Quad cam Taunus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Mulla on ollut taas aina sellainen periaate, että laitan mahdollisimman pitkän välityksen aina perään ja jos ei muka kiihdy tarpeeksi hyvin, niin se on tehon puutetta....kilpa-autot sitten erikseen.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Taidan kans laittaa Taunuksen perään 3.09 välityksen ja Quaifen, kunhan joskus saan rahaa kasaan sen verran et on vara viedä Rally Raceen laitettavaks. Ite en viitti alkaa asentelee, ei mee hammaskosketukset eikä välykset kuitenkaan kohalleen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kuulostaa hyvälle. Jos teet kerralla kunnolla, niin otat sen 18 boorisen ja teetät kunnon vetarit.Mois kirjoitti:Taidan kans laittaa Taunuksen perään 3.09 välityksen ja Quaifen, kunhan joskus saan rahaa kasaan sen verran et on vara viedä Rally Raceen laitettavaks. Ite en viitti alkaa asentelee, ei mee hammaskosketukset eikä välykset kuitenkaan kohalleen.
Pitäis kestää sitten maailmantappiin, jollet laita mitään sika leveitä renkaita.
Itseä jä harmittamaan kun hätiköiden ostin se 16-boorisen
Vielä kun sais jostain tollasen uuden 3.09 välityksen hyllyyn.
Edit" Kohtuu hintaan"
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Nnoo ens viikonloppuna näkee sitten vähän taas tuotekehitettäviä kohteita kun lähdetään Ahvenistolle
Kävin jo ennalta hakemassa vähän laadukkaammat jarrupalat, josko ne eivät sitten ihan häviäisi. Takajarrut ovat olleet pidemmän aikaa päivityslistalla, tarvii kaverien pihalta käydä purkamassa levyjarruaihioita..
Pistin Jari muuten privaa...
Kävin jo ennalta hakemassa vähän laadukkaammat jarrupalat, josko ne eivät sitten ihan häviäisi. Takajarrut ovat olleet pidemmän aikaa päivityslistalla, tarvii kaverien pihalta käydä purkamassa levyjarruaihioita..
Pistin Jari muuten privaa...
Mertie pub & 3D
Jooh autohan toimi kuin Sveitsiläinen kello... Radalla ainakin, maantiellä sitten tökki vähän enemmän mutta onneksi tällä kertaa näin päin
Eilen tuli jonkun 80km kierreltyä Ahvenistoa ympäri, joka kierroksesta on tällä kertaa videomatskua olemassa joten menee jokunen päivä kun kaveri saa niitä hieman siivottua ja laitettua tuubiin. Henu oli kellottavinaan yhdelle kierrokselle 1:43 ajan, mutta lie siellä aavistuksen parempiakin kunhan videoita tutkailee.
Auton alustakin toimi vallan mahtavasti, ei tuo kummoista lukkoakaan kaipaile kun pyrkii nyt hienosti pitämään takapään tasaisesti tiessä kiinni. Aika huolettomasti sai vetää, vaan toki nyt piti hieman kengänkärkeä käyttää luistonestona ettei suttaa tiukkojen mutkien jälkeen yhdellä renkaalla. Toki ei se nyt niin erityisen näyttävää ajamista ollut... Jarrut pehmenivät aika kovasti välillä, vaan renkaat kompensoivat pehmenemällä vieläkin enemmän ja ne pyrkivät lukittumaan aika kovastikin kun muutaman kierroksen oli vetänyt. Vissiin parasta ennen -päiväys menossa umpeen noista Profilereista..
Eilen tuli jonkun 80km kierreltyä Ahvenistoa ympäri, joka kierroksesta on tällä kertaa videomatskua olemassa joten menee jokunen päivä kun kaveri saa niitä hieman siivottua ja laitettua tuubiin. Henu oli kellottavinaan yhdelle kierrokselle 1:43 ajan, mutta lie siellä aavistuksen parempiakin kunhan videoita tutkailee.
Auton alustakin toimi vallan mahtavasti, ei tuo kummoista lukkoakaan kaipaile kun pyrkii nyt hienosti pitämään takapään tasaisesti tiessä kiinni. Aika huolettomasti sai vetää, vaan toki nyt piti hieman kengänkärkeä käyttää luistonestona ettei suttaa tiukkojen mutkien jälkeen yhdellä renkaalla. Toki ei se nyt niin erityisen näyttävää ajamista ollut... Jarrut pehmenivät aika kovasti välillä, vaan renkaat kompensoivat pehmenemällä vieläkin enemmän ja ne pyrkivät lukittumaan aika kovastikin kun muutaman kierroksen oli vetänyt. Vissiin parasta ennen -päiväys menossa umpeen noista Profilereista..
Mertie pub & 3D
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Vähä reilu 70km tulee tästä Ahvenistolle, eli takapihalla... No joo.. Lapin mitoilla kyllä
Kemorassa olen itekki käyny muutama vuosi sitten Taunuksella, sama nelisensataa per sivu sitä tuli täältäkin matkaa. Pikkujuttu jos auto vain on ihan oikeasti kunnossa...
Kemorassa olen itekki käyny muutama vuosi sitten Taunuksella, sama nelisensataa per sivu sitä tuli täältäkin matkaa. Pikkujuttu jos auto vain on ihan oikeasti kunnossa...
Mertie pub & 3D
täällä ois ihan kävelymatkan päässä sora rata ja asvaltti rata..varttimailille on jo ehki 100km matkaa. Tän perän asvaltti rata ei vaan kovin iso ole että ei Taunus taivu kun korkeintaan kuutta kymppiä siellä http://www.youtube.com/watch?v=hhQ9M4krnjA
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Kaverilla toistakytä gigaa videota Ahvenistolta, suurin osa Taunuksella kurvailua, pari valkoisesta Caprista ja yks mökin pihalta Aulangolta
Ei oo kokonaista koostetta saanu vielä tehtyä, mutta kävin tänää kelailemassa filmit läpi ja katselin kierrosaikoja, 1:42 puolelle meni paras kun kaveri oli kyydissä ja muuten ihan järjestään melkee kaikki 1:43 ja 1:44.
Oli niin tasaisia rundeja et ei ajolinjatkaan tainnu iha mettässä olla, hajontaa tuli lähinnä ohituksista ja muutamasta hieman leveästä jarrutuksesta
Ei oo kokonaista koostetta saanu vielä tehtyä, mutta kävin tänää kelailemassa filmit läpi ja katselin kierrosaikoja, 1:42 puolelle meni paras kun kaveri oli kyydissä ja muuten ihan järjestään melkee kaikki 1:43 ja 1:44.
Oli niin tasaisia rundeja et ei ajolinjatkaan tainnu iha mettässä olla, hajontaa tuli lähinnä ohituksista ja muutamasta hieman leveästä jarrutuksesta
Mertie pub & 3D
Renkaat on 205/50R15 BFGoodrich Profiler 2, varmasti parhaat renkaat mitä mulla on koskaan missään autossa ollut. On todella hyvin pitoa ja helposti hallittavissa niin kuivalla kuin sadekelilläkin, eikä runko jousta alla juuri mihinkään. Ratarääkkiäkin näyttää sietävän hienosti, aika monta kierrosta saa vetää ennenku muuttuu semmoseksi liukkaan limaiseksi.
Joo tuo alusta on kyl aikas lailla jotain ihan muuta ku mitä Taunuksesta tulis mieleen, jos nyt jotenkin haluaisi parantaa niin etuiskarit saisi olla jäykemmät vaan eipä sillä juuri kierrosaikoihin ole merkitystä. Varsinkin auton peräpää toimii aivan mahtavasti, ei pompota eikä pyri heti suttaamaan yhdellä pyörällä.
En tosiaan tiedä minkälainen Taunuksen painojakauma on vakiona, mutta tuossa on ihan hämmästyttävän lähellä 50:50 ja varmaan kahden ukon kuormalla johonkin siihen se meneekin. Vaikuttanee sekin aika reilusti siihen ajettavuuteen...
Joo tuo alusta on kyl aikas lailla jotain ihan muuta ku mitä Taunuksesta tulis mieleen, jos nyt jotenkin haluaisi parantaa niin etuiskarit saisi olla jäykemmät vaan eipä sillä juuri kierrosaikoihin ole merkitystä. Varsinkin auton peräpää toimii aivan mahtavasti, ei pompota eikä pyri heti suttaamaan yhdellä pyörällä.
En tosiaan tiedä minkälainen Taunuksen painojakauma on vakiona, mutta tuossa on ihan hämmästyttävän lähellä 50:50 ja varmaan kahden ukon kuormalla johonkin siihen se meneekin. Vaikuttanee sekin aika reilusti siihen ajettavuuteen...
Mertie pub & 3D
Itse olen suihkinut parhaillaan matalia 1.43 sellaisella madallusjousin varustetulla kammokeulapainoisella (~70%) 150 hv etuvedolla ja 195/50R15 RS2 Hankookeilla. Hommaa Ebaystä tällainen, niin on kiva seurata aikoja eikä tarvitse videoilta kytätä
Halvempi vaihtoehto olis asentaa RaceChrono puhelimeen...
Ja sitten kun oikein hoocee rundeja lähdetään vetämään niin tietysti olisi myös viisasta jättää se 85kg apukuski varikolle
Ja sitten kun oikein hoocee rundeja lähdetään vetämään niin tietysti olisi myös viisasta jättää se 85kg apukuski varikolle
Mertie pub & 3D