Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Ok, omassa kanssa sierran tanko. Pitää lähetellä varmaan itsekkin olkavarsi sinne. Harmi, eiköhän tuon saa leivottua sopivaksi.
Taivaspaikka ansaittu!
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Tuskin sun enään tarvii olkaa lähettää sinne, kun samahan on tässä kuin taunuksessakin
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Mitään ei ole oikein tapahtunut, Bryant Racingin paketti saapui viimein yhdysvalloista Finnus kautta rahdattuna
Muistin virkistämiseksi speksit oli: vakio isku (3"), chevyn 2" kiertarin kaulat (ford 2.1" tai 2.123"), mahdollisimman kevyt mutta kestävä (43,61lbs lopullinen paino, saattaa olla vakiota jopa painavampi?), lyhyempi snoutti jotta saan kaiken mahdollisimman lyhyeksi koneen edessä, vastapainot uritettu, hiottu teräviksi sekä kiertarin kaulat rei'itetty.
Materiaalina Timken 4330M.
Muistin virkistämiseksi speksit oli: vakio isku (3"), chevyn 2" kiertarin kaulat (ford 2.1" tai 2.123"), mahdollisimman kevyt mutta kestävä (43,61lbs lopullinen paino, saattaa olla vakiota jopa painavampi?), lyhyempi snoutti jotta saan kaiken mahdollisimman lyhyeksi koneen edessä, vastapainot uritettu, hiottu teräviksi sekä kiertarin kaulat rei'itetty.
Materiaalina Timken 4330M.
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Kirjoitellaan tännekin (copypastea crsc:ltä ) pitkästä aikaa vähän, kauheasti ei ole itse autolle tapahtunut kun taloa koittanut saada asumiskuntoon.
Myin kiinalaiset jenvey kopiot pois ja ostin englannista atpowerin billett rakenteiset akselittomat läppärungot ja heidän tekemä dbw servomoottori jossa pitäisi voima riittää (jenveyn moottori vaikutti tehottomalta). Näiden kanssa imukanavan pituus pitäisi olla 5mm alueella ns. kolmannesta aallon ihannepituudesta, well see
Muutamat paremmat kuvat noista AutoVerdin kiertokangista
Dart SHP lohko saapui jenkeistä, hyvinkin maltillisilla rahtikuluilla Finn-US:n kautta. Heidän kauttaan ottanut nyt kampiakselin ja tämän lohkon ja hyvin toiminut!
ITG:ltä tuli custom mitoilla ilmansuodatin läppärungoille, vähän tönkön näköinen se on konehuoneessa, mutta silti omasta mielestä parempi kuin esim. kaksi erillistä suodatinta. Tuolle kun tekee pohjan itse niin siihen on helpohko tehdä erilaisia airboxejakin kokeilumielessä jos siltä tuntuu.
TT-Speed toimitti Maxxecu Pron täydellisenä sekä Maxxecun pwm moduulin jolla ohjataan tuota Mezierin vesipumppua halutunlaisesti.
Auto myös saatu rullaavaksi väliaikaisesti ja siirretty omaan talliin lämpimään jossa pääsee talvella touhuamaan!
Myin kiinalaiset jenvey kopiot pois ja ostin englannista atpowerin billett rakenteiset akselittomat läppärungot ja heidän tekemä dbw servomoottori jossa pitäisi voima riittää (jenveyn moottori vaikutti tehottomalta). Näiden kanssa imukanavan pituus pitäisi olla 5mm alueella ns. kolmannesta aallon ihannepituudesta, well see
Muutamat paremmat kuvat noista AutoVerdin kiertokangista
Dart SHP lohko saapui jenkeistä, hyvinkin maltillisilla rahtikuluilla Finn-US:n kautta. Heidän kauttaan ottanut nyt kampiakselin ja tämän lohkon ja hyvin toiminut!
ITG:ltä tuli custom mitoilla ilmansuodatin läppärungoille, vähän tönkön näköinen se on konehuoneessa, mutta silti omasta mielestä parempi kuin esim. kaksi erillistä suodatinta. Tuolle kun tekee pohjan itse niin siihen on helpohko tehdä erilaisia airboxejakin kokeilumielessä jos siltä tuntuu.
TT-Speed toimitti Maxxecu Pron täydellisenä sekä Maxxecun pwm moduulin jolla ohjataan tuota Mezierin vesipumppua halutunlaisesti.
Auto myös saatu rullaavaksi väliaikaisesti ja siirretty omaan talliin lämpimään jossa pääsee talvella touhuamaan!
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
No nyt on komeeta palikkaa Ei tallikaan pahalta vaikuta
Missä hinnoissa lohko oli rahdattuna?
Missä hinnoissa lohko oli rahdattuna?
Taivaspaikka ansaittu!
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Aika tarkalleen 2580€ kaikkine kuluineen, sisältää erikseen ostettavan ns. asennussarjan jossa tulee nokkalaakerit, kaikki pakkasproput, kanavien tulpat sekä ohjuriholkit.
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Hyvät pyhät sinnekin. On varmaan aika maukas ajettava. On vähän ryhdikkäämän kuulonen tyhjäkäynti kuin omassa
Taivaspaikka ansaittu!
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Vaikkei tälläinen tylsä v8 kiinnostakaan, niin penkissäkin on käyty
https://youtu.be/6QusQE4j6T4
https://youtu.be/1XdPPHzyR4Y
https://youtu.be/6QusQE4j6T4
https://youtu.be/1XdPPHzyR4Y
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Kauniisti laulaa
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Joko lopulliset tylsät konit tiedossa
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Thanks!
On niin tylsiä lukemia ettei kannata kertoa
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Onko paljon huonommat kuin aikaisemman moottorin? Tai mitä siitä myöhemmin ruuvasin irti?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Semmonen 50/50 siihen setuppiin mitä itsellä oli, vääntö huonompi ja teho parempi