Taunus 2.0 V6 80'/73' NYT KILVISSÄ!!!!!!!!!!!!
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Jaaha, aloin tossa varvikelloa asentaessa miettiä, että mihinköhän tyylliin alan tätä sitte rakentaa kun tulee kilvet. No sittehän mä katoin töllöstä sen "Vauhtihurjat" eli Red Line 7000 nascar leffan ja silloin naksahti päässä, että tästähän tulee nascar replica.
Kas näin siitä mallia: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-4997
Ja tämmönen se vois olla: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-4998
Kas näin siitä mallia: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-4997
Ja tämmönen se vois olla: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-4998
Voipi olla. Voisi pistää lasikuituset lokarit.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-4999
Siitä, tuommoset vois pölliä vaikkapa Jeep Cherokeestä.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-4999
Siitä, tuommoset vois pölliä vaikkapa Jeep Cherokeestä.
No nih, viimeinkin sain laitteen kuskattua Tanikan hitsarille vuotavista jarruista huolimatta. Mikään ei syttynyt palamaan tai sulanut rikkinäisten pakosarjojen tiivisteiden takia. Jarrut laahaa perhanasti, mutta mitään ei voi vielä. Täytyy ostaa ihan uudet motonetistä. Hauksa tilanne kun jäin risteyksessä uuden ST Focusin viereen ni äijä vähä katteli, että mikäs se siinä. Sain paremman lähdön tiedoksi vaan, mut kyllä se sitte veteli vauhdilla ohi....
Pitäis kai panostaa tohon viri viri puoleen.
Pitäis kai panostaa tohon viri viri puoleen.
Jees. Hommat etenee korjaamolla hyvin, rautaa (eihän Taunus mitään peltiä ole ) menee ja niin kuuluukin. Löysin hyvän jarrutehostimen saman jässikän peltoautosta kun mistä on tuleva takapuskuri peräisin. Ihmeen hyvin on tekniikka säilyny siinäkin vaikka auto muuten on kuin suoraan murskaimen alta. Samalla löysin muutakin pisteosaa mm. ehjän kojelaudan ja ehjät turvavyöt sekä keskikonsolin. :arrow:
Jaaha. Soittivat korjaamolta tänään ja sanoivat, että olis tanikka valmis noudettavaksi. Täytyy käydä huomena katselemassa miä ne on oikein tehny sille. Sen verran vaan sanoivat, että pakosarjat on ihan loppu, olivat näemmä joutuneet hitsaamaan niitäkin tiivisteiden vaihdossa. No kai se on se peltisarja sitten hommattava. Sanokaas joku, että mitkä vakiopakosarjat käy tohon 2.0 V6 koneeseen. Käykö 2.3 koneen? :arrow:
Joo, kyl noi pakosarjat käy varmaan useammasta eri V6:sta, mul oli Tanen 2 litrasessa 2.3 Granadan pakosarjat ja ne kävi originaalien Tanen V6 etuputkien kanssa.GRA-55 kirjoitti:Jaaha. Soittivat korjaamolta tänään ja sanoivat, että olis tanikka valmis noudettavaksi. Täytyy käydä huomena katselemassa miä ne on oikein tehny sille. Sen verran vaan sanoivat, että pakosarjat on ihan loppu, olivat näemmä joutuneet hitsaamaan niitäkin tiivisteiden vaihdossa. No kai se on se peltisarja sitten hommattava. Sanokaas joku, että mitkä vakiopakosarjat käy tohon 2.0 V6 koneeseen. Käykö 2.3 koneen? :arrow:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Ford Taunus, kun kaikki menee vituiksi.
Noin voisi luonnehtia eilistä päivää kun hain Taunuksen korjaamolta pihalle. Isoveli oli lupautunut mukaan jos vaikki jokin menee vikaan. Auto näytti ihan hyvältä, ruostereijät oli paikattu ja tiivisteet pakosarjoihin vaihdettu korjaamolla ja työnlaatu oli hyvää. No lähdettiin sieltä sitten ajelemaan bensikselle aikomuksena ottaa bensaa ja tarkistaa Coopereiden ilmanpaineet. Ja eikös vaan just siihen Nesteen pihaan kyrvähti se startti, joka on rääkyny jo aika kauan. No saatiin mäkilähdöllä kone käyntiin ja kotiin sillä, lämmötkin oli tapissa en tiedä mikä on termarissa vai mittarissa vikaa. Kun päästiin kotiin niin huomattiin,että pakosarjan liitoskohdan tiivisteet on palanu.
Sitten aloin asentamaan sitä uutta jarrutehostinta. Muuten meni hienosti, mutta olin kai kasannut tiivisteet väärin ja se kusi kaikki nesteet ulos, veli sitten heitti vettä konetilaan ettei jarruneste pääse tuhoamaan maalipintaa ja kaikki meni puolan päälle ja oikkariin. Ja sitten se startti siitä nyt ei tieedä mikä sieltä meni, hampaat vauhtipyörästä vai startista, sitä kun ei saa auki kun on niin kusisessa paikassa, ettei mahdu mikään työkalu kiinni.
Täytyy nostaa auto uudestaan pukeille tänään ja ottaa pakoputkisto irti, josko sitten pääsis siihen käsiks. Katsastushaaveetkin jäi haaveiksi tällä erää. Voi prkl......
Noin voisi luonnehtia eilistä päivää kun hain Taunuksen korjaamolta pihalle. Isoveli oli lupautunut mukaan jos vaikki jokin menee vikaan. Auto näytti ihan hyvältä, ruostereijät oli paikattu ja tiivisteet pakosarjoihin vaihdettu korjaamolla ja työnlaatu oli hyvää. No lähdettiin sieltä sitten ajelemaan bensikselle aikomuksena ottaa bensaa ja tarkistaa Coopereiden ilmanpaineet. Ja eikös vaan just siihen Nesteen pihaan kyrvähti se startti, joka on rääkyny jo aika kauan. No saatiin mäkilähdöllä kone käyntiin ja kotiin sillä, lämmötkin oli tapissa en tiedä mikä on termarissa vai mittarissa vikaa. Kun päästiin kotiin niin huomattiin,että pakosarjan liitoskohdan tiivisteet on palanu.
Sitten aloin asentamaan sitä uutta jarrutehostinta. Muuten meni hienosti, mutta olin kai kasannut tiivisteet väärin ja se kusi kaikki nesteet ulos, veli sitten heitti vettä konetilaan ettei jarruneste pääse tuhoamaan maalipintaa ja kaikki meni puolan päälle ja oikkariin. Ja sitten se startti siitä nyt ei tieedä mikä sieltä meni, hampaat vauhtipyörästä vai startista, sitä kun ei saa auki kun on niin kusisessa paikassa, ettei mahdu mikään työkalu kiinni.
Täytyy nostaa auto uudestaan pukeille tänään ja ottaa pakoputkisto irti, josko sitten pääsis siihen käsiks. Katsastushaaveetkin jäi haaveiksi tällä erää. Voi prkl......
Tarina jatkuu. Sillä välin kun te klubilaiset vietitte mukavaa lomaa apianlahdessa, meikä tuskaili täällä jarrujen ja startin kanssa. Sain siis tuon startin viimein irti ja selvisi, että se on II- koppaisesta "made in W-germany 1976"
Startin ratas oli aivan lopussa, mutta niin alkaa olla myös vauhtipyörän hammastus. Tilasin motonetistä uuden rattaan josko ihan brändillä menisi vielä sen verran, että sais laitteen kilpiin niin helpottuis tämä jatkuva siirtokilpien kanssa säheltäminen. Kohta eivät enää taida antaa sieltä konttorilta, kun on varmaan viides kerta kun syynä on "katsastukseen, Turenki-Hämeenlinna-Turenki" Jarruihin vaihdoin tehostajapötön ja heitin vanhan mäkeen, pääsylinteriin uudet tiivisteet ja johan alko pitämään. Mutta sitten ei saanutkaan ilmattua systeemiä, poljin oli aina vaan pehmeä. No sitten huomasin, että paineentasaajan tiiviste vuotaa ja eiko vaihtoon. Toivottavasti auttaa on vielä kokeilematta. Lisäksi sain sikaflexillä kiinitetyt venakopatkin auki vihdoin, aika karun näköistä oli kun 33 vuoden öljykerrostumat vielä tallella.
Startin ratas oli aivan lopussa, mutta niin alkaa olla myös vauhtipyörän hammastus. Tilasin motonetistä uuden rattaan josko ihan brändillä menisi vielä sen verran, että sais laitteen kilpiin niin helpottuis tämä jatkuva siirtokilpien kanssa säheltäminen. Kohta eivät enää taida antaa sieltä konttorilta, kun on varmaan viides kerta kun syynä on "katsastukseen, Turenki-Hämeenlinna-Turenki" Jarruihin vaihdoin tehostajapötön ja heitin vanhan mäkeen, pääsylinteriin uudet tiivisteet ja johan alko pitämään. Mutta sitten ei saanutkaan ilmattua systeemiä, poljin oli aina vaan pehmeä. No sitten huomasin, että paineentasaajan tiiviste vuotaa ja eiko vaihtoon. Toivottavasti auttaa on vielä kokeilematta. Lisäksi sain sikaflexillä kiinitetyt venakopatkin auki vihdoin, aika karun näköistä oli kun 33 vuoden öljykerrostumat vielä tallella.
Jaaha projekti alkaa näytä taas valoisammalta. Startteri pyörii vaikka rääkyy vielä hieman joska sillä pääsis katsastukseen. Jarrutkin tulivat kuntoon, ei laahaa enää kauhiasti ja poljin on taas kova. Vika löytyi paineentasaajasta jonka tiiviste oli alkanut vuotaa, se on sitten juhannuksen homma vielä ilmata kertaalleen ne jarrut ja auto kilpiin. Mitään en enää löytänyt mistä voisi tulla hylsy, ainoastaan pakoputki pitää tiivistää parista liitoskohdasta pakoputkiteipillä. Sinne kun on pistetty haitariputken pätkä, joka vuotaa aina liitoksista. Takapenkki sai jo uuden plyyshipäällysen (kyllä on hieno) ja etunpenkit odottavat niitä, pientä modausta pitää tehdä koska nää on tarkotettu vanhan coupen istuimiin.
Pakoputki tiivistetty ja lokasuoja maalattu uudestaan. Oikealla värillä tällä kertaa. Startti alkoi taas rohisemaan eli vauhtipyörä on nyt viittä vaille finaalissa. Enää en käynnistä auto kuin vasta sitten katsastuksen alla. Kunpa vain olisi aikaa.
Aloitin kyselin eri puolilta suomea. Jos joltain löytyy 2.0 litraiseen V6 koneeseen vauhtipyörä ja ehkä myös startti niin olen kiinostunut. Ilmoitus osto/myynti palstalla.
Aloitin kyselin eri puolilta suomea. Jos joltain löytyy 2.0 litraiseen V6 koneeseen vauhtipyörä ja ehkä myös startti niin olen kiinostunut. Ilmoitus osto/myynti palstalla.
Bendixi on vaihdettu kertaaleen ja se autto vähän, mutta kyllä se pyöräkin on jo niin loppu. Hampaat kulunu pyöreiksi päästä. Rääkäsee kun aloittaa starttauksen ja rääkäsee kun kone lähtee pyörimään ittekseen. Voi olla myös, että startti ei irrota kunnolla, mutta hyvin epätodennäköistä koska tämä on jo kolmas startti joka rääkyy. Edellisen omistajan mukaan.