Ford taunus wagon, taas mulla tämä! :D
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
monologi senkuin jatkuu
nyt on bensapumppu pohjassa, bensalinjat kaikki liitettyinä ja konehuoneesee asennettuna paineistusta vaille, pitäis vaa hommata uus pensapumppu, vanha on näköjään mennyt jumiin 1.5vuoden säilytyksessä, vaikka kuinka hakkas nii ei lähteny enää pyörimään. Pistin samalla uudenbensatankin paikoilleen.
enään nämä nii pääsis starttailee.
-vesipumppu
-termari
-syyläri kiinni
-kaasuläpät
-ilmanputsarit
-etujarrusatulat kiinni + ilmaus
-uuden bensapumpun vaihto ja testaus että liittimet pitää
-megasquirttiin vielä muutamia johtoja
-jakaja paikoilleen.
se alkais olee nyt pienestä kiinni
konehuonetta
nyt on bensapumppu pohjassa, bensalinjat kaikki liitettyinä ja konehuoneesee asennettuna paineistusta vaille, pitäis vaa hommata uus pensapumppu, vanha on näköjään mennyt jumiin 1.5vuoden säilytyksessä, vaikka kuinka hakkas nii ei lähteny enää pyörimään. Pistin samalla uudenbensatankin paikoilleen.
enään nämä nii pääsis starttailee.
-vesipumppu
-termari
-syyläri kiinni
-kaasuläpät
-ilmanputsarit
-etujarrusatulat kiinni + ilmaus
-uuden bensapumpun vaihto ja testaus että liittimet pitää
-megasquirttiin vielä muutamia johtoja
-jakaja paikoilleen.
se alkais olee nyt pienestä kiinni
konehuonetta
matalan pudjetin kulkineet...
nyt olis uus bensapumppu ostettu
eilen asentelin termarin ja jarrut tuli myös asennettua ja ilmattua, testasin myös frendin 17" vanteita, mitkä on ihan liian sirot ja ison näköset ja nostaa auton taivaisiin niinkuin näkyy
myös kokonaiskuva
konehuoneesta puuttuu enään vesipumppu, joka on jo tilattu, virranjakaja ja öö venttiilien välyksien säätö
muutamia johtoja vois laittaa nätimmin kuva
ei ihan kerkiä crsc:n ratapäiville lauantaiks nippuu, mutta eiköhän se tästä ensviikolla starttaa.
eilen asentelin termarin ja jarrut tuli myös asennettua ja ilmattua, testasin myös frendin 17" vanteita, mitkä on ihan liian sirot ja ison näköset ja nostaa auton taivaisiin niinkuin näkyy
myös kokonaiskuva
konehuoneesta puuttuu enään vesipumppu, joka on jo tilattu, virranjakaja ja öö venttiilien välyksien säätö
muutamia johtoja vois laittaa nätimmin kuva
ei ihan kerkiä crsc:n ratapäiville lauantaiks nippuu, mutta eiköhän se tästä ensviikolla starttaa.
matalan pudjetin kulkineet...
Oon nähny Ostos-Tv:n mainoksessa että kun on Motoruppia koneessa,tanari kirjoitti:enää puuttuu 2vesiletkua ja vesipumppu.. megasquirttiakaan ei pääse vielä testaamaan kun ei kehtaa käynnistellä ilman vesiä
niin ei tarvi edes öljyä,vettä vaan vähän letkulla avoimesta öljypohjasta sisään
Taunus Maximus =)
kävin tossa jo heti aamusta virittelee konepellin paikoilleen ja maskin
näyttää siltä kuin ennenkin
vielä kun sen vesipumpun sais, nii pääsis laittaa syylärin paikoilleen.
öljyt ja jäähdytinesteet
sit mega kiinni liittimeen ja kattoo lähteeks käyntiin
näyttää siltä kuin ennenkin
vielä kun sen vesipumpun sais, nii pääsis laittaa syylärin paikoilleen.
öljyt ja jäähdytinesteet
sit mega kiinni liittimeen ja kattoo lähteeks käyntiin
matalan pudjetin kulkineet...
ei jaksa, 26päivä pitäis dynottaa ja auto on vielä tallissa
pitäis laittaa
laturi ostaa ja asentaa + hihnoittaa
kiinnittää ruiskun valmiiksi tehty johtosarja konehuoneen puolella
tehdä virranjakajaan johdotus puolalle + ms:n välille
tehdä pakoputkisto pakosarjoilta taka-akselin ylitykseen asti, se ylitys on valmiina, samoin takapönttö.
johdottaa flekti releineen ja laittaa sille katkasin sisälle
kiinnittää syyläri paremmin kun nippusiteillä.
kiinnittää nopeusmittarin vaijeri
kehitellä joku ilmanputsari
kiinnittää startille + kaapeli
kiinnittää akun maadotuskaapelit
öljytikun putki paikoillee
öljyt ja jäähdytin nesteet.
siinä ne suurimmat, sitten vaa megasquirtti kii ja kattoo miten käynnistyy ja mikä menee vituiks, vai käynnistyykö ollenkaan
pitäis laittaa
laturi ostaa ja asentaa + hihnoittaa
kiinnittää ruiskun valmiiksi tehty johtosarja konehuoneen puolella
tehdä virranjakajaan johdotus puolalle + ms:n välille
tehdä pakoputkisto pakosarjoilta taka-akselin ylitykseen asti, se ylitys on valmiina, samoin takapönttö.
johdottaa flekti releineen ja laittaa sille katkasin sisälle
kiinnittää syyläri paremmin kun nippusiteillä.
kiinnittää nopeusmittarin vaijeri
kehitellä joku ilmanputsari
kiinnittää startille + kaapeli
kiinnittää akun maadotuskaapelit
öljytikun putki paikoillee
öljyt ja jäähdytin nesteet.
siinä ne suurimmat, sitten vaa megasquirtti kii ja kattoo miten käynnistyy ja mikä menee vituiks, vai käynnistyykö ollenkaan
matalan pudjetin kulkineet...
Tuutko Apianlahdelle ko. Tanella?tanari kirjoitti:viikon starttailujen jälkeen se käy.
oli pieniä.. heh.. ongelmia käyntiinlähdön kanssa, kipinä puoli vittuili kun olen vähän käsi noiden härvelien kanssa, no nyt toimii.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
saas nähdä, tänään kävin vähän säätelemässä laihemmalle tota, nyt on 3ms suuttimien aukiolo ja 2suihkutusta /kierrosMois kirjoitti:Tuutko Apianlahdelle ko. Tanella?tanari kirjoitti:viikon starttailujen jälkeen se käy.
oli pieniä.. heh.. ongelmia käyntiinlähdön kanssa, kipinä puoli vittuili kun olen vähän käsi noiden härvelien kanssa, no nyt toimii.
katsotaan miten saan ton toimimaan, leimaahan tossa kyllä on.
ja putkistokin on valmis ja ilmanputsarit paikoillaan, melkeen vois lähtee huomenna säätelee vähän tiellekkin.
matalan pudjetin kulkineet...
noniin,, oli liian pienet suuttimetkin tässä välissä yms pientä säätöä tän megaruutan kanssa on ollut.
nyt sain kuitenkin 300cc matalaohmiset suuttimet 4.7ohm 25w vastuksien kanssa paikoilleen ja alkoi soppa riittämään, tuntuu että vetää ihan pirusti paremmin kuinse vanha 2.8 samalla nokalla ja lähestulkoon samoilla spekseillä.
huomena jos jatkais säätelyä.
nyt sain kuitenkin 300cc matalaohmiset suuttimet 4.7ohm 25w vastuksien kanssa paikoilleen ja alkoi soppa riittämään, tuntuu että vetää ihan pirusti paremmin kuinse vanha 2.8 samalla nokalla ja lähestulkoon samoilla spekseillä.
huomena jos jatkais säätelyä.
matalan pudjetin kulkineet...