Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
jeddah kirjoitti:Halvempi vaihtoehto olis asentaa RaceChrono puhelimeen...
Ja sitten kun oikein hoocee rundeja lähdetään vetämään niin tietysti olisi myös viisasta jättää se 85kg apukuski varikolle
Normi puhelimen gepsi pelaa hertsin taajuudella, eli ei voi oikein kovin tarkoista puhua. Tai sitten pitää olla lisäpalikka joka maksaakin jo reilusti yli tuon lap timerin. Toki Race Chronolla saa nopeusdataa sun muuta. On tuo itselläkin ollut rinnakkain, useita kymppejä heittää kierrosajat milloin mihinkin päin ja huippuja tallentanut parhaillaan liki 190, vaikka taitaa todelliset jäädä noin 160. Kiva lelu, mutta tarvitsisi paremman gepsin
Pitäähän ny kartturi olla, muuten jäisi paljon hyvää dialogia incareista pois Sitä paitsi niin kauan kun kaveri kierti radan mä (~85 kg) kyydissä ensi yrittämällä tuolla autolla 0,5 s nopeammin mitä itse yksin päässyt monen tunnin tahkoamisella. Niin luulen ettei se kartturi vielä pahasti rajoita
Miltä kohdalta tuo nopea kierros löytyy? Olen puhelinnetin perässä reissussa, niin ei pysty latailla noin pitkää pätkää rajallisella kaistalla Jossain 3.30 jälkeen ainakin kummasti katoaa jokunen auto edestä.
Itse kiersin viime viikonloppuna ennätyksen 1:42.7 ja taas kaveri kyydissä. Luulen kyllä, että 1:41 puolelle nipistäminen on jo tiukkaa. Mutta jatketaan harjoituksia, hauskaahan tämä
Hyvin se menee. Itsekkin tuli ennätystä viime viikonloppuna korjailtua ja nyt meni 1:41.57. Pari oli noissa 6 loppuisissa ajoissa, jokunen 7 loppuinen ja monta hyvin matalaa 1:42 peräkkäinkin. Viileästä kelistä tykkää oma kalusto. Kumpi pääsee ensin alle 1:40? Joitain temppuja on hihassa..
Millasilla renkailla ajatte? Leveys? Siellä vaikuttaa todella paljon renkaiden pito, teho ei niinkään paljon muuta aikaa...... välityksillä on myös paljon merkitystä..
Ratasliksit auttais varmaa meikälläki aika reilusti, seuraavan kerran ite tosin menen radalle vasta fomocossa eli hetken joutuu vielä odottelemaan.. Jos koittas särkee sen 1:40 jättämällä johonkin vetoon apukuskin rannalle
Tollaset kun laitat aika paranee ainakin pari sekkaa... jos vaan leegot kestää sisällä.... On vaan tuo ahvenisto niin paljon kiinni painosta, jarruista ja pidosta...
Mulla ei kestä leegot sisällä jos tollaset renkaat laitan voisin vaikka melkein lyödävetoa.....
Jos kestäis tulis todella kova aika Pitäis myös vaihtaa perävälitystä johonkin 3.75 perään että vois käyttää muitakin vaihteita kuin 1,2 ja 3... eipä ahvenistolla taida nopeus paljon yli 160 nousta... joten saisin tolla välityksellä myös nelosen käyttöön. Ei meinaan paljon muuta vaihta sillon viimeeks kun kävin siellä kuin 1 ja 2 käyttää... (1~70km/h 2 ~ 120kmh 3~ 160km/h 4~ 197km/h 5~ 255...) Myös jäykkä jousitus ja mataprofiiliset renkaat autta asiaa..
Renkailla keulimalla toki saa ajasta pois. Itsellä ainakin täytyy olla jotain säädyllisen hintaista joka kestää ajaakkin. Sitten vielä jos kunnon liimarengasta alle laitetaan niin kaikki alkaa taipua ja hajota. Alustan kanssa ropleemaa jo nyt, kun kynäjousitolppia ei raaski ja riittävän jäykkyyden loihtiminen muuten on haastavaa. Vielä kun vetopitoakin pitäisi olla.
Välitykset taitaa harvassa vakioautossa osua kovin hyvin kun ovat niin pitkät. Itsellä ajovaihteita on 2 ja 3 sekä pääsuoralla ehtii hetkeksi 4. Saa jo olla jonniin verran voimaa, että edes 180 ehtii kelata.
Mitä painoon tulee, niin yhdessä kehitysvälissä hukattiin ilmastoinnin kompura, akusta kymmenkunta kiloa, apukuski ja 2/3 tankkia bensaa niin saatiin alta sekunti pois kierrosajasta. Tiukassa tuo reilut puolitoista voi itsellä olla, mutta huvin ja urheilun vuoksi tätä touhutaankin, eikä tietty haittaa jos vaikka jotain oppii matkalla. Alusta ainakin on kehno, niin se jo jeesaa eikä jarruissakaan hurraamista
180km/h saavutti virittäjissä ahvenistolla tollaset 500 heppaset auton katuslickseillä... joten noihin nopeuksiin ei ole mitään asiaa... joku 150-160 on varmaan sellanen suora nopeus. mutta todellä hyvillä jarruilla voi saada pari kilsaa lisää huippunopeutta. Muutenkin niin mutkainen toi ahvenisto, että renkailla saa sen 1-2 paremman kierroksen. Itsellä hajoaa ainakin laatikko ja vetarit jos kunnon slickit laittaa alle... mutta jos ei oo tehoa niin ei siellä "kait" mitään hajoa kun ei lyö tyhjää. Mutta mutkat pystyy sitte ajamaan paljon kovempaa.
Siihen vauhtiin pääsuoran päässä vaikuttaa melkee eniten miten lujaa pystyy kanttaamaan sen kurvin ennen sitä...
Muuten olen stefan linjoilla minäkin, tämä auto on melkoinen kokoelmateos purkuautoja, tein-ite-ja-säästin kokeiluja, telalla maalausta ja roskista kaivettuja renkaita että taidan jatkaa ihan samalla meiningillä...
Penkit taidan ottaa sovitukseen gt Mondeosta kun se otti ja levitti moottorinsa motarille, jos niihin saisi kipin jotenkin väsättyä...