Cortina MK3 2D -71 (windsor)

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Cortina MK3 2D -71 (windsor)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tälläinen projekti mulla. Isä ostanut uutena -71, löytyy tilauspaperi. Seissyt tallissa 90-luvun alusta, kaivoin ulos sen sieltä ja aloin korjaamaan entiseen ehtoon, jopa parempaan.

Koneenahan tuossa oli 1.3l kentti, joten se menee vaihtoon ja tilalle tulee 1.6l ohc piristettynä, lootakin vaihtuu t9. Alustaksi suurinpiirtein 2.0l, taakse 9" rummut, tehostin, eteen jäähdytetyt levyt ym. päivittelyä.

Mätää on suurimmaksi osaksi lokarinkaarissa, pohjassa pari kohtaa jotka tarvi paikkausta, katsoo kuinka paljon lisää paljastuu, kun saa kaikki massat irti.

Kuvia täällä.

PS. tekniikka tulee olemaan jotain aivan muuta kuin tässä sanottu, joten vikoilla sivuilla uusinta tietoa :wink:
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Ai jumatsuika, kun on komee! Kyllä olis entisöitynäkin komee :D Mutta jokainen tyylillään 8)
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Jos toi olisi mun, mä laittaisin siihen ennenmmin 1600 kentin, ku OHC:n :wink:
Mutta, kuten jryti sanoi, jokainen tyylillään :) Hieno peli joka tapauksessa. Jotenki toi Tiina aina säväyttää, ku niitä on kuitenki harvemmassa kuin Taunuksia.

ps.Mä voin lunastaa ne kentin koneenkorvat, vaikka ihan varoiks :wink:
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

No helpostihan tuonne 1.6l kentin joskus iskee, jos siltä tuntuu, mutta näin aluksi hieman päivitettyä tekniikkaa siis tulossa, tuo 1.6l ohc ja is:n ruisku megasquirtin ohjaamana.

Rahaa tulee palamaan rutkasti, mutta ei anneta sen hidastaa vauhtia :)

Pitäisi käydä ostamassa kasa RHS:ssää, niin saisi hitsattua pyöritystelineen, sekä sovitella Capri III:n takakaaria. Etulokareillekin pitäisi keksiä jotain. Ja jostain saada hankittua kromiset pisarapeilit, mutta ei tuo nykyinenkään ruma ole.

Mutta kiitoksia kommenteista, mukavaa että tykätään, itse ainakin enemmän kuin tarpeeksi :)
autopiha
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 21:39
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja autopiha »

VINKKI: älä raiskaa orkkis voortia........mieti kahdesti??? OIKEESTI!!!!! :? :?
HAPSU
Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Jeah cortonki on ihan näppärä peli!Kun kerran toi on ukkos uutena ostama ja nyt se on sulla,niin pitäisit sen alkuperäsenä "matching numbersina".Päivittelet vaikka jarrut ja alusta ja jotain pientä koneelle sillai et se on tarpeen vaaties vaikka museoitavissa.Tai sillai..
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Nokes kirjoitti:Jeah cortonki on ihan näppärä peli!Kun kerran toi on ukkos uutena ostama ja nyt se on sulla,niin pitäisit sen alkuperäsenä "matching numbersina".Päivittelet vaikka jarrut ja alusta ja jotain pientä koneelle sillai et se on tarpeen vaaties vaikka museoitavissa.Tai sillai..
Erittäin hyvin sanottu siellä takana! Elikkäs kannatan myös alkuperäistä yhden Taunuksen "pilanneena"... :cry:
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

No omasta mielestä tuo ei ole pilaamista, vaan parantelua. Mutta ajatelkaa miten haluatte, kyllä tuo omasta mielestä arvonsa säilyttää vaikka sen "pilaankin". :)

Tänään tuli mittailtua kiertokankien laakeripesät, olivat kunnossa, venyneet vain sadasosamillin ja hioskelin kampiakselin kauloista paskat pois mittausta varten. Toivottavasti kampiakselikin olisi mitoiltaan kunnossa.
Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Juu ei siitä närkästyä kantsi,mielipiteitä kuten aiksemminki on mainittu. Onnee projektiin 8)
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

En mä mielestäni närkästynyt :shock:

Takakaaret kyllä tekisin alkuperäisiksi, mutta kun noita ei saa uutena enään ja tuskin löytää edes hyvää luovuttajaakaan? Ja jos taunuksen kaaret sovittaa, samalla vaivalla menee Caprin paremman näköset.

Mutta katsotaan kaaria tarkemmin, kun niiden aika tulee, pitäisi tehdä akkutelineen pohja, on puoliksi mätä.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sultzi kirjoitti:En mä mielestäni närkästynyt :shock:

Takakaaret kyllä tekisin alkuperäisiksi, mutta kun noita ei saa uutena enään ja tuskin löytää edes hyvää luovuttajaakaan? Ja jos taunuksen kaaret sovittaa, samalla vaivalla menee Caprin paremman näköset.

Mutta katsotaan kaaria tarkemmin, kun niiden aika tulee, pitäisi tehdä akkutelineen pohja, on puoliksi mätä.
Tuli noista takakaarista mieleen, kun yks kaveri kerran tako suorasta pellistä
laatikko Cortinaan kaaret ja tuli muuten viimmisen päälle :)
Toisilla sitä on noita käden taitoja. Samalla kaverilla on ollu tallissa chopattu Amazon jo 15 vuotta projektina. Se otti sillon vakituisen muijan ja projektit jäi...
Naisista ei oo kun harmia, mut on niiden kanssa kiva "touhuta" aina silloin tällöin :wink:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kyllä itsekin saisin jonkinlaiset tehtyä, mutta itse en tykkää noista kaarista, kun niissä on tuo 5cm pokkaus. Toki orkkiksen iskisin, jos löytyis.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Eikun vaan jumalattomat kaarilevikkeet. Ompahan sitten mobilisteilla jotain mitä kirota! :lol: :lol:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Eikun vaan jumalattomat kaarilevikkeet. Ompahan sitten mobilisteilla jotain mitä kirota! :lol: :lol:
Serkkupojallahan oli just tommonen Cortinan koppa takalevikkeillä, kauheen näkönen. Täytys kaivaa ne kuvat jostain...
Hitto, löysinkin ne kuvat, mut en jaksa alkaa laittaa niitä galleriaan.
Sulzille voin ne mailata jos lähetät mulle emailosoitteen?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Pistä mulle kans! Ellet jo laittanut.. :wink:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Vastaa Viestiin