Coupe GT 2000 -72
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Projekti etenee, vaikka aika kummalisesta päästä. Eli pihaan on ilmestinyt kuoppa ja sinne sisään rasvamonttu, eli ympäriltä puuttuu vain enään autotalli, perustuksineen! No eiköhän sekin saada kyhättyä, kun saadaan itse talo muuttokuntoon Naapurit varmaan kattoo että "tulee sille pieni, mutta syvä talli", kun on muurattuna vasta kahdeksan kiekkaa harkkoja montun seiniksi! Tai sitten ikioma pommisuoja
Hirvittää vaan, kun tie remontin yhteydessä syvensivät tien ojat, ja samalla kaivoivat juuret pois kaikista puista tien puolelta, eli jos tuuli kaata ko. puut niin ne tulee pihoille päin. Mikähän olisi meidän pihassa tulilinjalla naapurin täyskokoisen lehtikuusen kanssa? Taunushan se siellä! Pitää toivoa ettei tule myräkkää ennen kuin saan Tanen talliin. Vaikka olisihan se jo kohtalon ivaa että hehtaarin "pihalla" se puu osaisi kaatua just Tanen päälle (Kop kop, koputetaan kuitenkin puuta)
Hirvittää vaan, kun tie remontin yhteydessä syvensivät tien ojat, ja samalla kaivoivat juuret pois kaikista puista tien puolelta, eli jos tuuli kaata ko. puut niin ne tulee pihoille päin. Mikähän olisi meidän pihassa tulilinjalla naapurin täyskokoisen lehtikuusen kanssa? Taunushan se siellä! Pitää toivoa ettei tule myräkkää ennen kuin saan Tanen talliin. Vaikka olisihan se jo kohtalon ivaa että hehtaarin "pihalla" se puu osaisi kaatua just Tanen päälle (Kop kop, koputetaan kuitenkin puuta)
Projekti edelleen elossa ja voi hyvin.
Osien keräily jatkuu samalla kun oma talli pihassa edistyy hitaasti mutta varmasti, eli runko nousemassa. Polte auton kimppuun on jo kauhea, mutta pitää toistaseksi vielä tyytyä pikku hilpetöörien keräilyyn ja kunnosteluun kun tämän talon ja tallin rakentaminen vie vielä kaiken ylimäärä ajan töiden jälkeen.
Auton suojia pitää aina välillä käydä korjailemassa että aarre pysyy kunnossa tallin valmistumiseen asti . Toki penkit ja muut herkät osat on päässeet lämpimään sisälle hometta suojaan. :?
Vääntö vanteiden kanssa on edelleen kovaa kun Rostylet houkutttelisi mutta kun ei ole dokumenttiä niiden alkuperäisyydestä. Siis että onko niitä ollut joskus Taunuksiin saatavilla alkuperäisinä vakio- tai lisävarusteina? No hommat jatkuu....
Osien keräily jatkuu samalla kun oma talli pihassa edistyy hitaasti mutta varmasti, eli runko nousemassa. Polte auton kimppuun on jo kauhea, mutta pitää toistaseksi vielä tyytyä pikku hilpetöörien keräilyyn ja kunnosteluun kun tämän talon ja tallin rakentaminen vie vielä kaiken ylimäärä ajan töiden jälkeen.
Auton suojia pitää aina välillä käydä korjailemassa että aarre pysyy kunnossa tallin valmistumiseen asti . Toki penkit ja muut herkät osat on päässeet lämpimään sisälle hometta suojaan. :?
Vääntö vanteiden kanssa on edelleen kovaa kun Rostylet houkutttelisi mutta kun ei ole dokumenttiä niiden alkuperäisyydestä. Siis että onko niitä ollut joskus Taunuksiin saatavilla alkuperäisinä vakio- tai lisävarusteina? No hommat jatkuu....
Olikos näiden vanteiden nimi "Rostyle"?jryti kirjoitti: Vääntö vanteiden kanssa on edelleen kovaa kun Rostylet houkutttelisi mutta kun ei ole dokumenttiä niiden alkuperäisyydestä. Siis että onko niitä ollut joskus Taunuksiin saatavilla alkuperäisinä vakio- tai lisävarusteina? No hommat jatkuu....
Jos kyllä, niin on saanut Taunuksiin kuten kuvasta näkyy. Vuoden 71 myyntiesitteessä GXL-mallit on varustettu näillä ja jossain kuvissa myös GT:t.
Jep, nehän ne. Omistajan käsikirjasta ja huolto-oppaasta kävi myös ilmi että niitä on ollut tarjolla. Omistajan käsikirjassa näkyi olevan myös muutamia pölykapseleita jotka olisi aika nättejä. Pitää yrittää saada kuva esille, jossa nuo pölärit olisi näkyvillä. Jos jollakin sattuisi löytymään nurkista.....
Mulle kans kuvia tuosta engelman pisarapeilistä!
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
Minulla on yhdestä entisestä -75 Tanesta täydellinen omistajankäsikirjapaketti. Siinä on vihko, missä on kuvia lisävarusteista. Voisihan siitä skannaukset ottaa, mutta se on tällähetkellä perukassa. Se peili on muuten samanlainen, mitä nämä 80-90-luvun englemannit, mutta kiinnitusjalka on erilainen. Minun coupessa oli samanlainen peili paikallaan ja viimme talvena joku kauppasi huutonetissä vastaavanlaista peiliä.jryti kirjoitti:Missä tuollaisia kuvia on?
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Rojekti edelleen etenee hitaasti, mutta on tämä elämä muuten niin hektistä että kyllä harrastamisen täytyy olla sitten leppoisaa
Autoon kävin hakemassa osia viikonloppuna Gepardilta, veli venäläisen rajan tuntumasta . Matkaan lähti kone ja kasa sihen liittyviä osia. Ja lisäksi tuliterä vararengas sekä tunki "räminän esto" pusseineen ja kiinnityslenksuinee. Kyllä nyt kelpaa! Kiitokset siis näistä Gepardille.
Välillä listaa puutteista:
- Ratin GT-puola
- Yksi 2000V6 -lokasuoja vaakuna
- Alkuperäinen radio
- Alkuperäiset vanteet; Rostylet tai sitten vakiovanteet erikoispölykapseleilla. (Riepoo vieläkin kun
vaimo "unohti" huutaa huutonetistä Rostylet 40e:llä viime syksynä. PRKL....)
- Hyväkuntoinen GT-merkki maskiin
Ja muuta nippeliä mitä nyt ei tule mieleen...Pitänee päivitellä aina välillä niin ei pääse unohtumaan.
Millonhan alumiinivanteita alkoi saadaa lisävarusteina? Ilmeisesti 70-luvun lopussa, Ghioihin ja S-malleihin? Onko koskaan mk1:seen ollut muita kuin peltivanteita kapseleilla ja ilman?
Autoon kävin hakemassa osia viikonloppuna Gepardilta, veli venäläisen rajan tuntumasta . Matkaan lähti kone ja kasa sihen liittyviä osia. Ja lisäksi tuliterä vararengas sekä tunki "räminän esto" pusseineen ja kiinnityslenksuinee. Kyllä nyt kelpaa! Kiitokset siis näistä Gepardille.
Välillä listaa puutteista:
- Ratin GT-puola
- Yksi 2000V6 -lokasuoja vaakuna
- Alkuperäinen radio
- Alkuperäiset vanteet; Rostylet tai sitten vakiovanteet erikoispölykapseleilla. (Riepoo vieläkin kun
vaimo "unohti" huutaa huutonetistä Rostylet 40e:llä viime syksynä. PRKL....)
- Hyväkuntoinen GT-merkki maskiin
Ja muuta nippeliä mitä nyt ei tule mieleen...Pitänee päivitellä aina välillä niin ei pääse unohtumaan.
Millonhan alumiinivanteita alkoi saadaa lisävarusteina? Ilmeisesti 70-luvun lopussa, Ghioihin ja S-malleihin? Onko koskaan mk1:seen ollut muita kuin peltivanteita kapseleilla ja ilman?
Eilen Taunus pääsi "uuteen kotiin" eli siirty pihasta katokseen turvaan. Samala tuli räpsittyä muuan kuva galleriaan. Oli mukava huomata että odotettua pidemmäksi venynyt ulkosäilytys oli tehnyt vain nimellisiä tuhoja eli vain muutamia ruostepilkkuja koriin ja jarrut oli päässeet menemään jumiin. Osittain varmaan siitäkin syystä että käsijarru oli unohtunut päälle...