Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
Tää oli nippanappa nelinumeroisen puolella Melkein vastaava (tai lienee vastaava?) puuilon sivuilla satkun pari kalliimpi
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
http://www.ikh.fi/tuotehaku/kompressori#!tid8852Sultzi kirjoitti:Tää oli nippanappa nelinumeroisen puolella Melkein vastaava (tai lienee vastaava?) puuilon sivuilla satkun pari kalliimpi
Eli tuo =)
Hyvä kompressori toi on ja varaosiakin saa että ei ole kertakäyttöinen laite.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
Sama vehje huutanu töissä jo pari vuotta ongelmitta Joten riittänee hyvin mun satunnaiseen käyttöön
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
Hitto kun olis tallissa enemmän tilaa niin vois ostaa itsekin paremman... mulla on 230v Kone isoin mitä sille koolle saa.... Mallia Biltema...Varmaan hyvä ostos tuo sun Sultzi!
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
xx-635 oli aikoinaan isoin biltemaan 230v kompura, itse ostin xx-630 kompuran 20€ sieltä, kuljetusvaurioinen mutta uusi.Vermilion kirjoitti:Hitto kun olis tallissa enemmän tilaa niin vois ostaa itsekin paremman... mulla on 230v Kone isoin mitä sille koolle saa.... Mallia Biltema...Varmaan hyvä ostos tuo sun Sultzi!
Sieläkin tu li tuhlattua aikaa 9 vuotta...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
Asensin sylinterit kiinni ja vedin kytkimelle linjan loppuun (kyllä, ei kiinnostanut konehuoneen kittaus että olisin siistinyt hiontajälkiä kaikkialta pois )
Kytkimen ilmasin ja tuntuis toimivan hienosti ja vaikuttaa juuri sopivalta polkimestakin liike sekä voima. Vaadittu voima tippui roimasti mitä edellisellä setupilla samalla asetelmalla Myös polkimen liike on riittävän pitkä ollakseen hieman tarkempi kuin viimeksi.
Öljynlauhari kiinni ja letkut paikoilleen, kylläpäs tuli taas tehtyä vitsikäs paikka öljynsuodattimelle, ei vaihdukkaan ihan hetkessä kun motti on autossa
Sitten sainkin ahtimet pakosarjoineen yms kiinni. Tein myös ahtimien öljylinjat loppuun. Kaadoin öljyt koneeseen ja porakoneella pyörittelin öljynpaineet, helposti nousi taas paineet kuten ennenkin.
Jarruputket vetelin pohjaan, vielä tarvii kontissa vetää tehostimelle ne. Tuli aika hässäkkä..
Putkisto olis valmis. Materiaalina 63,5mm meijerirosteri, 12kpl kurveja ja 6m kanki putkea otettiin ja jäljelle jäi puoltoista metriä suoraa ja puoltoista kurvia. Käytössä oli kaks argon pulloa joista toisesta tietty koko putkisto juurikaasutettiin, kaasua meni yhteensä 210bar. Toivotaan vielä että putken sointi olisi hyvä, ettei mennyt yli 20h työaikaa täysin hukkaan
Downpipeihin tehtiin itse supparit 3"-2,5" kun valmiit supparit on kauheen lyhyitä, tuli ihan siistit näin sekä jouhevat kun sai pituutta lisää.
Downpipet hitsattuna x-haaralle asti
Loppukuvat valmiista putkistosta.. Vaimentimet täytyy vielä maalata mustaksi, fiksumpi kaveri olisi jälleen kerran ottanut ne pöntöt valmiiksi mustina kun niitäkin oli saatavilla
Toissa iltana tein myös suuttimille ja parille anturille johtosarjat että sain imusarjan pääliosan kiinni vihdoista viimein.
Kytkimen ilmasin ja tuntuis toimivan hienosti ja vaikuttaa juuri sopivalta polkimestakin liike sekä voima. Vaadittu voima tippui roimasti mitä edellisellä setupilla samalla asetelmalla Myös polkimen liike on riittävän pitkä ollakseen hieman tarkempi kuin viimeksi.
Öljynlauhari kiinni ja letkut paikoilleen, kylläpäs tuli taas tehtyä vitsikäs paikka öljynsuodattimelle, ei vaihdukkaan ihan hetkessä kun motti on autossa
Sitten sainkin ahtimet pakosarjoineen yms kiinni. Tein myös ahtimien öljylinjat loppuun. Kaadoin öljyt koneeseen ja porakoneella pyörittelin öljynpaineet, helposti nousi taas paineet kuten ennenkin.
Jarruputket vetelin pohjaan, vielä tarvii kontissa vetää tehostimelle ne. Tuli aika hässäkkä..
Putkisto olis valmis. Materiaalina 63,5mm meijerirosteri, 12kpl kurveja ja 6m kanki putkea otettiin ja jäljelle jäi puoltoista metriä suoraa ja puoltoista kurvia. Käytössä oli kaks argon pulloa joista toisesta tietty koko putkisto juurikaasutettiin, kaasua meni yhteensä 210bar. Toivotaan vielä että putken sointi olisi hyvä, ettei mennyt yli 20h työaikaa täysin hukkaan
Downpipeihin tehtiin itse supparit 3"-2,5" kun valmiit supparit on kauheen lyhyitä, tuli ihan siistit näin sekä jouhevat kun sai pituutta lisää.
Downpipet hitsattuna x-haaralle asti
Loppukuvat valmiista putkistosta.. Vaimentimet täytyy vielä maalata mustaksi, fiksumpi kaveri olisi jälleen kerran ottanut ne pöntöt valmiiksi mustina kun niitäkin oli saatavilla
Toissa iltana tein myös suuttimille ja parille anturille johtosarjat että sain imusarjan pääliosan kiinni vihdoista viimein.
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
Kaunista katseltavaa!
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
Sultzi,
Teetkö minulle Bemarin 6-v lootan (Getrac tai ZF, kumpi nyt parempi) ja MT75 kytkinkopan naittamisen?
Tuo minun Type9 ei tule kestämään ahdoilla pitkään, kun paineita nostan kohta.
T: Hessu
Teetkö minulle Bemarin 6-v lootan (Getrac tai ZF, kumpi nyt parempi) ja MT75 kytkinkopan naittamisen?
Tuo minun Type9 ei tule kestämään ahdoilla pitkään, kun paineita nostan kohta.
T: Hessu
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
Voit sitten varautua siihen, että joudut koko vaihteisto tunnelin ajamaan irti ja nostamaan noin 5cm ylemmäs.hessu75 kirjoitti:Sultzi,
Teetkö minulle Bemarin 6-v lootan (Getrac tai ZF, kumpi nyt parempi) ja MT75 kytkinkopan naittamisen?
Tuo minun Type9 ei tule kestämään ahdoilla pitkään, kun paineita nostan kohta.
T: Hessu
Käsijarrua joudut siirtämään taakse päin jonkun verran.
ZF on noista kestävämpi, mutta niissä tuppaa olemaan ihan älyttömät välitykset.
Kartaanin joudut teettämään ja tasapainottamaan. Kytkin kamat yms laittaa eritavalla.
Vaihdelaatikon ala kannakkeet joudut tekemään kokonaan uudestaan. Se ei sopinnu mulla
edes Mt-75 lootaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
Terve!hessu75 kirjoitti:Sultzi,
Teetkö minulle Bemarin 6-v lootan (Getrac tai ZF, kumpi nyt parempi) ja MT75 kytkinkopan naittamisen?
Tuo minun Type9 ei tule kestämään ahdoilla pitkään, kun paineita nostan kohta.
T: Hessu
Lensun Petri (vrcf foorumilla boost nimimerkki) teki mulle koppa muutoksen hesassa, sillä on v6 lohko sekä jigi siihen että lootan saa keskelle kampilinjaa. Koppa muutos makso jotain 300-400e ite toimitetulla lootalla ja koneeseen sopivalla kopalla. En lähtenyt ite tekemään kun petriltä löyty jo kutosen lohko ja työkalu hommaan ja kokemus ton laatikon purkamisesta.
Tääkin auto muuten käy!
https://www.youtube.com/watch?v=aBIcPy8ts2w
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
Maalattu on yms, penkissäkin käyty alustavaa säätöä tekemässä, ensi viikolla takaisin..
Tyhjäkäynti on ihan jees kuuloinen
https://www.youtube.com/watch?v=kX7vOOlqkpE
Tyhjäkäynti on ihan jees kuuloinen
https://www.youtube.com/watch?v=kX7vOOlqkpE
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
Sultzi kirjoitti:Maalattu on yms, penkissäkin käyty alustavaa säätöä tekemässä, ensi viikolla takaisin..
Tyhjäkäynti on ihan jees kuuloinen
https://www.youtube.com/watch?v=kX7vOOlqkpE
Ai perskele kun pääsis kattomaan tätä jossain livenä ja kirsikkana kakkuun kyytiin!
Melkein pitää kohta sultaa ostaa samanlaine moottori erilaisella nokalla ja viskolla
ja normi vesipumpulla.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Cortina MK3 2D -71 (Uutta konetta suunnittelemaan vaan..
500km tuli ajeltua tänä kesänä. Ens kesälle päivitystä hieman isommat ahtimet (nykyiset vuotaa sitä öljyä) sekä kardaani kaksiosaiseksi, siihen hommattu jo bemarin aihio.
Ennen talviunille menoa, otin soundcheckin..
https://www.youtube.com/watch?v=JikTc38-04Y
Jatketaan keväällä
Ennen talviunille menoa, otin soundcheckin..
https://www.youtube.com/watch?v=JikTc38-04Y
Jatketaan keväällä
Re: Cortina MK3 2D -71 (EVO2 kone ajossa)
Keväällä jatkettiin, nyt on mittarissa tänä vuonna n. 3200km ilman kummempia ongelmia.
Kardaani tuli tehtyä 2-osaiseksi käyttäen volvon takaosaa ja kannaketta sekä bemarin etuosaa sekä orkkis bemarin rättiniveltä. Nyt on ensimmäisen kerran värinätön voimansiirto eikä ota mihinkään kiinni!
Penkissä käyty myös jatkamassa säätämistä uusilla ahtimilla, penkki on tunnetusti hyvin tiukka joten lahjahevosia ei irtoa. Saatiin 1bar säädettyä 413hv ja 558nm koneelta, ai että kun vetää mielestäni makeammin kuin edellisellä motilla vaikka numeerisesti on vähemmän vetoa.
Käyrä, lopussa näkyvä seospiikki tuli penkin lambdasta jostain syystä, todellisuudessa menee siististi loppuun asti
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... C_0228.JPG
Kardaani tuli tehtyä 2-osaiseksi käyttäen volvon takaosaa ja kannaketta sekä bemarin etuosaa sekä orkkis bemarin rättiniveltä. Nyt on ensimmäisen kerran värinätön voimansiirto eikä ota mihinkään kiinni!
Penkissä käyty myös jatkamassa säätämistä uusilla ahtimilla, penkki on tunnetusti hyvin tiukka joten lahjahevosia ei irtoa. Saatiin 1bar säädettyä 413hv ja 558nm koneelta, ai että kun vetää mielestäni makeammin kuin edellisellä motilla vaikka numeerisesti on vähemmän vetoa.
Käyrä, lopussa näkyvä seospiikki tuli penkin lambdasta jostain syystä, todellisuudessa menee siististi loppuun asti
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... C_0228.JPG
Re: Cortina MK3 2D -71 (EVO2 kone ajossa)
Mottiaihio sovituksiin ja muutosleimalle haettu eilen Sipoosta