Quad cam Taunus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Naputtele kaks sivua taaksepäin ja skrollaa tokavikaan viestiin, siinä on Taunusta lippoineen edestä ja takaa...fidel kirjoitti:olisko tällaisesta lipasta kuvaa kun se on autossa kiinni.
Mertie pub & 3D
Tuosta istuvuudesta, jeddahilla vissiin vähän mutrullaan keula tai jotain siinä oli ettei se täysin istu siihen
Mulla ihan tehdaskunnossa ja tänään asentelin tuota niin totesin et jos tilaatte näitä lippoja ja haluatte sen istuvan viimisen päälle niin tilatkaa hivenen hennompana kun mitä minun ja jeddahin lipat, nää on senverta jämäkkiä ettei taivu ihan niin nätisti täysin kiinni koriin tuosta lokarin ja etu hiekkapellin välisestä mutkasta.
Mulla ihan tehdaskunnossa ja tänään asentelin tuota niin totesin et jos tilaatte näitä lippoja ja haluatte sen istuvan viimisen päälle niin tilatkaa hivenen hennompana kun mitä minun ja jeddahin lipat, nää on senverta jämäkkiä ettei taivu ihan niin nätisti täysin kiinni koriin tuosta lokarin ja etu hiekkapellin välisestä mutkasta.
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
Iha villi meininki näky videolla olevan, aika saman näköstä menoa ku ite pöllyttelen tolla (väärän merkkisellä) projektilla iltojen päätteeksjeddah kirjoitti:Ei tainnut täältä kerholta olla tuttuja eilen illalla Lahdessa cruisingissa. Taunus oli sille suunnitellussa tehtävässä, nakki paloi ihan komiasti ja yleisö tykkäsi
Vaihdoin viime kesänä radalla damagea saaneet 14" aluille ja virittelin hieman jarruja. Onnistui hienosti, pystyi pitämään paikoillaan, ei tarvinnu ku vähä kääntää takaa kenkiä irti rummuista eikä ne pidä enää yhtään
Hitto että on hyvä fiilis kun vehkeet toimii eikä tarvi sääliä yhtään..
Se on kyllä hieno fiilis ku saa vaa antaa mennä ja revittää nii paljo ku auto vaa jaksaa laulaa
.. hienompi fiilis se on kun sen saa pysymääs lapasessa, eikä vain pyöri kuin hullu kumit palaen edestakaisinDrifter_ kirjoitti: Iha villi meininki näky videolla olevan, aika saman näköstä menoa ku ite pöllyttelen tolla (väärän merkkisellä) projektilla iltojen päätteeks
Se on kyllä hieno fiilis ku saa vaa antaa mennä ja revittää nii paljo ku auto vaa jaksaa laulaa
-Pori Connection-
Joo myönnetään, tuo kaipaa vielä kovin paljon reenaamistazmuli kirjoitti:.. hienompi fiilis se on kun sen saa pysymääs lapasessa, eikä vain pyöri kuin hullu kumit palaen edestakaisin
Nyt on sitten isommat suuttimet kiinni, tyhjensin CRSC:n foorumin myytävänä -osion 4wd Cosworthien sinisistä vakiosuuttimista ja työnsin niistä kuusi Taunukseen esivastusten kanssa. Suuttimien vaihto meni ihan näppärästi, mutta sitten meinasi mennä haastavaksi, auto pärähti kyllä jotenkin käyntiin niillä, alkoi pätkimään pahasti ja hetken johtosarjaa sörkittyäni ei käynyt enää yhtään mitenkään. Lisäksi tuo jeesuksen vanha akku oli niin sökö ettei autoa pitkään starttailtu.
Avuksi kävin ostamassa ihan UUDEN akun, tulpanjohdot ja tulpat. Tulpanjohtoja irrottaessa huomasin yhden kuudesta imusarjan o-renkaasta lepäävän sylinterikannen päällä suuttimien vaihdon jäljiltä. :? Olin yhtä tulppaa joskus pyöritellyt ja todennut kärkivälin olevan ookoo, mutta nyt kun ruuvasin kaikki irti niin eiköhän nuo kypsiä ole...
Pärähti käyntiin varsin vaivattomasti jo nuo koijaamalla, vaan ei se silti kovin nätisti käynyt. Räpläsin taas johtosarjaa, ja sain aika tärskyn kiekkamittarille menevästä johdosta, samalla kone alkoi röpöttää pahemmin. Tulipas ahaa-ilmiö, sieltä puolan miinusjohdosta tulee siis aika suurtakin jännitettä... Sytkäboksi irti ja johtimia erilleen toisistaan, ja jopas alkoi käydä tasaisesti. Ei nyt ihan täydellinen tullut, aikamoista piikkiä tulee vieläkin yläkierroksilla. Täytyy vielä kerran kaivella irti se ja upottaa koko johdinpaketti epoksiin, josko sitten...
Ajelemaankin pääsi vähäsen, kylläpäs se kiertää huomattavasti terveemmin sinne viiden tonnin päälle. Vähän päälle kuuden tonnin vaan tuo kierrosten piikittely tökkii jo rajoitinta päälle... Pari kiihotusta sain tehtyä niin että datalogista erottaa mitä moottorissa tapahtuu, tie vain oli niin märkä että kakkosvaihteella ampuu saman tien persauksen sivulle. 4000-5500rpm kävi edelleen hieman laihanlaisella, siinä ylärajan siirtymäkohdassa suuttimien käyttöaste sentään jäi 70-75% joten nyt alkaa soppaa tulemaan tarpeeksi. Tuosta voisi jo arvioida mitä tuossa kohtaa olisi tehoakin, suuttimet kun ovat siis 6 x 320cc.. Ehkäpä tuon vehkeen kohta kehtaisi viedä penkitettäväksi..
Mertie pub & 3D
Eipä siinä oo ihmeempää nähtävää jos vaan hitaasti valuttelee jarrun kanssa tai vetää jotain sladia isolla tyhjällä pihalla.. ei vaan tommosilla tehoilla hirveitä savuja sillee tule, parempi vaa viskoa järjettömästi minne sattuu vauhdin kanssa ni yleisö saa savua ja meteliäzmuli kirjoitti:.. hienompi fiilis se on kun sen saa pysymääs lapasessa, eikä vain pyöri kuin hullu kumit palaen edestakaisinDrifter_ kirjoitti: Iha villi meininki näky videolla olevan, aika saman näköstä menoa ku ite pöllyttelen tolla (väärän merkkisellä) projektilla iltojen päätteeks
Se on kyllä hieno fiilis ku saa vaa antaa mennä ja revittää nii paljo ku auto vaa jaksaa laulaa
Voi ne taitoajot jättää muihi tilanteisii
No tuokin on totta...
Eilen sain auton pelaamaan vaihteeksi ihan kunnolla, pätkimisvika oli lopulta niinkin yksinkertainen kuin maadoitus. En tajunnut, etten ollut maadoittanut puolien runkoa mihinkään, ne oli vain pultattu kiinni muoviseen lämppärin koteloon. Se teki vähän häröä kampuran asentosignaaliin... Vielä se vähän häröilee mutta parempaan suuntaan mennään..
Eilen sain auton pelaamaan vaihteeksi ihan kunnolla, pätkimisvika oli lopulta niinkin yksinkertainen kuin maadoitus. En tajunnut, etten ollut maadoittanut puolien runkoa mihinkään, ne oli vain pultattu kiinni muoviseen lämppärin koteloon. Se teki vähän häröä kampuran asentosignaaliin... Vielä se vähän häröilee mutta parempaan suuntaan mennään..
Mertie pub & 3D
Ai niin, kävin toissapäivänä myös puntarilla kun piti kaveri hakea NCC:n koneasemalta Villähteeltä, rekkavaaka näytti 20kg tarkkuudella auton painoksi 1040kg ilman kuskia, kyydissä olevine romuineen ja puolella tankilla re85:sta.
Edelleen jotain ihmeellistä häröä se tekee n. 2700rpm kohdalla ja siitä noin tuplat ylöspäin... Vetää kyllä niiden yli ihan sujuvasti, mutta joskus jytkyttää putkessa vähän ikävästi, varsinkin jollain nelosvaihteella jos vedättää siellä 5500rpm niin ei se ihan sähäkästi enää hyppää sen kierrosalueen yli...
Parina päivänä muuten tullut sitten kilsoja viitisensataa... Hitto että on nautinnollinen ajaa pikku mutkateillä
Paras mitattu keskikulutus muuten ollut 12,7l/100km, eikä sekään ihan mahdottoman rauhallisella ajolla, tosin oli ennen suuttimien vaihtoa. Aika pihi perus bensakone saa siis olla että tuon pieksee kilsakustannuksiltaan...
Edelleen jotain ihmeellistä häröä se tekee n. 2700rpm kohdalla ja siitä noin tuplat ylöspäin... Vetää kyllä niiden yli ihan sujuvasti, mutta joskus jytkyttää putkessa vähän ikävästi, varsinkin jollain nelosvaihteella jos vedättää siellä 5500rpm niin ei se ihan sähäkästi enää hyppää sen kierrosalueen yli...
Parina päivänä muuten tullut sitten kilsoja viitisensataa... Hitto että on nautinnollinen ajaa pikku mutkateillä
Paras mitattu keskikulutus muuten ollut 12,7l/100km, eikä sekään ihan mahdottoman rauhallisella ajolla, tosin oli ennen suuttimien vaihtoa. Aika pihi perus bensakone saa siis olla että tuon pieksee kilsakustannuksiltaan...
Mertie pub & 3D
Säätelin taas vähän moottoria - Pakko oli tulla lisää voimaa kuin taikaiskusta kun paikat alkoi räjähtelemään
Kävin RsPeten pihalta purkamassa parin varaosia, auto vielä nippuun ja uusi rengaskierros väänneltävä niin pääsee illalla polttamaan nakkia Lahden cruising-iltamiin.
Kävin RsPeten pihalta purkamassa parin varaosia, auto vielä nippuun ja uusi rengaskierros väänneltävä niin pääsee illalla polttamaan nakkia Lahden cruising-iltamiin.
Mertie pub & 3D
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi