol:
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Renkaat on 205/50R15 BFGoodrich Profiler 2, varmasti parhaat renkaat mitä mulla on koskaan missään autossa ollut. On todella hyvin pitoa ja helposti hallittavissa niin kuivalla kuin sadekelilläkin, eikä runko jousta alla juuri mihinkään. Ratarääkkiäkin näyttää sietävän hienosti, aika monta kierrosta saa vetää ennenku muuttuu semmoseksi liukkaan limaiseksi.

Joo tuo alusta on kyl aikas lailla jotain ihan muuta ku mitä Taunuksesta tulis mieleen, jos nyt jotenkin haluaisi parantaa niin etuiskarit saisi olla jäykemmät vaan eipä sillä juuri kierrosaikoihin ole merkitystä. Varsinkin auton peräpää toimii aivan mahtavasti, ei pompota eikä pyri heti suttaamaan yhdellä pyörällä. :)

En tosiaan tiedä minkälainen Taunuksen painojakauma on vakiona, mutta tuossa on ihan hämmästyttävän lähellä 50:50 ja varmaan kahden ukon kuormalla johonkin siihen se meneekin. Vaikuttanee sekin aika reilusti siihen ajettavuuteen...
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itse olen suihkinut parhaillaan matalia 1.43 sellaisella madallusjousin varustetulla kammokeulapainoisella (~70%) 150 hv etuvedolla ja 195/50R15 RS2 Hankookeilla. Hommaa Ebaystä tällainen, niin on kiva seurata aikoja eikä tarvitse videoilta kytätä :wink:
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Halvempi vaihtoehto olis asentaa RaceChrono puhelimeen... :)

Ja sitten kun oikein hoocee rundeja lähdetään vetämään niin tietysti olisi myös viisasta jättää se 85kg apukuski varikolle :lol:
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

En mää ny niin läski oo, eikä markikaa :lol:
Vastaa Viestiin