Cortina MK3 2D -71 (windsor)

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Hain tänään männät ja suuttimet matkahuollosta, kuvia galleriassa. Kyllä tää tästä :wink:
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vähän tein johtosarjaa noille keskikonsolin lisämittareille, tarvis vaan käydä ostaan muutama moninapaliitin et saa helposti autosta pois koko paketin jos tarvii. Vois vaikka tänään vielä porailla reiät ja hitsata mutterit korjattuihin etupenkkien takakiinnikkeisiin, niin sais edes jotain pientä tehtyä :)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Matkahuoltoon oli saapunut taas jotain roinaa :)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Myin tosiaan sen cossun alconin kytkinpaketin eteenpäin ja ostin m5 bemarin asetelman ja 4-lapaisen sintterin. Sachs lupaa tuolle yhdistelmälle 700nm keston.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kaivoinpahan ovet esille, purin verhoilut pois ja irroitin lasit sekä lasien tiivisteet (paskaks meni ja paskana olikin jo valmiina, siis tiivisteet, ei lasit onneks :lol:). Sitten kiinnitin keskuslukituksen solenoidit molempiin oviin, helppo homma oli kyllä, max. 5minsaa meni per ovi :) Ja lopuksi heitin molemmat ovet koriin kiinni, oli sattunu helmatkin ja kyljet kohillensa, ei tarvi näyttää lentävää oville tai vastaavaa.
Muutama kuva noista löytyy galleriasta.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vedin pohjamaaliin tuon toisen mittaritelineen, sori sormenjäljet, menin liika innokkaana kiinnittään noita mittareita siihen :lol: http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 342009.jpg

Rupeiskohan mittarit riittämään? (tyhjään aukkoon tulee vielä vesilämpö) http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009001.jpg
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Poikkesin Peltosen pajalle ja mukaan tarttu jotain roinaa
http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009003.jpg

Teki samalla mulle POMista apurungon puslat
http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009001.jpg

Ylätukivarsissa samat puslat mitä on käyttänyt starleteissaan, jotkut teollisuuteen tarkoitetut jäykät
http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009004.jpg

Ja ylätukivarret 200 sarjan volvon pituuksilla
http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009002.jpg.
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Sultzi kirjoitti: Teki samalla mulle POMista apurungon puslat
http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009001.jpg
Eikö nuo ole vähän hankala pultata paikalleen kun on unohtunut sorvissa pyöräyttää reikä siihen keskelle... :D
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Sen takia ei tehty reikää sorvissa, kun en halunnut reikää keskelle. Mutta onnistuin nuo paskomaan reikiä tehdessäni, nyt on tulossa matkahuollossa rosteriset missä on yläreunassa reiät kaikissa. :wink:
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Eli saat koria tippumaan noin 1cm enemmän
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jep ja sitten mietin jos uskaltaa kelkasta tehdä kiinnitysrei'istä soikeet alaspäin, n. 15mm kun venyttäis reikää, niin sitten olis jo 25mm enemmän pelivaraa joustossa kun laskee alas. Tuohan ei periaatteessa haittaa mitään, koska kelkka nojaa sitten noiden reikiä alareunoja vasten, toinen asia olis jos haluis jostain syystä nostaa kelkkaa reikiä viilaamalla.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tein kiinnikkeet penkkeihin alkuperäisiin kiskoihin http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009006.jpg.

Kellään ideaa miten saisin peitettyä kiskot sivuista nätisti? Itse meinasin että jonkun pellin taivuttais tohon päälle ja sivulle (alareuna jäis vähän irti lattiamatosta) ja sen verhoilis kankaalla? http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009008.jpg ja http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009007.jpg
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

taittaa joutua jo hieman kaivamaan runkoaisoihin tilaa 25mm dropilla.
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Varmaankin, ei tuota ongelmaa. :)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Nyt ei jaksa/kerkeä rueta tekemään enempää mataluuten takia, on nyt vaan nuo rosteriset epäkeskeiset puslat apurungossa, eli nousi ehkä 10mm? http://s108.photobucket.com/albums/n8/S ... 009233.jpg <- tollaseen ajokorkeuteen tulee siis nyt, kelpaa ainakin nyt, tulevaisuudessa teen sitten ehkä rajumpia muutoksia kelkkaan. Lokarin kaaren alareunasta navan keskelle n. 335mm.

Ostin tänään toisen 2.8 efi ruiskusarjan, siinä jopa paljon kaivattu pitkä jakaja ja määrämittarit, joilla en mitään tee kyllä :lol: http://kotisivu.dnainternet.net/kh69/16042009222.jpg.

Seuraavaks sitten pitää nostaa lohko ja vaihdelaatikko paikallensa, tehdä tarvittavat palkki muutokset ja korotukset tunneliin ja sitten voi rueta taka-akselin linkkejä tekeen koriin!
Vastaa Viestiin