Sivu 14/15

Lähetetty: 07 Kesä 2011, 22:16
Kirjoittaja jryti
Valitettavasti ei ehdi valmiiksi viikonlopuksi. Eipä siinä, ei olisi ollut varaakaan lähteä.

Lähetetty: 05 Heinä 2011, 10:38
Kirjoittaja jryti
Taunus on nyt ratinkeskiön maalausta vaille valmis torstaiseen museokatsastukseen :) Jää vielä pieniä hipistelyjä senkin jälkeen, mutta alkaisi olla kuiten valmis ajoon.

Pohjapanssari on vielä irti
Takakyljet tarvii vielä pienen hienosäädön
Lämpömittariin oikeanlainen anturi
Takahiekkapellistä puuttuu pari korkkia
Tupakan sytytin on vääränlainen, tai ainakin sen runko-osa
Takapuskurin listat vääränlaiset
Pakoputki vuotaa liitoksista

Sitten vielä oikeat nesteet sisään, kun vedellä huuhtelu on valmis.
Uudet öljyt koneeseen

Eli nyt alkaisi olemaan projekti "Vapaa ajan ongelmia - helmikuusta 2006-kesäkuuhun 2011" valmis kun auton saisi kilpiin.

Lähetetty: 05 Heinä 2011, 15:47
Kirjoittaja V-P
Hyvältä näyttää Coupe.Onnea katsastukseen. Sisäkuvan perusteella vaihdekepin pää on vääränlainen. Pitäisi olla nahkasomistettu malli.
Miksi et ole maalannut ovien karmeja korin väriseksi vaan olet jättänyt mustan väriseksi?

Lähetetty: 06 Heinä 2011, 08:01
Kirjoittaja jryti
V-P kirjoitti:Hyvältä näyttää Coupe.Onnea katsastukseen. Sisäkuvan perusteella vaihdekepin pää on vääränlainen. Pitäisi olla nahkasomistettu malli.
Miksi et ole maalannut ovien karmeja korin väriseksi vaan olet jättänyt mustan väriseksi?
Paljon mahdollista tuon vaihdekepin nupin kanssa. Joskus muka asiaa tutkiskelin ja olin ymmärtävinäni että vain GXL:ssä olisi se nahkanuppi, mutta en ole varma. jostakin sisusta kuvasta pitäisi tarkastaa.

Nuita ikkunan karmeja silloin tuli arvottua, mutta pilarit on sisältä mustat niin joku sanoi että myös karmit muuluu olla mustat. Jätin ne mustiksi, tosin huonossa maalissa kun en tehnyt niille mitään.

Lähetetty: 07 Heinä 2011, 21:33
Kirjoittaja jryti
Museoleima tuli!

Arvostelut (1-4, 1=hylätty):

2:
-Vanteet (Vannehopealla maalattu)
-Puskurit (Takana väärä lista)
-Varapyörä (ruosteessa)
-Oviverhoukset (Paikattu)
-Kojetaulu(Lämmitys säätimien merkinnät kuluneet pois)
-Polkimet (Maalit kuluneet varsista pois)
-Häikäisysuojat (pinttyneet)

"2½":
-Luukut
-Maalaus
-Etu ja sivuvalot
-Työkalut
-Mittaistot
-Tuhkakupit ja tavaralokerot

3:
-Kaikki muut 32 kpl

"3½"
-Etuakselisto

4:
-Korin ryhti ja linjaus
-Moottoritila

Kaiken kaikkiaan meni siis hyvin :D Huomenna kilpiä tilailemaan ja katsastusaikaa suunnittelemaan :)

Lähetetty: 08 Heinä 2011, 14:46
Kirjoittaja Samu
ei kai se museorekisteröinti aina oo noin pikkutarkkaa? toivottavasti ainakin vaihtelee paikkakunnittain :lol:

Lähetetty: 08 Heinä 2011, 15:00
Kirjoittaja Sumu
Samu kirjoitti:ei kai se museorekisteröinti aina oo noin pikkutarkkaa? toivottavasti ainakin vaihtelee paikkakunnittain :lol:
Enemmänkin tarkastajasta itsestään. Monesti tulkintajuttuja , mutta lausunto antaa lopullisen tuomion, mitä pitää thedä vielä.

Lähetetty: 09 Heinä 2011, 10:21
Kirjoittaja jryti
Periaate on se että auto ei olisi suoraan ajosta tarkastukseen tuotu (siis käyttöauto) ja kokonaisuus ratkaisee. Eli ei mielellään hylkää jonkin yksityiskohdan vuoksi jos autoa on tosissaan rakennettu museoa ajateleen, vaan silloin tulee nuita 2:sia. Tiedän jopa auton jossa on toinen etupenkki kokonaan erikuosia kuin muut ja siinä on museoleima.

Mulle tekivät sen esitarkastuksen joten epäkohdat käytiin jo silloin läpi.

Tästä eteenpäin katsastuskonttori pitää huolen että auto on museo kelpoinen.

Ajatus on että nuita epäkohtia aion korjailla ensi talvena, ainakin maalausta kun se häiritsee eniten.

Mutta kyllä seuraava projekti on myös tarkoitus pukata talliin :lol: Katsurit naureskelivatkin että johan oli aikakin katsastaa tuo kun kohta 5 vuotta ovat kyselleet että "joko?" joten seuraavaan menee vähintään sama :D

Lähetetty: 09 Heinä 2011, 11:16
Kirjoittaja Mois
Mult löytyy luultavasti tommosen 12m V4 kone.

Lähetetty: 28 Heinä 2011, 23:15
Kirjoittaja jryti
Eilen tuli kilvet konttoriin ja tänään ne ruuvasin Coupeen paikoilleen :D Toinen rekisterikilven valo oli ehtinyt pimeäksi ennen konttoria. Käkkäri oli vähän toispuoleinen kun oli 67% heittoa :oops:

Ajaessa alkoi ilmenemään naputusta vauhdin mukaan moottorijarrutuksessa. Katoaa jos polkaisee vedon päälle tai jarruttaa.

Lähetetty: 14 Elo 2011, 20:49
Kirjoittaja jryti
Taunukseen on kertynyt mittariin kohta 150 km eli pari päivää on tullut ajeltua pikku ajoja, lähinnä kylän ja kodin väliä. Tänään vaihdoin rattiakselin alaosan, kun oli ristikko niin väljä että oli usean sentin väljys ratissa. Toisen etujarrulevyn vaihdoin kans, mutta jarrutus tärinät ei hävinnneet minnekkään. Pitänee vielä ajaa tuota "uutta" levyä pari päivää sisään josko helpottaisi, kun pinta vähän kuluu varastointi ruosteista. Entisessä levyssä oli kokonaan laikku mihin jarrupalat ei olleet koskeneet.

Takaa kuulunut naputus paljastui väljäksi iskarin korvakoksi ja täten korjaantui "hampaat irvessä"- kiristämisellä.

Lähetetty: 18 Syys 2011, 21:06
Kirjoittaja jryti
Tänään vaihdoin alle toiset renkaat ja etujarrulevyt. Kaikki tärinät katosi :D

Samalla vaihdoin NoVo-venttiilille menevän letkun ja käynti tuntui paranevan.

Tilalle tuli ilmeisesti sytytysongelma: tasakaasulla sillon tällöin nykäisee niin kuin kipinä jäisi välistä silloin tällöin. Kylmänä kävi ehkä 3-4 tuprautellen savurenkaita putkesta :D Ainakin 1-pytyn johdon sai nykäistä irti tyhjäynnillä ilman että käynti muuttui mitenkään. Mutta johtojen ollessa paikoillaan toimi korkeilla kieroksilla hyvin ja tehoja löytyi normaalisti.

Lähetetty: 15 Huhti 2012, 22:14
Kirjoittaja jryti
Taunus tuli heräteltyä talviunilta. Keli oli kurainen ja loskainen, mutta pakkohan se oli käydä kruisailemassa :D Nykii edelleen tasa kaasulla, sammahtelee tyhjäkäynnillä, kaasua on annettava kerralla kunnolla ettei sammahtele risteyksistä lähtiessä.

Kotia tullessa Solexin kaasari "hyppäsi" tallin pöydälle, kun sytkä puolelle kaikki on kutakuinkin vaihdettu. Kiihdytyspumpun varressa oli noin 3mm väljyyttä. Läppäakselista oli reikä kulunut soikeaksi noin 2mm ja siitä lähtevä käyttövarsi oli kulunut melkein poikki :shock:

Läppäakselien hammasrattaat oli alkupäästä helkkarin heikossa hapessa, Hampaista ei ollut jäljellä kuin muisto :D Saattaa olla että nuilla on jotakin vaikutusta käyntiin...

Toisessa solexissa oli parempi kuntoiset hammasrattaat. Varsinkin kun niiden paikat vaihtoi keskenään että loppupään käyttämättömä hampaat on nyt alkupäässä. Pitänee kokeilla jos tuolla muutoksella olisi vaikutusta. Lisäksi NoVo-venttiili tulee siirtymään historiaan, kun taas oli jumissa auki-asennossa.

Lähetetty: 16 Huhti 2012, 22:40
Kirjoittaja jryti
Remppa jatkui...Kaasari kasaan ja paikoilleen. Nykiminen pienemi lähes olemattomiin ja jäljelle jäänytkin tuntuu eriluonteiselta. Tyhjäkäynti ja sen seos jäi vielä arvoitukseksi. Seoksien säätöohje pitänee kaivaa taas esiin. Mihin kierrosmäärään asti seosruuvit vaikuttaa? Alle 1500?

Lähetetty: 18 Huhti 2012, 22:46
Kirjoittaja jryti
Tänään kaasari kävi taas tallin pöydällä, kun seoksia säädellessä toisella seosruuvilla ei ollut mitään vaikutusta. Kanavasta löytyi roska, eli toinen kanava oli tukossa. Samalla löysin vieläkin väljyyttä toisesta läpästä. Synkrorattaan paikalleen asettava levy oli väljä, eli sekin vaihtoon.

Koeajolle en vielä ehtinyt, mutta jukolauta kun kone kävi nätisti :D Käyntiin pärähti kun avaimeen hipaisi :lol: Innolla odotellaan että lumi TAAS sulaa pois että uskaltaa nuilla kumeilla tien päälle. Seokset on edelleen arvoitus....