Sivu 1/3

Taunus 2.8v6-77

Lähetetty: 31 Loka 2007, 13:45
Kirjoittaja Rostyle
Rupesin nyt kirjoittelemaan Taunusprojektistani vaikka en tiedä tuleeko siitä mitään ,Tästä kirjoituksesta meinaan..Eli maaliskuussa 2007 hankin 2.0v6 Taunuksen vuosimallia 1977. Auto on tollanen Kawasakin vihreää lähellä oleva väriltään ja 2 ovinen. Sisusta oli vihreä, lattiamatto,ovipahvit ja penkitkin.Sisustan vaihdoin ensimmäiseksi. Sisustan osti pois nimimerkki Astriel. Ensin löysin varastosta mustat
s-Taunuksen oviverhoilut,jäivät joskus kun purin kyseisen auton. Sitten hankin mustan lattiamaton nimimerkiltä Roitsukainen. Takapenkit,mustat gxl:n hommasin nimimerkiltä jryti.3korisen keskikonsoli tuli klubilaiselta minkä nimimerkkiä en nyt muista.Opel Kadett gsi.n etupenkit pelastin paalituomion saaneesta Kadetista. Ostin sitten varaosa-autoksi 82 2.0 ohc taunuksen mistä otin projektiini ison atlas taka-akselin,tekniikan myin nimimerkille joupa kuten myös Taunus 1.6gx:n.Löysin myös varastosta 2kpl takalasinritilöitä ja meinasin sellasen laittaa paikalle koska Taunuksesta on tarkoitus tehdä kasarityylinen auto. Käydessäni kaverin autoromuttamossa löysin sieltä Taunuksesta toisen isonatlaksen ja alkuperäisen kumisen takaspoilerin. Spoileri on herättänyt monenlaisia mielipiteitä,toinen puolesta ja toinen vastaan. Eikös 80luvun autossa kuulu olla ajanmukaiset aluvanteet? sellaiset ostin nimimerkiltä tauno82 wolfrace 13" alut. Vaihdelaatikon 5vaihteinen xr4 Sierran laatikon ostin Ford mieheltä Haminasta. 2.8i (k_jetronic) moottorin ostin kaverilta joka laittoi Sierra xr4*4:n efi moottorin.Spax Madallusjouset tilasin rallyracesta. Kirkkaat etuvilkut Miva_carista. Kuten huomaat on projektin alku ollut osien hankkimista ja vain sisusta on koottuna ja spoikka ja ritilä laitettu kiinni ja tietysti vanteet myös.Seuraavaksi olis tarkoitus purkaa kone ja katsoa mitä on syönyt ja viedä kannet koneistettaviksi. Perä ja tukivarret hiekkapuhaltamoon ja sitten nailonpuslia paikoilleen niin luulis tulevan takapää tukevaksi. Meinasin vaan nailonia laittaa tukivarren perän
puolisiin päihin. Jatkan tästä kun projekti edistyy....

Lähetetty: 31 Loka 2007, 22:30
Kirjoittaja Jannu
Sisusta oli vihreä lattiamato :D

Lähetetty: 31 Loka 2007, 23:14
Kirjoittaja Rostyle
Jannu kirjoitti:Sisusta oli vihreä lattiamato :D
Heh painovirhepaholainen.....täytyy korjata jos se sinua noin häiritsee.. :D

Lähetetty: 03 Marras 2007, 00:45
Kirjoittaja Mois
Ostelin sama tanea :D . uus perä oli kuulemma jo hommattu?Mikä perä lienee alla? Konepellillä scooppi?

Lähetetty: 03 Marras 2007, 01:52
Kirjoittaja TaunusTomi
melkosen seksikkään värinen yksilö 8)

Lähetetty: 03 Marras 2007, 09:20
Kirjoittaja Rostyle
Pikkuperä on vielä paikalla ja mukana tullut myös samanlainen.....Ja pahka löytyy :wink:

Lähetetty: 03 Marras 2007, 09:21
Kirjoittaja Rostyle
Toi väri jakaa kivasti noita mielipiteitä puolesta ja vastaan :D

Lähetetty: 03 Marras 2007, 11:27
Kirjoittaja TAU80
Tipitii kirjoitti:Toi väri jakaa kivasti noita mielipiteitä puolesta ja vastaan :D
Mulla tulee mieleen aina joku, teinicorolla tosta väristä, siihen autoon se ei sovi, mutta tähän Taunukseen se sopii oikein miellyttävästi. Sisustan väri on kyllä loistava, onko Taunukseen saannu tuollasia vinyylisiä, punasia tai valkosia ovipahveja ikinä? Ite tarttisin sellasseet, ruskeet ei oikein sovi siniseen autoon.

Lähetetty: 03 Marras 2007, 19:41
Kirjoittaja Mois
Laita vaan PU-puslat joka paikkaan, eikä mitään nailonia! Pu sentään joustaa vähän, mutta on kuitenkin todella jämäkkää tavaraa. Omaan taneen laitoin kaikki uudet PU-puslat ja kyl on nyt tosi jämäkkä. Ei perä pompi yhtään vaan alkaa kumi lyömään tyhjää tehottomallakin koneella :D :D

Lähetetty: 29 Joulu 2007, 18:00
Kirjoittaja Rostyle
No niin..hieman tekstiä taas. Osia on hommattu lisää mm:paremmat kannet moottoriin,imusarja,kaasutin,ilmanputsari,3.0gt caprin jäähdytin,vauhtipyörä,kytkin kaikki edellämainitut osat löytyi Tuhnukselta ja peltipakosarjatkin tuli hankittua. Mikä mahtaa olla se päivämäärä kun saa noi kaikki laitettua paikoilleen Taunukseen. Taunuksesta jää 2.0v6 moottori ja 4vaihteinen laatikko ylimääräiseksi jos jotain kiinnostaa,voi kysellä.

Lähetetty: 09 Helmi 2008, 17:23
Kirjoittaja Rostyle
No niin,nyt vihdoin koitti se päivä kun Taunuksesta lähti kone ja vaihteisto pois.
Jos seuraavaksi ottais etuakseliston irti ja purku,hiekkapuhallus/maalaus.uudet puslat jne .....
uudet spaxin jouset on jo mutta iskarit tarttis vielä hankkia. Konehuone pitäis maalata kai mustaksi
mutta minkäväriseksi tekniikan sitten maalais? Gt Cortinan etupenkit tuli hommattua ja ne täytyy,
verhoilla kokomustaksi.
Mutta siinä kaikki tälläkertaa.....

Lähetetty: 09 Helmi 2008, 17:31
Kirjoittaja Sultzi
Kun en noita kutosen laatikoita ole tutkinut, niin onko siinä lootassa irtonainen kytkinkoppa? Ja voitko ottaa vähän mittoja siitä laatikosta?

Lähetetty: 09 Helmi 2008, 17:34
Kirjoittaja Rostyle
Täytyy katella sitä kun tallille menen mutta luulen että on irroitettava kytkinkoppa.
se on muuten samalaatikko kun 2.0 ohc.n laatikko eli samat mitat....

Lähetetty: 09 Helmi 2008, 17:45
Kirjoittaja Sultzi
Haluan silti siitä muutaman mitan, jos voit ottaa?

Eli kytkinkopan ulkoreunasta (joka menee moottoria vasten) mitta kytkinakselin päähän, samasta kohtaa mitta kytkinakselin boorin alkuun, samasta kohtaa mitta kytkinakselin boorin loppuun. Onnistuuko? :P

Lähetetty: 21 Maalis 2008, 12:18
Kirjoittaja Rostyle
Nyt taas projekti meni vähän eteenpäin,konehuone maalattu mustaksi.
Etuakseli ja perä irroitettu maalausta ja uretaani puslia varten.
Taunus on ilman akseleita nyt odottamassa et sais takapäähän vähän peltiä.
Kaaret,takahiekkapelti ja kuskinpuolelle pyöräntaakse uusi ulko ja sisäpelti.
Varapyöränsyvennys tekee samalla tilaa tuplaputkille.
Vanha moottori ja vaihdelaatikko on jo myyty Joupalle laitetaan se mun entiseen
1.6gx Taunukseen kesän aikana.