Sivu 1/39

Cortina MK3 2D -71 (windsor)

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 23:02
Kirjoittaja Sultzi
Tälläinen projekti mulla. Isä ostanut uutena -71, löytyy tilauspaperi. Seissyt tallissa 90-luvun alusta, kaivoin ulos sen sieltä ja aloin korjaamaan entiseen ehtoon, jopa parempaan.

Koneenahan tuossa oli 1.3l kentti, joten se menee vaihtoon ja tilalle tulee 1.6l ohc piristettynä, lootakin vaihtuu t9. Alustaksi suurinpiirtein 2.0l, taakse 9" rummut, tehostin, eteen jäähdytetyt levyt ym. päivittelyä.

Mätää on suurimmaksi osaksi lokarinkaarissa, pohjassa pari kohtaa jotka tarvi paikkausta, katsoo kuinka paljon lisää paljastuu, kun saa kaikki massat irti.

Kuvia täällä.

PS. tekniikka tulee olemaan jotain aivan muuta kuin tässä sanottu, joten vikoilla sivuilla uusinta tietoa :wink:

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 23:09
Kirjoittaja jryti
Ai jumatsuika, kun on komee! Kyllä olis entisöitynäkin komee :D Mutta jokainen tyylillään 8)

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 23:19
Kirjoittaja raimo
Jos toi olisi mun, mä laittaisin siihen ennenmmin 1600 kentin, ku OHC:n :wink:
Mutta, kuten jryti sanoi, jokainen tyylillään :) Hieno peli joka tapauksessa. Jotenki toi Tiina aina säväyttää, ku niitä on kuitenki harvemmassa kuin Taunuksia.

ps.Mä voin lunastaa ne kentin koneenkorvat, vaikka ihan varoiks :wink:

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 23:32
Kirjoittaja Sultzi
No helpostihan tuonne 1.6l kentin joskus iskee, jos siltä tuntuu, mutta näin aluksi hieman päivitettyä tekniikkaa siis tulossa, tuo 1.6l ohc ja is:n ruisku megasquirtin ohjaamana.

Rahaa tulee palamaan rutkasti, mutta ei anneta sen hidastaa vauhtia :)

Pitäisi käydä ostamassa kasa RHS:ssää, niin saisi hitsattua pyöritystelineen, sekä sovitella Capri III:n takakaaria. Etulokareillekin pitäisi keksiä jotain. Ja jostain saada hankittua kromiset pisarapeilit, mutta ei tuo nykyinenkään ruma ole.

Mutta kiitoksia kommenteista, mukavaa että tykätään, itse ainakin enemmän kuin tarpeeksi :)

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 09:05
Kirjoittaja autopiha
VINKKI: älä raiskaa orkkis voortia........mieti kahdesti??? OIKEESTI!!!!! :? :?

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 09:39
Kirjoittaja Nokes
Jeah cortonki on ihan näppärä peli!Kun kerran toi on ukkos uutena ostama ja nyt se on sulla,niin pitäisit sen alkuperäsenä "matching numbersina".Päivittelet vaikka jarrut ja alusta ja jotain pientä koneelle sillai et se on tarpeen vaaties vaikka museoitavissa.Tai sillai..

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 12:16
Kirjoittaja Januzki
Nokes kirjoitti:Jeah cortonki on ihan näppärä peli!Kun kerran toi on ukkos uutena ostama ja nyt se on sulla,niin pitäisit sen alkuperäsenä "matching numbersina".Päivittelet vaikka jarrut ja alusta ja jotain pientä koneelle sillai et se on tarpeen vaaties vaikka museoitavissa.Tai sillai..
Erittäin hyvin sanottu siellä takana! Elikkäs kannatan myös alkuperäistä yhden Taunuksen "pilanneena"... :cry:

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 16:29
Kirjoittaja Sultzi
No omasta mielestä tuo ei ole pilaamista, vaan parantelua. Mutta ajatelkaa miten haluatte, kyllä tuo omasta mielestä arvonsa säilyttää vaikka sen "pilaankin". :)

Tänään tuli mittailtua kiertokankien laakeripesät, olivat kunnossa, venyneet vain sadasosamillin ja hioskelin kampiakselin kauloista paskat pois mittausta varten. Toivottavasti kampiakselikin olisi mitoiltaan kunnossa.

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 17:21
Kirjoittaja Nokes
Juu ei siitä närkästyä kantsi,mielipiteitä kuten aiksemminki on mainittu. Onnee projektiin 8)

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 18:01
Kirjoittaja Sultzi
En mä mielestäni närkästynyt :shock:

Takakaaret kyllä tekisin alkuperäisiksi, mutta kun noita ei saa uutena enään ja tuskin löytää edes hyvää luovuttajaakaan? Ja jos taunuksen kaaret sovittaa, samalla vaivalla menee Caprin paremman näköset.

Mutta katsotaan kaaria tarkemmin, kun niiden aika tulee, pitäisi tehdä akkutelineen pohja, on puoliksi mätä.

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 22:11
Kirjoittaja Mois
Sultzi kirjoitti:En mä mielestäni närkästynyt :shock:

Takakaaret kyllä tekisin alkuperäisiksi, mutta kun noita ei saa uutena enään ja tuskin löytää edes hyvää luovuttajaakaan? Ja jos taunuksen kaaret sovittaa, samalla vaivalla menee Caprin paremman näköset.

Mutta katsotaan kaaria tarkemmin, kun niiden aika tulee, pitäisi tehdä akkutelineen pohja, on puoliksi mätä.
Tuli noista takakaarista mieleen, kun yks kaveri kerran tako suorasta pellistä
laatikko Cortinaan kaaret ja tuli muuten viimmisen päälle :)
Toisilla sitä on noita käden taitoja. Samalla kaverilla on ollu tallissa chopattu Amazon jo 15 vuotta projektina. Se otti sillon vakituisen muijan ja projektit jäi...
Naisista ei oo kun harmia, mut on niiden kanssa kiva "touhuta" aina silloin tällöin :wink:

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 22:17
Kirjoittaja Sultzi
Kyllä itsekin saisin jonkinlaiset tehtyä, mutta itse en tykkää noista kaarista, kun niissä on tuo 5cm pokkaus. Toki orkkiksen iskisin, jos löytyis.

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 23:07
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Eikun vaan jumalattomat kaarilevikkeet. Ompahan sitten mobilisteilla jotain mitä kirota! :lol: :lol:

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 23:10
Kirjoittaja Mois
Taunusmies Jussi kirjoitti:Eikun vaan jumalattomat kaarilevikkeet. Ompahan sitten mobilisteilla jotain mitä kirota! :lol: :lol:
Serkkupojallahan oli just tommonen Cortinan koppa takalevikkeillä, kauheen näkönen. Täytys kaivaa ne kuvat jostain...
Hitto, löysinkin ne kuvat, mut en jaksa alkaa laittaa niitä galleriaan.
Sulzille voin ne mailata jos lähetät mulle emailosoitteen?

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 23:18
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Pistä mulle kans! Ellet jo laittanut.. :wink: