Mulla tais olla seuraavia tulppia Caprissa...
W24ES-U
W27ES-U
ja hyllyssä taitaa olla uutta moottori varten sarja
IW01-24 tulppia.
Ylemmät noista tulpista on halpoja kuin makkara tais olla 3€/kappale, kannattaa aina vaihtaa kaikki melkein kerralla. Mulla on kyllä vanhojakin hyllyssä.
Alempaa tulppaa meinasin uuteen moottoriin kun se on säädätetty, ei oo ihan halpoja noi Denso Iridium Racing tulpat, niin ei viiti kastella noita.
Kaikki tulpat saa pimeneään, on vuosien varrella pimentynny Densoja, Bosch, Motocraft, NKG, kaikilla valmistajalla on eroja. Yleensä se piminen johtuu liiallisesti bensasta.... jos on laihalla ei pimene kyllä tulpat jollei oo ihan susia. Tiputtelua ja kolhimistahan ei noi tulpat mitkään kestä.
KS. Denson suositukset
https://1drv.ms/f/s!Ak0ev910-aPVuVc7LeWfeEPaimU1
Denson lämpöarvot about näin
-20, Todella matalaviritteinen vähän kiertävää moottori
-22, Vakio moottori normaali
-24, Katu, vähän viritetty/turbo
-27, Kisa, Kylmä tulppa, korkeat kierrokset, toimii jotenkin katuajossakin mutta jos vähän rikkaalla kastuu ja ei tykkää useista kylmä käynnistyksistä karstaantuu. (Burton suosittelee tämä läpöarvon tulppaa 500 heppaiseen RS500 Cosworth Sierraan)
-31, 5000-8000rpm alueella ajettavaan autoon, Full race, ei toimi kadulla, moottorisaha yms huudattavat laitteet ei muuhun, en laittais enään autoon.
Loppukirjaimet kertoo tulpan kärkivälistä elektrodin tyypistä/materiaalista ja kierteestä.
Kärjistettynä näin:
Pieni kärkiväli ja tulpan kärki piilossa => Kisa/viri = Ei nakuta niin helposti. Tulpan kärkiväli 0.4-0.6
(Ei mikään laihaseos tulppa yleensä)
Iso kärkiväli ja tulpan kärki esillä, Vakio/polttoaineensäästö = Nakuttaa helposti, mutta vie vähän polttoainetta. Kärkiväli 0.8 => 1.6
Edit:Oho, tulipas pitkä viesti!