Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

29.3 Taunus on päässyt maalattuna takaisin rakentelutalliin! Nyt pitäisi alkaa etsiä puuttuvaa kipinää ja alkaa pikkuhiljaa kasamaan autoa.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

2.4 aloin kasaamaan autoa, tarkoitus oli viedä osia tallille ja vähän kattella mistä aloittaisi. Loppujen lopuksi melkein kaikki listat ja merkit laitoin paikoilleen. Homma jatkuu lähipäivina.

PS. Hitto että toi uusi väri on mun mielestä hieno, etenkin sitten kun listat ja muut vermeet on lopullisesti paikoillaan!
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

3-5.4. Auton kasailua. Kipinä löytyi, älkää vaan kysykö mistä. Aloitin etsintäprosessin nykimällä johtoja ja löysin yhden katkenneen johdon ja sen sielunelämää tutkiessani auto lähtikin käyntiin, mainittakoon että katkenneella johdolla ei ollut mitään tekemistä sytytyksen kanssa. Aikaisemin mainitsemani jarrupääsylinteri on kunnossa (kerkesin ostaa uuden vääränlaisen pääsylinterin, GT:n pääsylinterit on erillaisia kuin muissa taunuksissa) Oikea etujarru vaatii ilmeisesti vielä hoitoa jumitusta vastaan, kaikki muut jarrut tuntuvat toimivan erinomaisesti. Verhoomolta on lupailtu penkkien valmistuvan pääsiäisen jälkeisellä viikolla, eli viikon päästä.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

7.4 Sivupahvien ja streoiden asennusta. Piru kun on hidasta tämä kasaaminen, pikkujuttuihin voi helposti mennä tunteja kun kunnolla tekee. Musapuoli tuntuu kuuluvan melko hyvin, säädöt vielä aavistuksen hakusessa mutta kunhan lattiamatot ja penkit on paikoillan niin eiköhän säädötkin löytyne. Miinuspuolelle menee yhden pienen ruostepaikan löytyminen takakontista, onneksi ei mitään ylitsepääsemätöntä mutta ei oikeen tässä vaiheessa saisi tulla tuollaisia yllätyksiä vastaan.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

8.4 Löytynet pari pientä ruostereikää hitsattu massattu ja maalattu. Sisusta mittareineen paikoillaan, paitsi ne penkit.
Tekemättömiä töitä: Oikea pakosarja vuotaa jostain vähän, oikea lisäpitkä ei pala, oikea etujarru pitää herkistellä, vilkun merkkivalo koelaudassa vasemalle ei pala.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Vikalistalta poistettu kaikki muut paitsi vilkun merkkivalo, koska vikojenmäärä on yleensä vakio, niin nyt flekti ei lähde pyörimään. Flekti lähtee pyörimaan kun tuuppaa suoraan virtaa piuhojen päihin, mutta ei lämpöohjauksen kautta. Lähdeppä sitten tuosta selvittelemään...
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Vilkun merkkivalo korjatu (ihme piipertämistä) Flektin termostaatti on mykkä, kun johdot ottaa irti ja tökkää toisiinsa kiinni niin heti lähtee pyörimään, mutta termarin kautta ei pelitä. Syylärin alle uusi antura (eli nesteet pois, syyläri pois, vanha antura pois ja mukaan malliksi kun lähden etsimään uutta, samalla vois tietenkin tuon oikeenkin termarin vaihtaa, pakoputkiston klemmaritkin vois ottaa uudet kun tuntuu liitoksista vähän fuskaavan...)
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

kannattaskohan hieman katella alan osa toimittajien luettelpja
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

taunusstyle kirjoitti:kannattaskohan hieman katella alan osa toimittajien luettelpja
Kyllähän noita flektin termareita on vaikka kuinka tarjolla mutta kun se kierre voi vaihdella, siksi mallinkaa kiertämään!
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

13.4 Flektin termostaatti löydetty, samalla ostin uuden laturin hihnan, termostaatin, ilmanputsarin. Penkit noudettu verhoilijalta. Illalla käytiin pojan kaa asentamassa penkit paikoilleen ja hyvältä näyttää! Penkit on alkuperäisen oloiset mutta pieniä ulkonäöllisiä mutoksia on tehty! Ostoslistalle pitää laittaa vielä uudet tulpat.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

14.4 Nyt pitäisi olla coupe valmis vikalistan noutoon. Pitänee maanantaina käydä puuhakilvet ja ajella tiistaina konttorille. Flekti pelaa, laturin hihna ei vingu ja termarikin toimii sekä nesteet pysyivät koneessa. Koeajolla sitten oikea etujarru vahteeksi jumi kiinni oikeen kunnolleen. Kaivoin romukopasta vanhan etujarrusylinterin ja laitoin sen oikealle puolelle paikoilleen, hieman epätasapainoa etujarruissa tuntuisi olevan, jospa nuo ajamalla tasoittuisi. Otin kännykameralla muutaman huonon kuvan galleriaan.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Voihan hitto,äkkiseltään ei uutta häpeä :D
Tosi hyvää jälkeä 8)
Taunus Maximus =)
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Janzamar kirjoitti:Voihan hitto,äkkiseltään ei uutta häpeä :D
Tosi hyvää jälkeä 8)
Konehuone on karmee, mutta siitä ei kuvia laitetakkaan. Otan lähiaikoina paremmat kuvat oikeella kameralla!
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Puuhakilvet noudettu ja auto siirretty omaan pihaan odottamaan huomista rekisteröintikatsatusyritystä. Lisäsin galleriaan kunolliset kuvat.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

17.4 Enpä ole ikinä jännittänyt katsastusta yhtäpaljon. Autolla ei ole ajettu paljon mitään pitkän seisontajakson jälkeen, joten miten puslat ja jarrut oikeen lopulta toimivat, ja onko jonnekkin jäänyt jokupaikka josta en ole älynnyt rustetta etsiä (juu oli) entäs etupään nivelet, onko poly puslat takana kunnossa. Loppujen lopuksi takajarruissa oli pientä ongelmaa, joka korjattiin ajamalla testilekki kässäri päällä, jolloin takajarruista tuli hyvät (heitto 16%) etujarruissa oli heittoa enemmän, joka myöskin korjaantui dynolla hinkutellessa (lopulta 27%). Kilpiä ei silti irronnut, edestä runkopalkkienpäät oli hapantuneet, enhän minä edes tajunnut katsoa koko paikkaan, tuli vähän yllätyksenä! Korjaus on helpointa tehdä nosturilla, joten auto odottaa kaverin korjaamolla sitä iltaa kun kerkeen tehdä asialle jotain (ja kaveri suostuu jäämään "ylitöihin" odottamaan mua) Eli yksi vika x 2
Vastaa Viestiin