Quad cam Taunus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Jos on kyydissä 5 niin siellähän on sitten jo 6
Ellei käy niin että voima yllättää ja kuljettajasta tulee matkustaja
Ellei käy niin että voima yllättää ja kuljettajasta tulee matkustaja
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Veikkaan että kiinnostaa ketään vielä vähemmän kuin se, että ajelee 6 tai 7 päällä millä tahansa normi henkilöautolla... Ainoa ettei keskipaikalla saa sitten olla turvavyötä. Toisaalta sekään ei niin haittaa kun se irtovyö aina kolisee vituraisesti ympäriinsä rataa kiertäessä...
Ja joo totta, aika harvoin tuolla on muutenkaan viittä kyydissä.
Ja joo totta, aika harvoin tuolla on muutenkaan viittä kyydissä.
Mertie pub & 3D
Kas noin leima tuli ja muutoskatsastus suoritettu
Prossat vähän kasvoi kun piti muutoskatsastaa jousitus ja mittaristo vanhojen lisäksi. Painoa inssi mittasikin 1140kg, tankki ja kaikki säiliöt täynnä että on tuo vähä lihonnut siitä mitä on tehtaalta lähtiessään ollut yks'kutosella
Inssi istui itse kyydissä ja väitti painavansa 75kg jonka vähensi tuloksesta, teki nyt tietysti oman epätarkkuutensa lopputulokseen
Jäi silti vielä viispaikkaiseksi kun tyyppihyväksynnistä löytyi vähän isompi kokonaismassa autolle. Hämmästyttävän hyvä painojakauma muuten näyttää olevan kuljettajineen, ei ihan 50-50 mutta ei paljosta heittäny. Ilman kuljettajaa arvioi että noin 600kg etu - 540kg taka.
Ainoa huomautus tuli pinnapulteista, pyöränmutterit saisivat kuulemma mennä ihan läpi niistä.
Prossat vähän kasvoi kun piti muutoskatsastaa jousitus ja mittaristo vanhojen lisäksi. Painoa inssi mittasikin 1140kg, tankki ja kaikki säiliöt täynnä että on tuo vähä lihonnut siitä mitä on tehtaalta lähtiessään ollut yks'kutosella
Inssi istui itse kyydissä ja väitti painavansa 75kg jonka vähensi tuloksesta, teki nyt tietysti oman epätarkkuutensa lopputulokseen
Jäi silti vielä viispaikkaiseksi kun tyyppihyväksynnistä löytyi vähän isompi kokonaismassa autolle. Hämmästyttävän hyvä painojakauma muuten näyttää olevan kuljettajineen, ei ihan 50-50 mutta ei paljosta heittäny. Ilman kuljettajaa arvioi että noin 600kg etu - 540kg taka.
Ainoa huomautus tuli pinnapulteista, pyöränmutterit saisivat kuulemma mennä ihan läpi niistä.
Mertie pub & 3D
Noh totta siinä oli toinen puoli, aika kusisethan ne on. Noiden lippavanteiden kanssa ei voi käyttää edes sellasia pitkäholkkisia muttereita, joihin olen tähän asti aina luottanut. Edessä pultit on orkkikset ja takana Sierran 10mm orkkista pidemmät, vaan on siellä sitten 6mm spaceriakin vetarin ja rummun välissä. Voisihan ne vaihtaa niin on hyvä, jos tilais samalla 20kpl niin saisi kierroksen aina reising-tapahtumissa mukana kulkevaan varavetariinkin...
Mertie pub & 3D
Menipäs hienosti... Vaihdoin kemppispoolin takas paikalleen ja pumppasin perään 85W140 öljyt ja asensin toiset renkaat paikalleen. Eteen 195/50R15 ja taakse 195/65R15, tuli aika hassun näköinen kun takana on hirmu läskit. Koeajolenkillä pamahti sitten taas vetoakseli poikki, kitkaa tais tulla aavistus liikaa..
Prkl alkaa vaan varavetarit loppumaan. Kellään hajonneita pikkuperiä lojumassa..?
Prkl alkaa vaan varavetarit loppumaan. Kellään hajonneita pikkuperiä lojumassa..?
Mertie pub & 3D
Prkl mennään sitten lukottomana ja ajellaan vähän rauhallisemmin niin kauan kun keksii jotain järkevää tilalle... Melko miinaksi osoittautui tuo "spooli". Mahatauti piti pedissä muutaman päivän niin eilen aamulla aloin vaihtamaan vetoakselia ja näemmä se katketessaan vääntyy niin rajusti että se murjasee rikki myös jotain välityksen rungosta... Ja joka tapauksessa ei ole selvä pelkän vetarin vaihdolla, pahimmassa tapauksessa koko runko katkeaa ihan atomeiksi, nähny semmosestakin joskus kuvan. Kippasin kyllä sitä 85W140 öljyä sinne sisään jos se vähän helpottaisi tasauspyörästön tuskaa. Vaikka vaikuttaahan se vääntöä sinänsä kestävän.
Päästiinpä cruisailemaan illalla, vaan Ahvenistolla ei kovin näyttäviä ajolinjoja pääse vetämään. pöh. Täytyy sitten vaan koittaa mittailla kierrosaikoja :?
Päästiinpä cruisailemaan illalla, vaan Ahvenistolla ei kovin näyttäviä ajolinjoja pääse vetämään. pöh. Täytyy sitten vaan koittaa mittailla kierrosaikoja :?
Mertie pub & 3D
Kirjotinkin jo toiselle foorumille, ettei tuossa oikein halpaa, helppoa tai nopeaa ratkaisua ole. Halpa on nyt kokeiltu, toinen vaihtoehto olis väkerrellä jostain muusta sopiva akseli paikalleen, aihion se vaan vaatisi. Takapihalle toki tuli just kannesta laho Vanette, jossa sattus oleen just passelin levyinen kitkalukollinen akseli Taunukseen joka olisi kohtuu helppo ylätukivarsia myöten sommitella paikoilleen, vaan 4,625:1 välitys taisi tiputtaa senkin idean roskalaatikkoon saman tien. Kolmas vaihtoehto on sitten pistää tuohta tarpeeksi tiskiin että saa Atlakseen kunnollisen toimivan lukon ja ajelee sitten sillä tyytyväisenä...
Mertie pub & 3D
jeddah kirjoitti:Kirjotinkin jo toiselle foorumille, ettei tuossa oikein halpaa, helppoa tai nopeaa ratkaisua ole. Halpa on nyt kokeiltu, toinen vaihtoehto olis väkerrellä jostain muusta sopiva akseli paikalleen, aihion se vaan vaatisi. Takapihalle toki tuli just kannesta laho Vanette, jossa sattus oleen just passelin levyinen kitkalukollinen akseli Taunukseen joka olisi kohtuu helppo ylätukivarsia myöten sommitella paikoilleen, vaan 4,625:1 välitys taisi tiputtaa senkin idean roskalaatikkoon saman tien. Kolmas vaihtoehto on sitten pistää tuohta tarpeeksi tiskiin että saa Atlakseen kunnollisen toimivan lukon ja ajelee sitten sillä tyytyväisenä...
Ei se lukko takaa että akselit kestää.
Itsellä on menny kahdet Iso-atlas vetoakselit solmuun, lukon kanssa (Quife 16 boorinen ATB ja ZF S75).
Harmittaa kun ei tullu ostettua kaks talvea sitten 18 boorisille vetoakseleille tarkoitettua lukkoa, tosin nyt ei oo hajonnu mitään. Jos haluaa kestävämpiä vetoakseleita, kannattaa ottaa yhteyttä =>
http://www.sorvaamokarpiola.fi/
Ootko kokeillu 3.09 välitystä? Itsellä se mitään ei oo hajonnu ja suht ok kokonais välitykset.
Tai noh... Ykkönen vois olla lyhyempi ja 5-vaihde harvempi tai sitten jostain hankittava 6-vaihde .
Muuten suht. ok.
Hiasessa olis vakiona vähän kestävämmät kamat, mutta kyllä Iso-Atlas kestää sen 500 heppaa asfalttiin jos sulla vaan on 18 booriset vetarit. Muistaakseni myynnissä oli se Gr4 Iso - Atlas 18 boorisilla vetareilla ralli käyttöön
siellä luki että kestää 500 pollea.
EDIT: http://www.motorsport-tools.com/fully-f ... 67786.html
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!