Sivu 15/16

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 29 Touko 2017, 20:57
Kirjoittaja 96taunus
Jotenkin muistelisin että se olis ollut jollakin muovi nastoilla tai vastaavilla mitkä antaa periksi jos ratti akselille kohdistuu päittäin isku, esim. kolari tilanteessa. Aika monessa ton ikäluokan pirssissä on samanlainen systeemi.
Ne tuppaa antaan periksi jos rattia on joskus temmottu vähän reilummin :D

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 07 Kesä 2017, 17:08
Kirjoittaja Sumu
Ensimmäinen sytytystulppa pimeni, käytössä siis motonetista haetut NGK BPR6ES.

Vanhat tulpat olivat Denson W20EP-U, Motonet näyttäisi suosittelevan W22EPRU. Kärjettömällä sytkällä kones.
Saksalainen sivusto antaa myöskin Denson tulpalle malliksi W20EP-RU , (R lienee häiriösuojaus?)

Mikähän tuohon nyt sitten olisis se oikea? Jos Apian reissulla alkaa napsumaan kaikki sitten niin vaihtaako kaikki kerralla vai olisiko vain maanantaikappale tuo yksittäinen hajonnut...

Ja voiko sillä olla tekemistä että kaasarina on nyt 32/32 EEIT eli 2-litraisen kaasari, eli käykö liian laihalla ja kuumana?

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 08 Kesä 2017, 10:05
Kirjoittaja Vermilion
Mulla tais olla seuraavia tulppia Caprissa...
W24ES-U
W27ES-U
ja hyllyssä taitaa olla uutta moottori varten sarja
IW01-24 tulppia.

Ylemmät noista tulpista on halpoja kuin makkara tais olla 3€/kappale, kannattaa aina vaihtaa kaikki melkein kerralla. Mulla on kyllä vanhojakin hyllyssä.

Alempaa tulppaa meinasin uuteen moottoriin kun se on säädätetty, ei oo ihan halpoja noi Denso Iridium Racing tulpat, niin ei viiti kastella noita.

Kaikki tulpat saa pimeneään, on vuosien varrella pimentynny Densoja, Bosch, Motocraft, NKG, kaikilla valmistajalla on eroja. Yleensä se piminen johtuu liiallisesti bensasta.... jos on laihalla ei pimene kyllä tulpat jollei oo ihan susia. Tiputtelua ja kolhimistahan ei noi tulpat mitkään kestä.

KS. Denson suositukset
https://1drv.ms/f/s!Ak0ev910-aPVuVc7LeWfeEPaimU1

Denson lämpöarvot about näin
-20, Todella matalaviritteinen vähän kiertävää moottori

-22, Vakio moottori normaali

-24, Katu, vähän viritetty/turbo

-27, Kisa, Kylmä tulppa, korkeat kierrokset, toimii jotenkin katuajossakin mutta jos vähän rikkaalla kastuu ja ei tykkää useista kylmä käynnistyksistä karstaantuu. (Burton suosittelee tämä läpöarvon tulppaa 500 heppaiseen RS500 Cosworth Sierraan)

-31, 5000-8000rpm alueella ajettavaan autoon, Full race, ei toimi kadulla, moottorisaha yms huudattavat laitteet ei muuhun, en laittais enään autoon.

Loppukirjaimet kertoo tulpan kärkivälistä elektrodin tyypistä/materiaalista ja kierteestä.
Kärjistettynä näin:
Pieni kärkiväli ja tulpan kärki piilossa => Kisa/viri = Ei nakuta niin helposti. Tulpan kärkiväli 0.4-0.6
(Ei mikään laihaseos tulppa yleensä)


Iso kärkiväli ja tulpan kärki esillä, Vakio/polttoaineensäästö = Nakuttaa helposti, mutta vie vähän polttoainetta. Kärkiväli 0.8 => 1.6

Edit:Oho, tulipas pitkä viesti!

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 08 Kesä 2017, 11:13
Kirjoittaja Sumu
Kiitokset, hyvää dataa.

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 10 Heinä 2017, 22:11
Kirjoittaja Sumu
Vesipumppu sitten väsähti. Flekti oli hieman hilpannut syylariin, mutta ei ainakaan vielä vuoda, toivotaan ettei hajonnut. Uusi pumppu tiivisteineen Motomobililta tilaukseen. Harmittavaa odotteluaa...

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 22 Helmi 2018, 22:36
Kirjoittaja Sumu
Talviseisonnasta herättelin hetkeksi käymään. Jarrut temppuilevat, nestesäiliö tyhjentynyt, etupiirissä vuoto. Huomaa myös siitä että lattian maalit eturenkaassa kiinni :o

Eli pikku remppaa ennnen kevättä tiedossa, ainakin jarrujen kanssa ja sitten vetarin laakerin vaihto.

Ehkä voisi tilata uuden Weberin tai jopa kopion, jos joku rohkea on jo uskaltanut tilata ja kokeilla?

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 23 Helmi 2018, 18:46
Kirjoittaja Vermilion
Sumu kirjoitti:Talviseisonnasta herättelin hetkeksi käymään. Jarrut temppuilevat, nestesäiliö tyhjentynyt, etupiirissä vuoto. Huomaa myös siitä että lattian maalit eturenkaassa kiinni :o

Eli pikku remppaa ennnen kevättä tiedossa, ainakin jarrujen kanssa ja sitten vetarin laakerin vaihto.

Ehkä voisi tilata uuden Weberin tai jopa kopion, jos joku rohkea on jo uskaltanut tilata ja kokeilla?
Eiks tässä pohdittu jo kaasareita?
viewtopic.php?f=3&t=15546

Jaa jos vuoto jarruputkessa niin biltemasta jarruputkea putken taivutustyökalut ja uusi putkilinja vanhan tilalle. Paras vaihtoehto. Taitaa olla jarruputki + työkalut jotain 100€? Ei olis kauhee investointi.

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 23 Helmi 2018, 19:33
Kirjoittaja Mois
isoatlas ainakin kehui et noi on ihan hyviä kaasareita: http://tt-motors.com/kauppa/product_inf ... cts_id/143

Hyvin muuten taipuu uus jarruputki ihan ilman mitään putkentaivuttimiakin. Oon vääntänny peukaloiden varassa todella tiukkojakin mutkia eikä oo putki menny lyttyyn.
Tossa esim. noi putket taivutin ihan käsin:


Kuva

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 23 Helmi 2018, 21:25
Kirjoittaja Vermilion
Riippuu millasta jarruputkea teillä on. Itellä on jotain hiton kovaa kamaa..... ainakaan sormineen ei juurikaan saa mitään aikaiseksi tai sitten oon vaan liian heikko...

http://www.motonet.fi/fi/tuote/222205/J ... i-475mm-5m

hmmm ei oo kyl kallista..

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 23 Helmi 2018, 22:30
Kirjoittaja Tauski
Toi kuparinikkeli putki ei kyllä sormin oikeen helposti taitu, kupariputki menee kyllä mukavasti :wink:

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 24 Helmi 2018, 13:54
Kirjoittaja Sumu
Okei, mennyt ohi tuon kaasarin kokemukset, eli taitaa mennä tilaukseen ebayn kautta. Saas nähdä sitten, jääkö tuo tulliin. Näyttäisi että 120-130€ tulisi maksamaan kuljetuksineen + mahdolliset tullikulut.

En ole vielä katsonut, mistä vuoto johtuu, uudet putket sinne laitoin aikoinaan.

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 24 Helmi 2018, 14:18
Kirjoittaja Vermilion
Sumu kirjoitti:Okei, mennyt ohi tuon kaasarin kokemukset, eli taitaa mennä tilaukseen ebayn kautta. Saas nähdä sitten, jääkö tuo tulliin. Näyttäisi että 120-130€ tulisi maksamaan kuljetuksineen + mahdolliset tullikulut.

En ole vielä katsonut, mistä vuoto johtuu, uudet putket sinne laitoin aikoinaan.
Englannista ei tarvi maksaa tulleja, niin ja ei ne tullit on ole juuri mitään.... alvi on se mikä maksaa elikä 24% lisää.

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 24 Helmi 2018, 14:30
Kirjoittaja Mois
Tauski kirjoitti:Toi kuparinikkeli putki ei kyllä sormin oikeen helposti taitu, kupariputki menee kyllä mukavasti :wink:
Just tota kupari-nikkeliputkea on noi putket mitä sormineen taivutin ja ihan pehmeetä on.
tarkistin viel et putkessa lukee CUNI 10 FE.
Tosin noi oli valmiita putkia mitä ostin Motonetistä. On mul tota irtoputkeakin, mut en oo sitä edes kokeillu viel taivuttaa jyrkälle mutkalle.

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 01 Maalis 2018, 21:31
Kirjoittaja Sumu
Aloittelin myös hieman kauden huoltoja, vaihdoin takapyörän laakerin.

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... fullsize=1

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... fullsize=1

Re: GT '73 2d sedan

Lähetetty: 21 Maalis 2019, 21:05
Kirjoittaja Sumu
Sain viimein tilatuksi tuollaisen kopioWeberin. Satasen kaikkineen tuli hinnaksi joten ei korkealta
Putoa tuon kanssa. Saas nähdä...