Coupe GT 2000 -72

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Projekti etenee, vaikka aika kummalisesta päästä. Eli pihaan on ilmestinyt kuoppa ja sinne sisään rasvamonttu, eli ympäriltä puuttuu vain enään autotalli, perustuksineen! No eiköhän sekin saada kyhättyä, kun saadaan itse talo muuttokuntoon :D Naapurit varmaan kattoo että "tulee sille pieni, mutta syvä talli", kun on muurattuna vasta kahdeksan kiekkaa harkkoja montun seiniksi! Tai sitten ikioma pommisuoja :shock:

Hirvittää vaan, kun tie remontin yhteydessä syvensivät tien ojat, ja samalla kaivoivat juuret pois kaikista puista tien puolelta, eli jos tuuli kaata ko. puut niin ne tulee pihoille päin. Mikähän olisi meidän pihassa tulilinjalla naapurin täyskokoisen lehtikuusen kanssa? Taunushan se siellä! Pitää toivoa ettei tule myräkkää ennen kuin saan Tanen talliin. Vaikka olisihan se jo kohtalon ivaa että hehtaarin "pihalla" se puu osaisi kaatua just Tanen päälle (Kop kop, koputetaan kuitenkin puuta) :lol:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Projekti edelleen elossa ja voi hyvin.

Osien keräily jatkuu samalla kun oma talli pihassa edistyy hitaasti mutta varmasti, eli runko nousemassa. Polte auton kimppuun on jo kauhea, mutta pitää toistaseksi vielä tyytyä pikku hilpetöörien keräilyyn ja kunnosteluun kun tämän talon ja tallin rakentaminen vie vielä kaiken ylimäärä ajan töiden jälkeen.

Auton suojia pitää aina välillä käydä korjailemassa että aarre pysyy kunnossa tallin valmistumiseen asti :D . Toki penkit ja muut herkät osat on päässeet lämpimään sisälle hometta suojaan. :?

Vääntö vanteiden kanssa on edelleen kovaa kun Rostylet houkutttelisi mutta kun ei ole dokumenttiä niiden alkuperäisyydestä. Siis että onko niitä ollut joskus Taunuksiin saatavilla alkuperäisinä vakio- tai lisävarusteina? No hommat jatkuu....
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

jryti kirjoitti: Vääntö vanteiden kanssa on edelleen kovaa kun Rostylet houkutttelisi mutta kun ei ole dokumenttiä niiden alkuperäisyydestä. Siis että onko niitä ollut joskus Taunuksiin saatavilla alkuperäisinä vakio- tai lisävarusteina? No hommat jatkuu....
Olikos näiden vanteiden nimi "Rostyle"?

Kuva

Jos kyllä, niin on saanut Taunuksiin kuten kuvasta näkyy. Vuoden 71 myyntiesitteessä GXL-mallit on varustettu näillä ja jossain kuvissa myös GT:t.
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Jep, nehän ne. Omistajan käsikirjasta ja huolto-oppaasta kävi myös ilmi että niitä on ollut tarjolla. Omistajan käsikirjassa näkyi olevan myös muutamia pölykapseleita jotka olisi aika nättejä. Pitää yrittää saada kuva esille, jossa nuo pölärit olisi näkyvillä. Jos jollakin sattuisi löytymään nurkista.....
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Veikkampa, että GT ja GXL malleissa on rostylet olleet jo vakiona. Muihin on saanut ne lisävarusteena. Taunuksen lisävarustekuvastossa on niistä kuva. Samoin on kuva GT ratista ja engleman pisarapeilistä.
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Missä tuollaisia kuvia on?
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Mulle kans kuvia tuosta engelman pisarapeilistä!
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Nyt on meikä ukko pihalla kuin papukaija, mikä lisävarusteluettelo? Tarkentaisitteko?
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

jryti kirjoitti:Missä tuollaisia kuvia on?
Minulla on yhdestä entisestä -75 Tanesta täydellinen omistajankäsikirjapaketti. Siinä on vihko, missä on kuvia lisävarusteista. Voisihan siitä skannaukset ottaa, mutta se on tällähetkellä perukassa. Se peili on muuten samanlainen, mitä nämä 80-90-luvun englemannit, mutta kiinnitusjalka on erilainen. Minun coupessa oli samanlainen peili paikallaan ja viimme talvena joku kauppasi huutonetissä vastaavanlaista peiliä.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Jep,näin on,mullaki -73 omistajan
käsikirja,jossa osio"Taunus-auto-jolle voitte
antaa henkilökohtaisen leimanne"

On erinlaista rattia,pöläriä
ja pakoputken päätä.
Jopa paineilma kompuralla
toimivat "alppitorvet"

Jotka kyllä olleet Suomessa
laittomia,ainakin -80 luvulla. :)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

No niin,ylitin itseni ja osasin
jopa laittaa kuvan käsikirjasta
galleriaan,meni vaan tuonne
tekniikka osioon... :)
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

nuo engelmanithan sitten kelpaa museo autoonkin jos ollu saatavilla alunperinkin ja mulla on nuo paineilma torvet ollu jo ostettaessa eikä katastus mies oo sanonu mitään
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Projekti edelleen etenee hitaanlaisesti. Talli etenee hitaasti pihassa mutta jospa jo ensitalveksi... Perhe on kasvanut tässä välillä ja talokin on jo hyvällä mallilla. Mutta hengissä siis ollaan kaikin puolin niin autollisesti, henkisesti ja fyysisesti.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Rojekti edelleen etenee hitaasti, mutta on tämä elämä muuten niin hektistä että kyllä harrastamisen täytyy olla sitten leppoisaa :D

Autoon kävin hakemassa osia viikonloppuna Gepardilta, veli venäläisen rajan tuntumasta :D . Matkaan lähti kone ja kasa sihen liittyviä osia. Ja lisäksi tuliterä vararengas sekä tunki "räminän esto" pusseineen ja kiinnityslenksuinee. Kyllä nyt kelpaa! Kiitokset siis näistä Gepardille.

Välillä listaa puutteista:
- Ratin GT-puola
- Yksi 2000V6 -lokasuoja vaakuna
- Alkuperäinen radio
- Alkuperäiset vanteet; Rostylet tai sitten vakiovanteet erikoispölykapseleilla. (Riepoo vieläkin kun
vaimo "unohti" huutaa huutonetistä Rostylet 40e:llä viime syksynä. PRKL....)
- Hyväkuntoinen GT-merkki maskiin

Ja muuta nippeliä mitä nyt ei tule mieleen...Pitänee päivitellä aina välillä niin ei pääse unohtumaan.

Millonhan alumiinivanteita alkoi saadaa lisävarusteina? Ilmeisesti 70-luvun lopussa, Ghioihin ja S-malleihin? Onko koskaan mk1:seen ollut muita kuin peltivanteita kapseleilla ja ilman?
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Eilen Taunus pääsi "uuteen kotiin" eli siirty pihasta katokseen turvaan. Samala tuli räpsittyä muuan kuva galleriaan. Oli mukava huomata että odotettua pidemmäksi venynyt ulkosäilytys oli tehnyt vain nimellisiä tuhoja eli vain muutamia ruostepilkkuja koriin ja jarrut oli päässeet menemään jumiin. Osittain varmaan siitäkin syystä että käsijarru oli unohtunut päälle...
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Vastaa Viestiin